Videokaart crashed...

Pagina: 1
Acties:

• stefan1998
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb nu al 3 maanden de gpu genaamd ''MSI Geforce GTX 750 Ti Gaming - 2GB OC Edition'' en ik ben me er nu heel erg aan te iriteren.. Als ik een spel speel crashed hij en wordt mijn beeld even zwart met de tekst DVI NO SIGNAL. Ik heb al geprobeerd met vga maar het hielp niet. Het zal ook niet zijn dat hij overhit is want hij blijft op 30-40 graden. en soms krijg ik dat maar dan met rare geluid en als ik het krijg met dat geluid kan ik niks anders dan mijn pc opnieuw opstarten.. Ik heb veel dingen al geprobeerd zoals Stress testen, ram test en al die andere prut maar tijden die testen die ik 1-2uur laat draaien gebeurd er helemaal niks... ook heb ik Mijn pc geformatteerd en windows 8.1 op gezet en dan een oudere driver geinstalleerd die recommended/certified is. maar na 2 dagen weer het zelfde liedje alweer gecrashed en dan contstant kort achter elkaar.. wat zwaar hinderlijk is. Ik speel op dit moment alleen maar Counter strike Global Offensive
Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 71,95€ 71,95
1MSI A78M-E45€ 51,95€ 51,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 145,95€ 145,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,44€ 32,44
1TP-Link TL-WN823N€ 8,95€ 8,95
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 41,95€ 41,95
1LG GH24NSB0 Zwart€ 11,69€ 11,69
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 81,50€ 81,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,33

Iemand nog tips? want als ik het niet fix dan koop ik eind van april de Sapphire R9 270x 2GB....

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Alles legaal? Dat wil zeggen, zowel Windows als CS:GO? Alle drivers al een keer echt goed verwijderd met DDU? Memtest een hele nacht laten draaien in plaats van een half uurtje?

Nog andere zaken veranderd sinds?

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:05
overgeclockt?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Probeer ook eens (indien mogelijk) een andere voeding.
Dat het ding op zwart springt denk ik eerder aan een ander probleem (hardwarematig) dan aan een driver probleem eerlijk gezegd.

Je geeft aan dat je videokaart niet heet word, maar heb je andere componenten al gechecked? voor het zelfde geld zit je CPU koeler of iets dergelijks niet helemaal goed en vliegt ie in de beveiliging (zwart scherm).

Ook een andere voeding testen wat ik aangaf, want nieuw of niet, een voeding kan altijd kapot gaan, en dan kun je ook van dat soort fratsen krijgen dat je beeld op zwart springt.

En dingen als Memtest moeten (tenzij je meteen errors krijgt) toch langer dan 2 uur draaien (helaas).

• stefan1998
Nemesizz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:07:
Probeer ook eens (indien mogelijk) een andere voeding.
Dat het ding op zwart springt denk ik eerder aan een ander probleem (hardwarematig) dan aan een driver probleem eerlijk gezegd.

Je geeft aan dat je videokaart niet heet word, maar heb je andere componenten al gechecked? voor het zelfde geld zit je CPU koeler of iets dergelijks niet helemaal goed en vliegt ie in de beveiliging (zwart scherm).

Ook een andere voeding testen wat ik aangaf, want nieuw of niet, een voeding kan altijd kapot gaan, en dan kun je ook van dat soort fratsen krijgen dat je beeld op zwart springt.

En dingen als Memtest moeten (tenzij je meteen errors krijgt) toch langer dan 2 uur draaien (helaas).
Dit is die ''andere voeding'' ik had hiervoor de corsair builder cx430 en daar mee 6uur memtest gedraaid. en alles zit goed dat weet ik heel zeker.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Net als je reepjes RAM uit je vorige topic zeker... Slinger in ieder geval memtest nog eens aan voor tenminste 10 uur en check je cpu temp met HWinfo oid.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 31-03-2015 16:13 ]

• stefan1998

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Download OCCT of Furmark en belast je videokaart eens 100%.

• stefan1998
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:38:
zal ik proberen ..

• stefan1998
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:38:
Zal ik doen maar wat ga ik hier mee bereiken?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik geloof er helemaal niks van dat je videokaart maar 30-40 graden wordt tijdens games... Daar klopt dus iets niet met wat jij meet/leest en wat er daadwerkelijk gebeurt.

• stefan1998
Icephase schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:56:
Ik geloof er helemaal niks van dat je videokaart maar 30-40 graden wordt tijdens games... Daar klopt dus iets niet met wat jij meet/leest en wat er daadwerkelijk gebeurt.
Jij hoeft het niet te geloven. Want waarom zou ik liegen over een iritatie terwijl ik het verholpen wil hebben?
Ik zal screenshots proberen te maken tijdens het gamen ik ga nu effe weer memtesten.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-01 14:17

thof

FP ProMod
Waar lees je de temperatuur mee uit?
Ik ervaar zelf een verschil tussen open hardware monitor en speedfan bijvoorbeeld. Speedfan geeft bij mij te lage temperaturen weer (16 graden cpu, yeah right).

