Toon posts:

PC upgraden 200euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nog al een oude pc die niet kan gamen en omdat ik niet zoveel geld heb wil ik misschien upgraden.

mijn pc: intel core duo 2 e8400 + hd5450 + 4gbram + voeding zonder 6+8pin + small form factor case

ik zat te denken aan een 2e hands q6600 met een low profile 750ti? ik hoop graag dat jullie een goed advies hebben en doorsparen is geen optie want dan duurt het nog een half jaar terwijl ik nu een ietjes betere nodig heb.

Edit: games zijn arma 2 ,bf3, gmod en cities skylines op een 720p monitor

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 12:40 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade move naar CAA.

Voor de beeldvorming is het wel handig te weten wat je exact doet (mijnenveger of wil je BF:H in volle glorie op het beeld toveren.

Verder tja, het is pappen en nathouden op die manier. Hoe erg is wachten en sparen werkelijk?

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 31-03-2015 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:38:
[mbr]Upgrade move naar CAA.[/]

Voor de beeldvorming is het wel handig te weten wat je exact doet (mijnenveger of wil je BF:H in volle glorie op het beeld toveren.

Verder tja, het is pappen en nathouden op die manier. Hoe erg is wachten en sparen werkelijk?
Het sparen is niet erg natuurlijk.. houd er wel rekening mee dat ik nog te jong ben voor werk en ik ook kleding moet kopen en in me vrije tijd leuke dingen doen en die dingen zijn voor mij wat belangrijker dan een pc. ook speel ik 720p en ik hoef niet alles op ultra als het maar speelbaar is. speel nu op 600x480low op bf3 en geloof me dan is 720p low al super mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Kan mijn oude pc wel een gtx 750ti aan met mijn c2d en zal het een groot verschil zijn of is de cpu te slecht?

Verwijderd

Topicstarter
btw hoe weet ik of mijn psu het aan kan?

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Post hier welke psu je hebt is de makkelijkste manier. Als je een gtx750ti erin gooit zal je waarschijnlijk een stuk beter kunnen spelen aangezien de resolutie nauwelijks impact heeft op het cpu gebruik. Wat verstandig is is om met taakbeheer ofzo een keer te kijken of je processor naar 100% gaat want dan moet die vervangen worden.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
een 2e hands grafische kaart als de V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost OC GDDR5 Vapor-X Boost en dan een goede 2e hands voeding erbij. Dan hoef je grafisch in ieder geval niet meer up te graden de komende tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Kevin1Smid schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:52:
een 2e hands grafische kaart als de V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost OC GDDR5 Vapor-X Boost en dan een goede 2e hands voeding erbij. Dan hoef je grafisch in ieder geval niet meer up te graden de komende tijd.
goede optie.. maar welke maar voeding? http://img.misco.eu/Resou...SFF-PC-lineouts01-acc.jpg

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kevin1Smid schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:52:
Small-formfactor behuizing, die 7950, tweedehands of niet, gaat niet passen ;)
TS: Met een kleine kast, verouderde hardware en een beperkt budget is er vrij weinig upgrade mogelijkheid, hooguit tweedehands.
Je zou kunnen kijken of je een tweedehands Core 2 Quad idd kan vinden, is ook niet echt super meer maar een compleet nieuw mobo, cpu en ram upgrade zit er sowieso niet in.
Of die C2Q met dezelfde koeler zal werken, tja misschien kost dat dus nog zo'n 20-30 euro.
Een GTX750 is niet echt snel, maar een low-profile gaat in tegenstelling tot de meeste kaarten iig wel passen en zou genoeg moeten zijn om BF3 net op 720 te kunnen doen.

