VIA chipset ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Hoe kom ik er achter of er een VIA chipset in een PC zit. Heb alleen niet de mogelijkheid deze PC open te schroeven.

Deze PC loopt namelijk niet echt lekker, en ik denk dat er een VIA schipset in zit, zodat ik de VIA4-in-1 drivers erop kan zetten in de hoop dat ie beter gaat lopen.

Iemand een idee?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

...installer sisoft sandra op je systeem. kan oa mobo info laten zien....

• InZane
  • Laatst online: 28-08 23:44
Nou da's niet zo moeilijk.
Ga naar je configuratiescherm, dan naar systeem en kijk daar naar devices manager onder het tabje hardware (sorry ik heb engelstalige windows 2000).
Nu heb je een hele lijst voor je. Klik eens op het plusje bij system devices (o.i.d.) en kijk of daar iets van VIA tussen zit.
(processor to pci bridge, processor to agp controller)

Verwijderd

Moved --> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 10:28 schreef InZane het volgende:
Nou da's niet zo moeilijk.
Ga naar je configuratiescherm, dan naar systeem en kijk daar naar devices manager onder het tabje hardware (sorry ik heb engelstalige windows 2000).
Nu heb je een hele lijst voor je. Klik eens op het plusje bij system devices (o.i.d.) en kijk of daar iets van VIA tussen zit.
(processor to pci bridge, processor to agp controller)
Ik heb Windows 98 hier erop staan, maar heb idd in de hardware lijst VIA items gevonde (Systeemapparaten - VIA Tech VT82C686 PCI naar ISA-brug en nog 1).
Dus ik denk dat ik die VIA4-in-1 drivers er ff opzet in de hoop dat dit systeem stabieler gaat lopen. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Die via4 in 1 drivers helpen alleen goed bij via kt133 en kt133a chipsets volgens mij.
weet je zeker dat het een van die via chipsets is die er inzit. :?

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 12:02 schreef bakdozium het volgende:
Die via4 in 1 drivers helpen alleen goed bij via kt133 en kt133a chipsets volgens mij.
Via drivers werken ook op andere via chips hoor |:(

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 12:02 schreef bakdozium het volgende:
Er staat in zijn message:
(Systeemapparaten - VIA Tech VT82C686 PCI naar ISA-brug en nog 1).
Oftewel een VIA KT133(A) chipset. De 686 is de southbridge dus het kan evt. ook nog een DDR mobo zijn :)

Verwijderd

Kast open..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:34

LopeZ

Too much is never enough

Op zaterdag 16 juni 2001 12:28 schreef Vo0 het volgende:

Oftewel een VIA KT133(A) chipset. De 686 is de southbridge dus het kan evt. ook nog een DDR mobo zijn :)
Kan ook gewoon een apollo 133a zijn met de nieuwe southbridge...

Verwijderd

Kijk ff bij apparaatbeheer bij je hd-controller....... als er via voor staat weet je wel hoe laat het is!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Reboot kijk onderin zie je iets staan, wat lijkt op 686(B) dan zit er hoogswaarschijnlijk wel een VIA in, check ook bij je bootscreen wat voor mobo het is, dat zoekt helemaal een stuk makkelijker :)
Pagina: 1