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 13:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hij zegt niet dat je liegt, maar dat je op een of andere manier verkeerde waardes uitleest. Die waardes zijn te laag voor tijdens gamen.

Toon mag ook wel iets vriendelijker.

---RAWE CEEK!!!---

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
stefan1998 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:59:
[...]
ik ga nu effe weer memtesten.
Prima, maar besef wel dat je dan pas morgenochtend weer verder kan met andere testen wil je het betrouwbaar doen. Ik zou eerst andere dingen doen en dan vanavond memtest aanslingeren.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Gewoon rotte kaart? Collega heeft min of meer zelfde voor met zijn oude 580. Ding is gewoon stuk. Blue screens, crashes artifacts, signaal verlies. Kan je geen kaart van iemand lenen of swappen met iemand. Als die rot is, is die rot. En aangezien die maar 3 maand oud, kan geen probleem zijn voor garantie.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit is die ''andere voeding'' ik had hiervoor de corsair builder cx430 en daar mee 6uur memtest gedraaid. en alles zit goed dat weet ik heel zeker.
Omdat dit niks zegt of de voeding stabiel of sterk genoeg is, geen idee of je dit ook wilde testen?
Memtest draaien is niet echt belastend voor je systeem en voeding, maar wel een goede manier om te kijken of je geheugen stabiel is!
Het kan in ieder geval geen kwaad om te kijken of je voeding stabiel is, met OCCT of furmark kan je ook direct zien of je videokaart stabiel is indien de zaak niet direct uitvalt.

Heb je de drivers al eens goed geuninstalled met bijvoorbeeld DDU in veilige modus?

• stefan1998
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:32:
[...]

[...]

Omdat dit niks zegt of de voeding stabiel of sterk genoeg is, geen idee of je dit ook wilde testen?
Memtest draaien is niet echt belastend voor je systeem en voeding, maar wel een goede manier om te kijken of je geheugen stabiel is!
Het kan in ieder geval geen kwaad om te kijken of je voeding stabiel is, met OCCT of furmark kan je ook direct zien of je videokaart stabiel is indien de zaak niet direct uitvalt.

Heb je de drivers al eens goed geuninstalled met bijvoorbeeld DDU in veilige modus?
half uurtje voor mijn werk ff aangezet de memtest86 ben nu terug van werk memtest heeft 4:30uur gedraaid en 14 testen met 0 errors.... Ik ga voor ik ga slapen de furmark aanzetten en smorgens zien we wel verder maar voor nu denk ik dat er niets mis is met de ram.

• stefan1998
azz_kikr schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:17:
Gewoon rotte kaart? Collega heeft min of meer zelfde voor met zijn oude 580. Ding is gewoon stuk. Blue screens, crashes artifacts, signaal verlies. Kan je geen kaart van iemand lenen of swappen met iemand. Als die rot is, is die rot. En aangezien die maar 3 maand oud, kan geen probleem zijn voor garantie.
Binnen 2 weken (als ik het niet fix) ga ik naar de garantie...

• stefan1998
NoFearCreations schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:02:
Hij zegt niet dat je liegt, maar dat je op een of andere manier verkeerde waardes uitleest. Die waardes zijn te laag voor tijdens gamen.

Toon mag ook wel iets vriendelijker.
Mijn excuses.. Ik heb echter zelf problemen met dingen letterlijk nemen en snel aangevallen voelen.. dus dat was totaal niet mijn bedoeling.:)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maar 30 tot 40 graden in-game haal ik hier met waterkoeling nog net, dan heb je of een flinke aftermarket koeler eraan hangen, tijdens mijneveger gekeken of leest het programma waarmee je het uitleest een verkeerde waarde ;)
Probeer dus eens met Furmark een testje te doen en met bijv. Afterburner je temperaturen te meten.

Fixing things to the breaking point...

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

stefan1998 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:52:
[...]

half uurtje voor mijn werk ff aangezet de memtest86 ben nu terug van werk memtest heeft 4:30uur gedraaid en 14 testen met 0 errors.... Ik ga voor ik ga slapen de furmark aanzetten en smorgens zien we wel verder maar voor nu denk ik dat er niets mis is met de ram.
Ik geloof wel dat je geheugen stabiel is, misschien wat verkeerd verwoord in mijn post :P. Furmark zou ik maar max een uurtje laten draaien.

• stefan1998
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:35:
[...]

