zwart scherm na te hoge OC overdrive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Hoi,

windows 7
R9 290

Nadat ik met overdrive van AMD mijn GPU geheugen iets te ver heb OC (1400), start mijn PC niet meer volledig op.
Op het moment dat ik mijn inlogscherm verwacht, krijgt mijn scherm geen signaal meer van mijn video kaart,(lampje niet meer groen).
De aller eerste keer dat ik hem opnieuw opstarte kreeg ik wel heeeeel even mijn buro blad, maar daarna hing mijn pc meteen.
Nu start mijn windows dus niet meer volledig meer op. (boot from last settings werkt ook niet)

wat al geprobeert:
1 safe mode > deinstall AMD met "Display Driver Uninstaller", daarna in normale modus, opnieuw AMD meuk geinstalleerd, bij reboot het zelfde.
2 heb ook app data verwijdered (maar dat zou niks uit moeten maken, want ik ben nog niet ingelog als het scherm naar zwart gaat) -> dat was dus ook een fail
3 safe mode > AMD gedeinstalleerd, > terug naar normal mode > en handmatig alleen de driver geinstalleerd -> bij reboot weer zwart scherm.
4 regkeys van AMD bij software verwijdered > ook fail
5 google --> oplossing die ik zie -> reinstal windows ... maar dat moet toch ook anders kunnen toch? Geen idee waar het nu precies fout gaat.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34

Nemesizz

Untouchable

Het overdrive profiel zelf al weggegooid? Dit is een verborgen XML bestandje (verborgen mappen en bestanden weergeven, anders vind je hem niet).

*gut ken het bestandspad niet meer uit m'n hoofd, was een heel riddeltje en de mappen en bestanden zijn standaard verborgen, zal proberen om het terug te vinden* :o

*EDIT*

Dit pad: C:\Users\{yourusername}\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles

Al vermoed ik dat ATI tegenwoordig AMD is, bij oudere drivers heette het nog ATI.
Wel verborgen bestanden en mappen weergeven, anders zie je die hele map niet (en XML bestand ook niet).

[ Voor 29% gewijzigd door Nemesizz op 31-03-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Ja deze data heb ik al verwijderd, heb eerst zelfs de waarde voor mijn geheugen clock in dit bestand aangepast, van 1400 naar 1250... helaas heeft dit geholpen. Nog steeds zwart scherm.... het zwarte scherm is al voor dat ik in kan loggen, heb deze files en dir verwijdered.... het zwarte scherm komt op het moment dat ik mijn inlogscherm verwacht, dus dan is mijn persoonlijk profiel nog niet aangeroepen..... Verder staat er nu ook geen ati overdrive meer op mijn pc, deze heb ik ook verwijdered.... met de standaard driver van windows start wondows wel volledig..... als ik vervolgens alleen de driver van AMD handmatig installeer, geeft hij ook een zwart scherm...... erg vreemd dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59
Windows uitsluiten - - > booten met een Ubuntu live cd en kijken of dat wel werkt. Weet je meteen of het een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Heb het nu toch opgelost.

Meerdere regkeys verwijderd, dus ik kan je niet met 100% zekerheid zeggen welke het was, maar ik ben voor 95% zeker dat het door deze kwam.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\amdkmdag

Verder thanks voor de reactie's