Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:22
Hallo tweakers!

Ik ben student, en heb sinds 2 jaar een legale bijbaan. Nu ben ik deze maand aangenomen voor een andere bijbaantje, welke ik kan combineren met mijn eerste bijbaan en studie.

Ik verdien bij mijn eerste bijbaan ~4,500 per jaar (7,50 per uur), hierover krijg ik heffingskorting, dus dit is netto.
Bij mijn andere baan verdien ik ~9,00 per uur, zonder heffingskorting, wat uitkomt op ~5,75.

Ik ben bewust van het feit dat ik belasting terug kan vragen, echter, ben ik bang dat als ik teveel werk voor mijn tweede bijbaan, dat ik niks meer terug kan vragen.

Nu is mijn vraag: hoeveel kan ik werken voordat ik werkelijk belasting betaal? Vanwege de heffingskorting/arbeids korting. Ik heb lang gezocht en kwam op ongeveer 2,000 heffingskorting + 130 arbeids korting. Maar als ik 4500*0,36=1,620, heb ik dus virtueel nog maar 600 euro heffingskorting ''over'', welke ik dus terug kan vragen.

Hiernaast betaal ik indirect mijn eigen studie/boeken en zag in het aangifte programma dat ik deze ook kan aftrekken. De totale kosten voor mijn studie komen uit op ongeveer 2,300. Weet iemand hoe dit precies werkt? Ik kom er maar niet uit via onze o zo gemakkelijke ''belastingdienst'' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 11:11

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je weet dat 'terug vragen' niet gelijk staat aan 'gratis geld' toch? Je kunt via je aangifte eventueel teveel betaalde belasting terug vragen, of je moet te weinig betaalde belasting bijbetalen.

Over je totale inkomsten uit werk of uitkering wordt 1x heffingskorting toegepast. Je nieuwe werkgever let dus goed op, want hij weet blijkbaar dat deze korting voor jou al bij je eerste werkgever wordt toegepast. Verder kun je gewoon doorrekenen wat je nog 'over hebt' aan heffingskorting.
Maar ook als je niks terug kunt vragen van de belastingdienst, levert ieder uur werk je dus blijkbaar nog 5,75 netto op. Als student niet verkeerd lijkt me, dus ik snap niet goed waarom je dit wilt weten.

Verder schrijf je 'indirect' bij de studiekosten; wat bedoel je hiermee? Je mag het alleen als aftrekpost opvoeren als je zélf de kosten hebt gemaakt, én deze voldoen aan de voorwaarden (waaronder een bepaald drempelbedrag). Wat die voorwaarden zijn, staat wel in het aangifteprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:46
Bij 6000 euro per jaar (500 euro per maand) kan je geen loonheffingskorting meer krijgen. Dus in principe kan je tot een bedrag van 6000 euro geld terug kijken bij je aangifte.

Alles wat je daarboven verdient ga je dus over betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
Icephase schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:10:
Je weet dat 'terug vragen' niet gelijk staat aan 'gratis geld' toch? Je kunt via je aangifte eventueel teveel betaalde belasting terug vragen, of je moet te weinig betaalde belasting bijbetalen.

Over je totale inkomsten uit werk of uitkering wordt 1x heffingskorting toegepast. Je nieuwe werkgever let dus goed op, want hij weet blijkbaar dat deze korting voor jou al bij je eerste werkgever wordt toegepast. Verder kun je gewoon doorrekenen wat je nog 'over hebt' aan heffingskorting.
Maar ook als je niks terug kunt vragen van de belastingdienst, levert ieder uur werk je dus blijkbaar nog 5,75 netto op. Als student niet verkeerd lijkt me, dus ik snap niet goed waarom je dit wilt weten.

Verder schrijf je 'indirect' bij de studiekosten; wat bedoel je hiermee? Je mag het alleen als aftrekpost opvoeren als je zélf de kosten hebt gemaakt, én deze voldoen aan de voorwaarden (waaronder een bepaald drempelbedrag). Wat die voorwaarden zijn, staat wel in het aangifteprogramma.
Bedankt voor je reactie.

Nee, ik weet dat het terug vragen van geld is. Maar ik denk dat als ik 5,75 verdien, ik me beter kan oriënteren op mijn studie of misschien wel weg ga bij het eerste baantje zodat ik wel heffingskorting kan aanvragen daar.

Daarnaast staan op verschillende sites dat ik rond de 6500 mag verdienen voordat ik belasting niet meer terug kan vragen. Er staan bij deze bedragen geen berekeningen. Als ik 2,100 deel door de 36% procent belasting (2,100/0,36) kom ik uit op 5,833. Dus misschien mis ik een heffingskorting die ik niet heb meegerekend.