@TS: De voeding vervangen gaat iig niet lukken met zo'n HP kastje, dus je moet hem even open maken en kijken wat er op de voeding staat voor stroom (eventueel een foto ervan).
Verder is het uiteraard zonde om hier nog geld in te steken, je zou beter ietsje door kunnen sparen en een tweedehands pc kunnen kopen, verkoop je je HP pc voor een paar tientjes en dan kan je tenminste weer een tijdje voorruit :)

[ Voor 15% gewijzigd door RGAT op 31-03-2015 22:59 ]

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar maar dit is dan mijn plan q6600 + gtx 750 low profile.. alleen het probleem is kan mijn psu dat aan? Want ik weet namelijk niet welke de hp dc7900 heeft en welke psu er dan in moet als die standaard psu niet krachtig genoeg is

edit: ik zal morgen kijken wat voor sticker op de psu zit voor als niemand het weet

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 23:01 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:00:
Dat is waar maar dit is dan mijn plan q6600 + gtx 750 low profile.. alleen het probleem is kan mijn psu dat aan? Want ik weet namelijk niet welke de hp dc7900 heeft en welke psu er dan in moet als die standaard psu niet krachtig genoeg is

edit: ik zal morgen kijken wat voor sticker op de psu zit voor als niemand het weet
Ik weet van Battlefield dat dat spel ook voor de processor heel intensief is. Een e8400 kon bij mij totaal geen Battlefield 3 en 4 draaien. Ik denk dat zelfs een Q6600 moeite zal hebben. Dat moet je bij Battlefield (en misschien ook Arma?) niet onderschatten.

[ Voor 41% gewijzigd door Fleximex op 31-03-2015 23:05 ]

• RGAT
  • Niet online
Zo'n GTX750 low profile heeft geen stroom door 6 of 8 pins nodig en trekt max. 75 watt door het PCIe slot, dat zou ieder pctje wel aan moeten kunnen.
Maar voor de zekerheid kan je even een foto van je voedingspecs posten.

(Overigens blijf ik erbij dat je beter deze HP kan verkopen en door kan sparen voor een nieuw of tweedehands compleet systeem wat wel in de toekomst geupgrade kan worden. Je steekt nu geld in dit systeem en over 2 jaar is het weer te traag, dan heb je niks aan die Core 2 Quad en low profile 750, da's dan echt antiek dus verkopen wordt m dan ook niet meer ;) )

[ Voor 45% gewijzigd door RGAT op 31-03-2015 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:04:
Zo'n GTX750 low profile heeft geen stroom door 6 of 8 pins nodig en trekt max. 75 watt door het PCIe slot, dat zou ieder pctje wel aan moeten kunnen.
Maar voor de zekerheid kan je even een foto van je voedingspecs posten.

(Overigens blijf ik erbij dat je beter deze HP kan verkopen en door kan sparen voor een nieuw of tweedehands compleet systeem wat wel in de toekomst geupgrade kan worden. Je steekt nu geld in dit systeem en over 2 jaar is het weer te traag, dan heb je niks aan die Core 2 Quad en low profile 750, da's dan echt antiek dus verkopen wordt m dan ook niet meer ;) )
oke dus de 750 zal niet veel meer doen dan mijn hd 5450 omdat de rest te sloom is? of is het nog wel waard om die 110euro voor de 750 te betalen en dan gewoon sparen voor een nieuwe en wanneer ik genoeg heb mijn pc van nu verkopen

Verwijderd

Topicstarter
Power supply, 240 Watt, 85% efficient dit is het enigste wat ik erover weet

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 23:13 ]

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:12:
[...]

oke dus de 750 zal niet veel meer doen dan mijn hd 5450 omdat de rest te sloom is? of is het nog wel waard om die 110euro voor de 750 te betalen en dan gewoon sparen voor een nieuwe en wanneer ik genoeg heb mijn pc van nu verkopen
Tja de 750 is wel een stuk sneller dan je 5450, maar of je daar over een jaar of twee nog wat voor kan krijgen met verkoop, ik betwijfel het...
Ik zou gewoon nog een jaartje flink door sparen, familie lief aan kijken en dan tegen de tijd dat je wat meer budget hebt een leuke basis uitzoeken welke je de daarop volgende jaren kan upgraden.
Na de 750 en C2Q is deze HP namelijk 'maxed', meer krijg je er niet uit zonder het moederbord te vervangen, en daarvoor moet de kast ook vervangen worden, en het geheugen en de voeding welke niet past in normale kasten, oftewel na de 750 en C2Q is de enige upgrade een heel nieuw systeem, dus ik zou die tussenstap overslaan en je huidige budget straks in een pc steken waar je langer plezier van kan hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
maar over 2 jaar hoef ik er niks meer aan te hebben onthoud dat wel :) Dus ik zou er niet een jaar mee kunnen doen denk je? want hoe eigenwijs ik ook ben ;p ik wil niet nog een jaar zitten zonder een game op 720p te kunnen spelen en ook al is het low het is altijd beter dan 600x480

