• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49
Hallo,

Ik was me een beetje aan het verdiepen in de Intel Compute Stick, of meer in de hardware die er in zit.

Nu zit ik er aan te denken om er 1 aan te schaffen bij beschikbaarheid, maar ik vraag me af of de windows versie wel genoeg stroom kan trekken uit de usb poort van een computer/tv.

Ik hoor dat het apparaat 2 amp ofzo moet ontvangen, maar beetje usb poort van een computer (en vast ook tv) levert maar iets van 500 mah..

Wellicht heb ik mijn bronnen niet duidelijk, maar gaat dat wel goed? Of heb je dan alsnog een externe voeding nodig voor een dergelijke Compute stick?

Het is voor mij eigenlijk het enige punt dat me er van weerhoud de knoop door te hakken, een extra stekker in de muur was nou net niet mijn idee van een nette setup :P.

Of werkt het bijvoorbeeld wel via een MHL-HDMI poort, waar wel stroom over komt?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49
Wat lost dat op? Een oude micro usb telefoon adapter heb ik zelf nog wel liggen.
Het gaat mij er juist om dat ik geen extra kabels heb lopen (hoe makkelijk je dat ook zou kunnen wegwerken).

Het lijkt mij juist handig als je die stick gewoon in een TV prikt en een usb kabel in de TV en dat het dan gewoon werkt.

En zelfs als dat al zou werken of je daar dan weer andere apparatuur op kunt aansluiten, lijkt me niet dat je dan vervolgens ook nog weer een USB hardeschijf kunt aansluiten op de stick.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01 14:31

weebl

YARR!

The USB 1.x and 2.0 specifications provide a 5 V supply on a single wire to power connected USB devices.

A unit load is defined as 100 mA in USB 2.0, and 150 mA in USB 3.0. A device may draw a maximum of 5 unit loads (500 mA) from a port in USB 2.0; 6 (900 mA) in USB 3.0.
Als de Intel Compute Stick meer dan 500mA (900mA bij USB 3.0) gebruikt voldoet ie niet aan de USB standaard, iets wat me bij Intel nogal stug lijkt... 2A is daar echt ver boven.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 11:34
Ik zou t gewoon proberen. Ik heb hier ook een Raspberry Pi die gevoed wordt via de USB poort van de TV. En dat terwijl algemeen bekend is dat de Raspberry PI alleen stabiel kan werken met een goede voeding van minimaal 2A. Ik heb 0 problemen met stabiliteit van dat ding.

[ Voor 10% gewijzigd door Blackouts op 01-04-2015 20:15 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....