Ik bedoel met indirect dat mijn ouders op mijn rekening het geld storten, en ik vanaf mijn eigen rekening het geld overmaak naar mijn school waar ik aan deelneem. Dus dan vraag ik me af of dit wel of niet aftrekbaar is (of misschien wel voor mijn ouders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

Je algemene heffingskorting voor 2015 is € 2203.
Je arbeidskorting (ervan uitgaande dat je niet meer dan +/- 9k gaat verdienen) is 1.81%.
Het belastingpercentage is 36%

Je "sweet spot" is dus je heffingskorting gedeeld door het heffingspercentage minus je arbeidskorting.

2203 / (0.36 - 0.0181) = 6443 wat je per jaar "belastingvrij" kan verdienen. (d.w.z. waar het terug te ontvangen bedrag gelijk staat aan wat je in eerste instantie hebt afgedragen).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
Seraphin schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:22:
Je algemene heffingskorting voor 2015 is € 2203.
Je arbeidskorting (ervan uitgaande dat je niet meer dan +/- 9k gaat verdienen) is 1.81%.
Het belastingpercentage is 36%

Je "sweet spot" is dus je heffingskorting gedeeld door het heffingspercentage minus je arbeidskorting.

2203 / (0.36 - 0.0181) = 6443 wat je per jaar "belastingvrij" kan verdienen. (d.w.z. waar het terug te ontvangen bedrag gelijk staat aan wat je in eerste instantie hebt afgedragen).
Ah, dit is duidelijk. Bedankt voor deze uitleg!

Nu nog even voor de studiekosten:

Ik heb dus ongeveer een kostenpost van 2,300 voor mijn studie. Ik ontvang echter stufi van 12*102=1,224 euro, wat er dus op neer komt op netto kosten van 1,076. Nu is er die drempel van 250,- die ik hiervan aftrek: 826,-. Dit is dus aftrekbaar.

Betekent dit dat ik dit bedrag (als ik bijvoorbeeld 900 euro belasting moet betalen na de heffingskorting, terug krijg? Of 826 * 0,36, wat neer komt op ~300 euro?

En hoe zit het met kosten van vorig jaar (waarin ik geen belasting heb betaald.)? Kan ik die dan ook dit jaar nog aftrekken??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 21:52
swasoe schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:30:
[...]

Ah, dit is duidelijk. Bedankt voor deze uitleg!

Nu nog even voor de studiekosten:

Ik heb dus ongeveer een kostenpost van 2,300 voor mijn studie. Ik ontvang echter stufi van 12*102=1,224 euro, wat er dus op neer komt op netto kosten van 1,076. Nu is er die drempel van 250,- die ik hiervan aftrek: 826,-. Dit is dus aftrekbaar.

Betekent dit dat ik dit bedrag (als ik bijvoorbeeld 900 euro belasting moet betalen na de heffingskorting, terug krijg? Of 826 * 0,36, wat neer komt op ~300 euro?

En hoe zit het met kosten van vorig jaar (waarin ik geen belasting heb betaald.)? Kan ik die dan ook dit jaar nog aftrekken??

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Je mag geen studiekosten aftrekken als je stufi ontvant. http://www.belastingdiens...fte_invullen/studiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655981

Zou iemand kunnen bevestigen of dit juist is.

Ben een 22 jarige student (niet in loondienst) en verdien jaarlijks rond de 8000. Mijn eigen berekening was 8000÷0,36=2222 min de 2.203 algemene heffingskorting is 19 euro, dat ik moet betalen.

Weet niet of deze berekening klopt of dat ik er helemaal naast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04

Dido

heforshe

Er lijkt een idee te bestaan dat er andere belastingregels gelden voor studenten dan voor normale mensen.

Waar elk topic in deze trant weer op neerkomt is dat het voor studenten kennelijk niet zo eenvoudig is om de (toch redelijk eenvoudige) basis van het Nederlandse belastingstelsel te begrijpen.

Als je iets mag aftrekken, dan mag je het aftrekken van je inkomen, niet van je belasting.
Een heffingskorting gaat wel af van je belasting.

Dus als jij 10.000 euro hebt verdiend, en je valt in de 36% schijf, dan moet je dat jaar in principe 3600 euro belasting betalen.

Als er verder niets aan de hand is, dan heeft je werkgever dat al voor je gedaan (en jij hebt dus 6400 euro netto ontvangen).