Ik geloof wel dat je geheugen stabiel is, misschien wat verkeerd verwoord in mijn post :P. Furmark zou ik maar max een uurtje laten draaien.
Isgoed, zal ik zo doen:) en iemand vertelde (of jij) over DDU veilige modus de driver verwijderen kan je daar meer over vertellen want ik ben nieuwe met windows 8 en ik weet in godsnaam niet hoe ik mijn pc kan opstarten in veilige modus

• stefan1998
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:35:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZxguOZs.png mijn MSI Afterburner geeft dat aan hoogste punt is vaag want dat is oneindig maar dat is tijdens dat mijn game crashed.. tijdens de game geeft MSI afterburner dat aan.. maar nogsteeds kan ik geen enkele conclusie trekken... tot dat ik furmark een uurtje heb gedraaid..

[ Voor 4% gewijzigd door stefan1998 op 31-03-2015 23:25 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
/sidenote: het is hier gebruikelijk om meerdere quotes in één reactie te plaatsen. Sterker, het is zelfs ongewenst om meer dan 1 keer achter elkaar te reageren ;). Je ziet niet voor niets onderstaande banner.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png

• stefan1998
br00ky schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:26:
[Mbr]/sidenote: het is hier gebruikelijk om meerdere quotes in één reactie te plaatsen. Sterker, het is zelfs ongewenst om meer dan 1 keer achter elkaar te reageren ;). Je ziet niet voor niets onderstaande banner.[/]
[afbeelding]
Zal ik de volgende keer doen, bedankt!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Laat eens je hele afterburnerscherm zien, niet alleen die regel.

• stefan1998
br00ky schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:28:
Laat eens je hele afterburnerscherm zien, niet alleen die regel.
[img]http://imgur.com/608IjGh (te groot) klik op de link, het rare is bij afterburn geeft hij 97 graden aan en bij furmark 44.. Ik heb de furmark opnieuw opgestart want net is hij gecrashed terwijl ik aan het douchen was met deze error:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AQnA0cW.png

[ Voor 38% gewijzigd door stefan1998 op 31-03-2015 23:57 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Heu? In die figuur staat ook 44, je kijkt naar het verkeerde getal. Die hoort bij de grafiek erboven. Waar is trouwens de rest, want je laat nog maar de helft zien. Zo schiet het niet op...

Verder drivers verwijderen met DDU (even op googlen) en herinstalleren.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 31-03-2015 23:58 ]

• stefan1998
br00ky schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:57:
Heu? In die figuur staat ook 44, je kijkt naar het verkeerde getal. Die hoort bij de grafiek erboven. Waar is trouwens de rest, want je laat nog maar de helft zien. Zo schiet het niet op...
sorry maar wat bedoel je met de rest? als ik het goed heb bedoel je dit:
( te groot) http://i.imgur.com/v4nM7ik.png Ik heb de drivers verwijderd met DDU.. nu ff andere driver installeren. Ik heb het gedaan en nieuwe drivers geinstalleerd morgen ga ik gamen en als ik het zelfde probleem krijg dat maar naar de garantie bedankt voor je moeite en tijd maar voor nu ga ik mijn bedje opzoeken alvast fijne nachtrust en tot morgen :)

[ Voor 29% gewijzigd door stefan1998 op 01-04-2015 00:26 ]

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hallo,

Ik ken dit probleem wel je hebt waarschijnlijk inderdaad een instabiele kaart. Ben allemaal door hetzelfde heen gegaan als jezelf. Waarschijnlijk als je drivers crashen krijg je ook dat er een probleem met de kernel was ofzoiets. Wat bij mij hielp (aangezien mijn kaarten niet meer in de garantie zitten) is dat ik de kaarten heb overgeclocked met een hogere voltage dan normaal. Dit heeft bij mij het probleem verholpen. Dit zal ik in jou geval niet doen aangezien er nog garantie op zit. Wat er bij mij gebeurde is dat de pc de grafische kaart niet meer herkende wanneer hij crashte en ik dus de pc opnieuw moest opstarten. (ik hoefde niet altijd opnieuw op te starten maar dan kwam de kernel melding dus en kreeg ik allemaal rare waardes bij afterburner)

In windows bij logboeken kan je precies opzoeken wat er is gebeurd
start->zoeken->log intoetsen en springt logboeken ervoor->windows logs->system en dan ga je bij de tijd kijken wanneer hij is gecrashed. als er iets van nvidia komt te staan bij die tijd weet je het vrijwel zeker dat dat het is. Aangezien je al met voedingen hebt geswapped moet het vrijwel de grafische kaart zijn.

