Beste,
Vanwege bij ons ontbrekende kennis op dit gebied plaats ik hier ook even een berichtje. Om te kijken wat jullie gedachtes zijn. We hebben recent met een aantal partijen om tafel gezeten om ons van advies te voorzien. Maar geen van allen gaf ons een heel goed gevoel.
Huidige situatie:
Iemand die hier iets over kan zeggen of hebben jullie meer info nodig?
Groet,
Tiemen
Vanwege bij ons ontbrekende kennis op dit gebied plaats ik hier ook even een berichtje. Om te kijken wat jullie gedachtes zijn. We hebben recent met een aantal partijen om tafel gezeten om ons van advies te voorzien. Maar geen van allen gaf ons een heel goed gevoel.
Huidige situatie:
- We maken al een tijdje gebruik van een Windows 2008 R2 server waarop onze dataschijf en mail geconfigureerd staan. Deze begint aan zijn einde te raken.
- Daarnaast maken we gebruik van een terminal server waarop we vanuit huis via extern bureaublad op kunnen werken.
- We hebben hier 37 werkplekken met allen een Windows 7, 32 of 64 bit installatie.
- De server staat hier niet veilig, iedereen kan erbij. We hebben al eens waterschade gehad en bij brand hebben we een probleem. (We maken uiteraard wel online backups maar toch)
- Als de stroom hier nu uitvalt, of er brand uitbreekt etc. Kortom: er gebeurt iets waardoor wij niets meer hebben aan de locatie waar we nu werken kunnen we niet bij onze mail en/of dataschijf. De toegang hiertoe moet altijd gegarandeerd blijven.
- We willen 1 netwerk kunnen beheren waar gebruikersaccounts voor de lokale PC's en emailadressen gekoppeld zijn. Als er dus iemand weg gaat of bijkomt wil ik maar 1 account hoeven aan maken of weggooien.
- We willen toegang kunnen hebbe tot elkaars mailbox, en dan niet d.m.v. het uitwisselen van wachtwoorden
Gedelegeerd toegang.
- Ongeveer 70% van de gebruikers maakt gebruik van een applicatie die 2GB van het geheugen van een computer blokkeert. Voor elke gebruiker opnieuw, waardoor een cloudoplossing kostbaar wordt.
- Flexibele werkplekken / extern toegang is een must.
Iemand die hier iets over kan zeggen of hebben jullie meer info nodig?
Groet,
Tiemen