Nu geldt dat iedereen een bedrag aan belasting terugkrijgt van de staat: de algemene heffingskorting. Dat is ruwweg 2200 euro.

Dus met je 10.000 euro inkomen moet je geen 3600, maar 1400 euro betalen aan belastingen. Heb je bij 1 werkgever gewerkt, dan heeft hij daar normaliter rekening mee gehouden en heeft je 8600 euro netto uitbetaald.

Als je werkgever geen rekening met de korting heeft gehouden krijg je je 2200 euro alsnog later terug na je aangifte.

Wat nu als je maar 5000 euro hebt verdient? Dan heeft je werkgever 1800 euro belasting ingehouden, minus de algemene heffingskorting. Je hebt dus 5000 euro netto gekregen.

Als je bij een tweede werkgever ook 5000 euro verdient, heeft die ook 1800 euro ingehouden, maar hij heeft geen rekening gehouden met je heffingskorting.

In het totaal heb je dan 10000 euro verdient en moest je 3600 euro belasting betalen. Daar mag je 2200 euro aftrekken. Maar er is maar 1800 afgetrokken. Je hebt dus in het totaal 1800 euro betaald terwijl je maar 1400 hoefde te betalen (3600 - 2200). Vandaar dat je dus nog 400 euro teveel betaalde belasting mag terugvragen.

Wat betekent nu een aftrekpost? Als jij hypotheekrente betaalt, of studiekosten maakt, en je voldoet aan alle voorwaarden, dan mag je die uitgaven aftrekken van je inkomen.

Dat betekent dus dat als jij 10000 euro hebt verdient, en je hebt 1000 euro aftrekbare kosten gemaakt, dat je je echte inkomen mag corrigeren naar 9000.

Als jij die inkomsten bij 1 werkgever hebt verdient, heeft hij 3600 - 2200 = 1400 euro belasting afgedragen voor je, want volgens hem heb je 10000 euro verdiend.

Maar omdat jouw echte inkomen, na aftrek, maar 9000 was, had jij geen 1400 euro hoeven te betalen, maar slechts 1040. (9000*36% - 2200). Jij hebt dus, vanwege je aftrekpost, 360 euro teveel belasting betaald, en die kun je terugvragen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
@dido Bedankt voor je uitleg. Het is dus een aftrekpost. Ik ben weer helemaal op de hoogste, bedankt iedereen hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655981

Oké duidelijk, bedankt voor de goede uitleg Dido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Kan wel alleen je moet je prestatiebeurs verrekenen, staat in de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
Allereerst: uw (indirecte) studiekosten zijn in principe aftrekbaar. U heeft deze kosten immers zelf betaald. Maar u maakt het uzelf nodeloos moeilijk vanwege uw berekeningen over de heffingskortingen. Tot zo'n € 6400 is het inkomen inderdaad belastingvrij. (jaar 2015) Ingehouden belasting krijgt u terug. Wat u terug kunt vragen of bij moet betalen als u meer dan € 6400 verdient, is afhankelijk van wat er door de 2 werkgevers is ingehouden. Dildo hierboven heeft hierover uitvoerige berekeningen geplaatst (overigens zonder rekening te houden met de arbeidskorting)

Het is duidelijk dat de bijdrage van creator 19888 foute informatie is. Studiekosten zijn ook aftrekbaar als er studiefinanciering is. N.B: 2015 is nog niet uitbeslist wat betreft de studiekostenaftrek. U zult over dit jaar geen informatie vinden van de kant van de Belastingdienst. Er is echter het politieke voornemen om m.i.v. 1 september 2015 de studiekostenaftrek voor studenten met studiefinanciering volledig te schrappen. Lees hier

Hoe de invulling van de studiekostenaftrek voor studerenden mét studiefinanciering er precies uit gaat zien, is op dit moment nog onduidelijk. Mogelijk komt er een splitsing: deel jan t/m aug en sept t/m dec. Evenals in 2013 - de meegegeven links hierboven betroffen dit jaar i.p.v. studiejaar 2014. Lees hier

Denkt u eraan dat u de studiekosten uitsplitst in 2014 en 2015. Alleen de werkelijk betaalde bedragen zijn aftrekbaar. Als u per maand betaalt, moet u dus de maandbedragen in het desbetreffende jaar optellen. Boeken zijn alleen aftrekbaar als deze zijn voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Wat studiekosten betreft:
Voor iedereen die stufi ontvangt tellen niet de werkelijke kosten, maar een normbedrag.
Alleen als je werkelijke kosten meer dan 2x dit normbedrag zijn mag je de echte kosten opgeven.

