Toon posts:

celly2 op abit be6-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

als ik nou een nieuw systeem koop (zelf bouwen) met een celly2 en een be6-2, hebik dan eerst een andere proc nodig om mn bios te updaten omdat hij standaard geen celly2 ondersteunt of kan het op een andere manier?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
nee, duw gewoon de celly erin, start, je krijgt de bios, stel die in op de gewenste snelheid.

(bij mij herkent ie de celly 2 op een soltec slotket als pentium 3)

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik wel mn bios updaten omdat de be6-2 standaard geen coppermine ondersteunt?

Sorry, ik zie dat ik aan het crossposten ben.

Verwijderd

Je bent geen andere proc nodig speciaal voor het flashen van de BIOS.

Maar het kan net zo goed zijn dat je een redelijk nieuw exemplaar treft. Vanaf BIOS-versie QJ (denk ik) wordt de Celeron II al ondersteund.

Zo niet, dan zal hij met het opstarten wel een of andere gekke waarde geven, maar je kunt er gewoon mee werken hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die waarde controleren? En thnx voor de reacties. Ik ga voor een be6-2 met een celly2 :)

Is het zo wanneer er een bios update is dat alle mobo's vanaf dat moment worden geleverd met de bios die al geupdate is?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Als het goed is wordt er als er een nieuwe Bios is redelijk snel deze op nieuwe mobo's meegeleverd. Het is alleen de vraag of op het moment dat je zo'n mobo koopt deze al een tijd op voorraad was bij de leverancier of niet.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Ik heb zelf een Abit BE6-II met een celly2 566@850. Standaard herkende de bios hem als een PIII. Ga even kijken op de abit site voor de nieuwste bios, ik geloof RV. Deze bios ondersteund wel alle nieuwe procs maar voor de prestaties maakt het geen verschil.

Verwijderd

Je kunt het aantal megahertzen dat een processor loopt contoleren met het freeware programmaatje WINCPUid van H.Oda. Link: www.h-oda.com

Een leverancier kan niet voor elk moederbord wat hij op voorraad heeft de nieuwste BIOS van internet halen, een werkend systeem om dat moederbord bouwen, flashen, en dan weer terug stoppen in de doos. Onbegonnen werk...... :)

De nieuwste BIOS voor de BE6-II is versie SH, vorige week gereleased.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is verstandig om gelijk te kijken naar een bios update? (als dat nodig mocht zijn)
Pagina: 1