Als je de grafische kaart in iemands anders zn pc kan testen en hetzelfde gebeurd weet je het zeker

• stefan1998
Galinsky schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:21:
Hallo,

Ik ken dit probleem wel je hebt waarschijnlijk inderdaad een instabiele kaart. Ben allemaal door hetzelfde heen gegaan als jezelf. Waarschijnlijk als je drivers crashen krijg je ook dat er een probleem met de kernel was ofzoiets. Wat bij mij hielp (aangezien mijn kaarten niet meer in de garantie zitten) is dat ik de kaarten heb overgeclocked met een hogere voltage dan normaal. Dit heeft bij mij het probleem verholpen. Dit zal ik in jou geval niet doen aangezien er nog garantie op zit. Wat er bij mij gebeurde is dat de pc de grafische kaart niet meer herkende wanneer hij crashte en ik dus de pc opnieuw moest opstarten. (ik hoefde niet altijd opnieuw op te starten maar dan kwam de kernel melding dus en kreeg ik allemaal rare waardes bij afterburner)

In windows bij logboeken kan je precies opzoeken wat er is gebeurd
start->zoeken->log intoetsen en springt logboeken ervoor->windows logs->system en dan ga je bij de tijd kijken wanneer hij is gecrashed. als er iets van nvidia komt te staan bij die tijd weet je het vrijwel zeker dat dat het is. Aangezien je al met voedingen hebt geswapped moet het vrijwel de grafische kaart zijn.

Als je de grafische kaart in iemands anders zn pc kan testen en hetzelfde gebeurd weet je het zeker
Dit vind ik een goede ik ga binnenkort wel langs mijn broer om mijn Videokaart bij hem te testen ik heb nu DDU gebruikt nieuwe drivers geinstalleerd morgen ff gamen en als het morgen crashed dan ga ik inderdaad naar mijn broer om de videokaart bij hem te testen en als ik het zelfde probleem heb videokaart opsturen..

Bedankt voor je tijd en moeite!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

stefan1998 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 00:24:
[...]

Dit vind ik een goede ik ga binnenkort wel langs mijn broer om mijn Videokaart bij hem te testen ik heb nu DDU gebruikt nieuwe drivers geinstalleerd morgen ff gamen en als het morgen crashed dan ga ik inderdaad naar mijn broer om de videokaart bij hem te testen en als ik het zelfde probleem heb videokaart opsturen..

Bedankt voor je tijd en moeite!
Graag gedaan doe het wel bij iemand die ook een nvidia grafische kaart heeft dan is het gewoon ''plug and play'' en hoef je niet van drivers te wisselen.

• stefan1998
Hij doet het bij mijn broer. Ik ga hem toch verkopen omdat ik al een andere heb besteld ik kan niet wachten...

[ Voor 62% gewijzigd door stefan1998 op 01-04-2015 15:09 ]

• Daniël vs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-12-2023
ik heb precies hetzelfde maar ik heb een andere videokaart. ik heb die van gearbest gekocht iemand daar ervaring mee? ik kan csgo ook alleen maar spelen maar spellen zoals hurtworld en garry's mod enzo kan ik niet spelen. kan iemand mij helpen?
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Acer Aspire M3970 (CPU 1)
Graphics
Viseo 220Dx (1920x1080@60Hz)
4096MB ATI AMD Radeon HD 7570 (Sapphire/PCPartner)

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-01 03:41
No signaal met Asus strix 1080

Is begonnen met nieuwste driver daarna drivers geuninstalled en wat oudere terug gezet maar dat helpt ook niet meer.

Ben hellemaal radeloos en flink teleurgesteld :(

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
mmxmmx schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 02:51:
No signaal met Asus strix 1080

Is begonnen met nieuwste driver daarna drivers geuninstalled en wat oudere terug gezet maar dat helpt ook niet meer.

Ben hellemaal radeloos en flink teleurgesteld :(
Maak even zelf een topic aan met duidelijke info over het probleem en wat je allemaal al hebt geprobeerd. Anders kunnen wij je niet fatsoenlijk helpen.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-01 03:41
Assix schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 03:07:
[...]

Maak even zelf een topic aan met duidelijke info over het probleem en wat je allemaal al hebt geprobeerd. Anders kunnen wij je niet fatsoenlijk helpen.
Heb het al opgelost. Op een gegeven moment ben je aangekomen bij Check de kabels eens :)
Toen de PC open ging zag ik al meteen dat de 6 pin power connector los hing en dat hij draaide op de 8 pin power connector alleen en dan draait hij windows dus nog wel goed maar je moet geen andere programma's erbij gaan openen want dan gaat hij dus gewoon op geen signaal :o

Dus het is opgelost bedankt voor je reacties.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
mmxmmx schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:37:
[...]

Heb het al opgelost. Op een gegeven moment ben je aangekomen bij Check de kabels eens :)
Toen de PC open ging zag ik al meteen dat de 6 pin power connector los hing en dat hij draaide op de 8 pin power connector alleen en dan draait hij windows dus nog wel goed maar je moet geen andere programma's erbij gaan openen want dan gaat hij dus gewoon op geen signaal :o

Dus het is opgelost bedankt voor je reacties.
Top, fijn om te horen dat het opgelost is! :)
Pagina: 1