• RGAT
  • Niet online
Tja je zou het natuurlijk kunnen doen, zo'n 750 trekt weinig stroom en hoewel HP's nog wel eens erg kieskeurig zijn met CPU's en soms ook zelfs GPU's zou een beetje C2Q wel moeten werken.
Denk niet dat je echt veel andere upgrade opties hebt verder naast die 750 en C2Q dus als je echt deze pc wilt upgraden is dat je optie :)

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:35:
Tja je zou het natuurlijk kunnen doen, zo'n 750 trekt weinig stroom en hoewel HP's nog wel eens erg kieskeurig zijn met CPU's en soms ook zelfs GPU's zou een beetje C2Q wel moeten werken.
Denk niet dat je echt veel andere upgrade opties hebt verder naast die 750 en C2Q dus als je echt deze pc wilt upgraden is dat je optie :)
Oke en je denkt dat 240w daar genoeg voor is? het lijkt mij erg weinig

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En bij een C2Q moet je weer gaan kijken of je mobo dat überhaubt trekt. Intel bordjes van nu zijn allemaal wel okay, maar in de C2Q tijd was het ook een behoorlijk groot drama qua ronduit waardeloze mobo's.

Zo'n HP "240w" voeding is ook niet veel soeps, veel zal die ook niet leveren op de 12v lijn, misschien 170w, en dan heb je geluk.

Dit ding verpatsen [toch weer, mwah, 70 euro ofzo, op marktplaats] en dan iets nemen met een AMD A8 ofzo, kijk wel ff of ik iets leuks in elkaar kan flansen voor 250 ballen.

People as things, that’s where it starts.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:16
Ja ik ben het eens met VasZaitsev, verkopen dat ding (als er uberhaubt iemand nog geld voor over heeft) en dan kijken of je voor 250-300 wat kunt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me oom lief aankijken of die mee wilt betalen als iets als dit V&A aangeboden: Game PC! en anders doorsparen tot een goede pc zoals veel zeggen!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zoiets is al helemaal leuk ja, tweedehands is idd een erg goed idee.

Nieuw is iets als dit, en dan roof je de iig de HDD maar uit die HP, wel wat:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 82,95€ 82,95
1ASRock FM2A78M-DG3+€ 49,95€ 49,95
1Zalman Z1€ 26,62€ 26,62
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 65,95€ 65,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,42

Overclockbare AMD APU, wel een oudere generatie, dus wat mindere videoprestaties, maar tenminste betaalbaar, heeft nog erg leuke prestaties voor zijn geld.
Ongeveer de goedkoopste FM2+ plank, en zowaar redelijke kwaliteit zo op het oog.
Een kast uit een lage kaste. Die goedkope Zalmans zijn zo slecht nog niet, en het scheelt toch weer wat euro's vergeleken met een N200/N300.
Dik geheugen, lijkt nogal zonde om bijna evenveel aan geheugen te spenderen als aan de CPU, maar die APU's kicken op hoog geclockt geheugen, en gezien er vrij veel geheugen naar de GPU gaat, is 4GB niet aan te raden.
Het standaard "er is prik nodig en daar is alles mee gezegd" voedinkje, leuk dingetje hoor, heb ze al vaak genoeg ingebouwd, en ze doen hun werk meer dan prima.

Grootste update aan dit systeem zou een toch wat nieuwere APU zijn, voor 2 tientjes meer heb je een pricewatch: AMD A-Series A8-7650K Boxed Black Edition welke toch wat sneller is.

[ Voor 95% gewijzigd door RobinHood op 31-03-2015 23:57 ]

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1