Dit telt voor iedereen die nog recht heeft op een beurs of lening bij DUO.
Voor 2012/2013 was het normbedrag voor HBO/Uni €208,58 per maand.

Alles wat je aan prestatiebeurs ontvangt moet je hier van aftrekken.
Voor een uitwonende student met beurs blijft er dus niks over.

Als je prestatiebeurs niet wordt omgezet in een gift (geen diploma na 10 jaar) dan mag je in dat jaar in 1 keer al je prestatiebeurzen wel aftrekken.

Let wel op dat de normbedragen per studiejaar zijn en je belastingaangifte per kalenderjaar.
En ook als je geen stufi krijgt moet je aan het rekenen. Als je bijvoorbeeld in september voor het hele jaar je collegegeld betaalt dan moet je 1/3 (sept t/m dec) bij dat jaar rekenen voor de aangifte en 2/3 (jan-aug) bij het volgende jaar.

[ Voor 26% gewijzigd door RocketKoen op 05-04-2015 23:08 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

uit slechte ervaring weet ik dat je met stufi / ov bar weinig mag aftrekken pas hier dus zeker mee op bij de belasting aangifte! want ze komen het terughalen met 4,5% rente... en dan wordt het een dure business.

Ik had zelf een stufi van 40 euro per maand. maar had studie kosten van 2500 euro per jaar. Die 2000 euro mag je dus niet aftrekken omdat je stufi ontvangt ik heb uiteindelijk alles met rente terug moeten betalen aan de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat de laatste twee reacties betreft: enkele jaren geleden is de regeling gewijzigd. Er wordt nu niet meer met normbedragen gewerkt als er recht is op studiefinanciering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@Tochjo:
Een goede correctie n.a.v. het antwoord van RocketKoen.
Normbedragen / twee keer normbedrag - het zijn begrippen uit het verleden. RocketKoen: bestudeert u nog even de meegegeven link over studiekostenaftrek 2014 in mijn vorig antwoord.

Vanaf het nieuwe cursusjaar 2013 / 2014 gelden begrippen als normbedragen niet meer voor de aangifte. Daarom is het overgangsjaar 2013 lastig in te vullen. Voor de eerste 7 (MBO) of 8 maanden (WO) geldt de oude regeling met normbedragen. Voor de resterende maanden van 2013 geldt de nieuwe regeling. Hierbij kunnen de werkelijke kosten zoals collegegeld worden opgevoerd. Waarna de verkregen studiefinanciering in mindering moet worden gebracht op de kosten. Ook voor 2014 geldt deze regeling. Hoe de studiekostenaftrek 2015 voor studerenden mét studiefinanciering er precies uit gaat zien is nog even afwachten. Er is bij mijn weten nog geen concrete invulling hierover van de kant van de Belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 19:45
Tot een bepaald bedrag is het inderdaad 'belastingvrij', maar TS werkt bij twee verschillende werkgevers.

Zolang je bij de werkgever die je heffingskorting toepast niet aan dat drempelbedrag komt zul je dus (als er verder niks 'spannends' aan de hand is) dus altijd de belasting die de tweede werkgever teveel betaald heeft terug kunnen vragen.

Maar eigenlijk is het gewoon een non-discussie, belasting betalen moet je toch :) Maak het jezelf simpel en vul gewoon de aangifte in, ten eerste zie je dan meteen wat je 'saldo' is, ten tweede kom je dan nooit voor verrassingen als er ineens een blauwe envelop op de mat ligt met de vraag of je 'even' een paar duizend euro over wil maken (bijvoorbeeld). En als je beide werkgevers de heffingskorting verrekenen dan zit je daar zo aan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
fisbel schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:54:
@Tochjo:
Een goede correctie n.a.v. het antwoord van RocketKoen.
Normbedragen / twee keer normbedrag - het zijn begrippen uit het verleden. RocketKoen: bestudeert u nog even de meegegeven link over studiekostenaftrek 2014 in mijn vorig antwoord.

Vanaf het nieuwe cursusjaar 2013 / 2014 gelden begrippen als normbedragen niet meer voor de aangifte. Daarom is het overgangsjaar 2013 lastig in te vullen. Voor de eerste 7 (MBO) of 8 maanden (WO) geldt de oude regeling met normbedragen. Voor de resterende maanden van 2013 geldt de nieuwe regeling. Hierbij kunnen de werkelijke kosten zoals collegegeld worden opgevoerd. Waarna de verkregen studiefinanciering in mindering moet worden gebracht op de kosten. Ook voor 2014 geldt deze regeling. Hoe de studiekostenaftrek 2015 voor studerenden mét studiefinanciering er precies uit gaat zien is nog even afwachten. Er is bij mijn weten nog geen concrete invulling hierover van de kant van de Belastingdienst.
Oeh ja, ik ben net in aug 2013 opgehouden met studeren. Dus dat heb ik even gemist.

