Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Chrome] Problematische audio- en videoplayback HTML5/Flash

Pagina: 1
Acties:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40
De Chrome-versie op mijn laptop wordt al enige weken lastig gevallen door het probleem waarbij audio- en videoplayback niet zonder problemen verloopt.

Het probleem doet zich voor bij HD-videocontent (1080p30fps & 1080p/60fps) en zowel bij HTML5 als Flash en laat zich kenmerken door stotterend beeld en geluid. De laptop beschikt over de meest recente audio- en videodrivers en is daarnaast prima in staat om HD-content vloeiend af te spelen, want zo gaat het streamen van films via Netflix zonder problemen.

Internet Explorer speelt de video's prima af in HTML5, maar ook daar doet het probleem zich voor bij Flash-content. Tevens heb ik in Chrome de optie 'hardwareversnelling' uitgeschakeld en heb ik gezien dat slechts één Flash-plugin beschikbaar is (via chrome:plugins).

Ook het opnieuw installeren van Chrome heeft niets op kunnen lossen.

Wat denken jullie?

Verwijderd

Kijk je Netflix ook via Chrome?

In het Netflix topic lees ik dat je maximaal een stream van 3000 kbps krijgt bij Chrome Netflix dit staat gelijk aan HQ 720p.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 19:55 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:24:
Kijk je Netflix ook via Chrome?

In het Netflix topic lees ik dat je maximaal een stream van 3000 kbps krijgt bij Chrome Netflix dit staat gelijk aan HQ 720p.
Netflix kijk ik via de applicatie binnen Windows 8.1.

Verwijderd

Dat is goed om te weten want de Metro app in Windows 8.1 werkt volgens mij anders dan Netflix in de browser. Ik heb zelf een Bay Trail Celeron de N2810, dat is een dual core en dus een stuk langzamer dan de processor in jouw laptop. Echter wel ongeveer dezelfde grafische unit huist hierin. Bij mij werkt de Windows 8.1 app van Netflix prima, ik krijg maar een paar procent CPU gebruik. Een heel ander beeld zie ik als ik Netflix in Chrome wil bekijken dan slaat het CPU gebruik regelmatig de 99% procent aan waardoor het beeld en geluid gaat schokken.

Ik heb al eens wat op internet gezocht en het lijkt erop dat Intel de hardware acceleratie van HTML5 niet goed op orde heeft voor deze grafische unit. Ik heb overigens hetzelfde beeld bij Flash in Chrome. Met IE en Waterfox (gecompileerd met behulp van de Intel C++ Compiler) werkt Flash het beste.

Een deel van het probleem zit er volgens mij in dat de performance van deze processor per core nogal laag is. Browsers werken toch nog altijd het beste met krachtige single core performance of gewoon een goede grafische unit.

Een mogelijke fix in Chrome is om naar "chrome://flags/" te surfen en daar "Hardware-versnelde videodecodering uitschakelen" inschakelen.

Een andere mogelijke fix is om naar "chrome://plugins/" te surfen en dan op "Details" klikken. Vervolgens zoek je op het woord "Pepperflash" Als het goed is zie je twee Flash versies staan, wat je doet is Pepperflash uitschakelen. Deze eigen versie van Chrome levert bij sommige systemen problemen op.

Bij behorende Chromium bug report: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=337606
Intel Bay Trail N2820 HTML5 probleem: https://communities.intel.com/thread/49220