Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 13:15
Hai allemaal,

Een tijd geleden ben ik in het diepe gegooid als werkplek- en systeembeheerder (16uur/week), zonder enige ervaring in dit werkveld. Natuurlijk, ik ben goed met computers en weet waar ik dingen op moet zoeken, maar het was even bikkelen. Inmiddels ben ik vrij goed op de hoogte van het werk.

Nu kwam iemand naar me toe met de vraag waarom ze wel in de contactenlijst kan zoeken naar personen en groepen (mailboxen), maar de contacten en hun telefoonnummers niet in haar exchange-ingestelde telefoon staan.

Mijn vraag aan jullie is: kan je de informatie van de Active Directory gebruikers als contactenlijst gebruiken in Outlook en dus synchroniseren via Exchange?

Ik hoop dat iemand het weet :p

Zoals ik al zei, ik wist van hoed noch rand, dus misschien is het een domme vraag. Wie het weet mag het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 23:41

Speedmaster

Make my day...

Ja dat kan, echter moet in AD wel bij ieder contact/user het telefoonnummer zijn opgenomen. Wanneer dit gevuld is en de telefoon van de gebruiker dit ondersteund is dit inderdaad zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedal
Mooi. Maar gebeurt dit dan standaard? Ik heb in mijn contactenlijst namelijk niet alle medewerkers. (sterker nog, die is bijna leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 23:41

Speedmaster

Make my day...

In het AD kan je bij elke user een telefoonnummer, maar ook locatie, email etc. opgeven. Wanneer dit in het AD goed gevuld is kan je op je telefoon zoeken in het adresboek en een Contactpersoon toevoegen, deze komt dan gewoon over uit het AD met alle informatie die in het AD vermeld is. Zorg dus eerst dat je AD met alle relevante gegevens gevuld is. Vervolgens kan je vanuit je telefoon een contact opzoeken en toevoegen aan je eigen contactpersonen lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

talin

ES-MA

active sync.
probeer eens:
open outlook, klik op: maak nieuwe email, klik op "aan" selecteer de eerste contactpersoon uit global adres list, hou shift vast, scroll helemaal naar beneden en selecteer de laatste contactpersoon.
zo heb je alle contactpersonen van de global adress list geselecteerd.
rechtermuisknop op het geselecteerde en kies dan voor: voeg toe aan contactpersonen.

zo krijg je al deze contactpersonen in je je eigen contactpersonen.
deze zullen dan weer syncen met je device.

let wel! dit moet iedereen zelf doen!
jij moet niet de beheerder van iedereen zijn contactpersonen worden want gebruiker x wil pietje zo in zn telefoon hebben staat terwijl user y pietje met alleen zn mobiel in zn contactpersonen wil hebben staan.

[ Voor 20% gewijzigd door talin op 31-03-2015 16:25 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
SG >>>> WSS.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedal
Goed punt Talin, al genoeg op mijn bord dus laat het ze inderdaad zelf doen dan.

Dankjulliewel voro de antwoorden. Daar kan ik wel wat mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

talin schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:23:
let wel! dit moet iedereen zelf doen!
jij moet niet de beheerder van iedereen zijn contactpersonen worden want gebruiker x wil pietje zo in zn telefoon hebben staat terwijl user y pietje met alleen zn mobiel in zn contactpersonen wil hebben staan.
Mwoah... Het gaat hier om users uit de Global Address List. Het lijkt mij dat die lijst met personen nu juist wel centraal beheerd moet worden. Persoonlijke contactpersonen is wat anders, maar daar gaat het hier niet om.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1