Of je er beter van wordt is maar de vraag trouwens. Meestal lagen de normbedragen hoger dat wat ik werkelijk kwijt was. En dan hoefde je tenminste niet overal de factuur van te bewaren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:21

pietje63

RTFM

Anoniem: 655981 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:50:
Mijn eigen berekening was 8000÷0,36=2222
Je bedoelt: 8000 * 36% = 2880 als basis berekening.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Anoniem: 217290 schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:45:
uit slechte ervaring weet ik dat je met stufi / ov bar weinig mag aftrekken pas hier dus zeker mee op bij de belasting aangifte! want ze komen het terughalen met 4,5% rente... en dan wordt het een dure business.

Ik had zelf een stufi van 40 euro per maand. maar had studie kosten van 2500 euro per jaar. Die 2000 euro mag je dus niet aftrekken omdat je stufi ontvangt ik heb uiteindelijk alles met rente terug moeten betalen aan de belastingdienst.
Euh.

Je krijgt een OV, (ga ik vanuit ) reiskosten voor je werk aftrekken lijkt me dan ook vreemd.

Volgens mij is de grote vraag wat mag je bijverdienen zonder dat je stufi in gevaar komt.

Daarnaast gewoon belasting aangifte doen alles invullen en dan kom je er vanzelf achter. Het is allemaal niet zo spannend.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:43
Waarom wil je alleen maar werken zolang je 'geen belasting betaalt'? Over het geld daarboven betaal je niet het 52% tarief hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Awsom schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:49:
Waarom wil je alleen maar werken zolang je 'geen belasting betaalt'? Over het geld daarboven betaal je niet het 52% tarief hoor....
Dit ook, ik heb een jonger zusje, en na 5 minuten 256 euro voor haar "verdiend", gewoon even belastingaangifte doen ( wat ze niet hoefde te doen).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Kevinp schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:45:
[...]

Euh.

Je krijgt een OV, (ga ik vanuit ) reiskosten voor je werk aftrekken lijkt me dan ook vreemd.

Volgens mij is de grote vraag wat mag je bijverdienen zonder dat je stufi in gevaar komt.

Daarnaast gewoon belasting aangifte doen alles invullen en dan kom je er vanzelf achter. Het is allemaal niet zo spannend.
huh? ik refereer nergens naar reiskosten,, ik refereer naar studiekosten... en stufi ontvangen is verder niks mogen aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
Anoniem: 217290 schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:56:
[...]

huh? ik refereer nergens naar reiskosten,, ik refereer naar studiekosten... en stufi ontvangen is verder niks mogen aftrekken.
Reiskosten naar de studieplek (of werkplek) is mogelijk voor een student. Maar dan moet de student wel een Ov-kaart weekend hebben. Er is dan geen OV-vergoeding voor doordeweeks. En als de werkgever of instantie geen reiskostenvergoeding geeft, kan de OV-aftrek dus wel degelijk mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 09:38
Anoniem: 217290 schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:56:
[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Je hebt namelijk gewoon de mogelijkheid om je studiekosten (betaalde studiegeld), overige kosten (voor boeken etc) en je ontvangen stufi in te vullen. De belastingdienst rekent dan zelf uit hoeveel of je dit dan als kosten mee mag rekenen. Dit is gewoon een optie tijdens het invullen van je belasting, niks moeilijks aan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@Taenadar: ik ben het helemaal met u eens. Mrveenie is niet goed geinformeerd. De aftrek vanwege studiekosten is een optelsom van kosten met aftrek van studiefinanciering. Als er na de € 250 drempel een positief getal overblijft, is er een aftrekpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667468

*knip* spam

[ Voor 93% gewijzigd door Krisp op 11-04-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16
fisbel schreef op donderdag 09 april 2015 @ 02:54:
@Taenadar: ik ben het helemaal met u eens. Mrveenie is niet goed geinformeerd. De aftrek vanwege studiekosten is een optelsom van kosten met aftrek van studiefinanciering. Als er na de € 250 drempel een positief getal overblijft, is er een aftrekpost.
Gewoon het belastingaangifte-programma invullen daar zitten alle voorwaarden al in gebakken.
Pagina: 1