Videokaart voor 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik zoek een?
Een videokaart die eigenlijk maar één simpele taak heeft: de mogelijkheid om er 3 monitoren erop aan te sluiten.

Wat is je budget?
De kaart wordt puur gebruikt voor 'werk', dus niet voor games of wat dan ook. Daarom heb ik zeker geen sterke kaart nodig, maar dus wel één waar ik zonder moeite 3 monitoren op kan aansluiten. Hoe goedkoper, hoe beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Puur voor op het werk. Waarschijnlijk met niet al te grootte schermen (24" waarschijnlijk, al dan niet kleiner).

Ik had er zelf al één gevonden namelijk: http://www.alternate.nl/A...duct/1126871?tk=7&lk=9365

Op de één of andere manier kan ik niet heel makkelijk vinden welke kaarten er nu de mogelijkheid hebben voor meer dan 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:23
wat is daar moeilijk aan? je zoekt een kaart met 3 uitgangen. en zie dan geen reden waarom hij niet zou werken.

tevens maakt de grote van het scherm niet uit. de resolutie wel.(al is het voor windows gebruik verwaarloosbaar) tenzij je bv 4k@60hz wil draaien ofzo.

maar het is wel handig om te weten welke ingangen de monitoren hebben. werken met adapters en koppelstukjes heeft niet mijn voorkeur.

theoretisch gezien moet deze het gewoon doen. als de aansluitingen kloppen.

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 31-03-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Omdat ik zelf geen degelijke kaart kan vinden die een nette prijs heeft en 3 uitgangen heeft. 150 euro is een redelijke prijs voor een videokaart als je enige eis is dat je er 3 schermen op kunt aansluiten. Wellicht weet iemand een kaart die dat voor minder geld ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Zoals loki zegt, wat voor aansluitingen heb je nodig voor je monitoren? DVI en VGA zoals gewoonlijk voor goedkope monitoren?

Die R7 250X is daar eigenlijk al overkill voor. Elke videokaart met 3 uitgangen moet volstaan, zolang je monitoren een niet veel hogere resolutie dan 1080p hebben (VGA ondersteunt max 2048*1536).

De meeste goedkope GT210's en HD5450's hebben een DVI, VGA en HDMI poort. Een DVI->HDMi omzetter kost bijna niets, dus ik zou niet specifiek op zoek gaan naar videokaarten met 2 x DVI, want die zullen wel een stuk meer kosten.

Edit: €100 is hier dus geen redelijke prijs voor als je het voor €25 kunt vinden http://tweakers.net/categ...KVoYGBjogncmpvpl5SlZGprUA.

Die R7 250X heeft dan ook nog eens Displayport als één van de uitgangen, als jij geen schermen met Displayport hebt, moet je daar een dure omzetter voor kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door MacPoedel op 31-03-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
zit er nu een videokaart in? zoja probeer eens 2 via videokaart en 1 via onboard(zorg even dat hij wel aanstaat in de bios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-06 22:02
MacPoedel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:47:
Zoals loki zegt, wat voor aansluitingen heb je nodig voor je monitoren? DVI en VGA zoals gewoonlijk voor goedkope monitoren?

Die R7 250X is daar eigenlijk al overkill voor. Elke videokaart met 3 uitgangen moet volstaan, zolang je monitoren een niet veel hogere resolutie dan 1080p hebben (VGA ondersteunt max 2048*1536).

De meeste goedkope GT210's en HD5450's hebben een DVI, VGA en HDMI poort. Een DVI->HDMi omzetter kost bijna niets, dus ik zou niet specifiek op zoek gaan naar videokaarten met 2 x DVI, want die zullen wel een stuk meer kosten.

Edit: €100 is hier dus geen redelijke prijs voor als je het voor €25 kunt vinden http://tweakers.net/categ...KVoYGBjogncmpvpl5SlZGprUA.

Die R7 250X heeft dan ook nog eens Displayport als één van de uitgangen, als jij geen schermen met Displayport hebt, moet je daar een dure omzetter voor kopen.
Lang niet elke kaart met drie uitgangen ondersteund ook het gebruik van drie tegelijk.

De 250x doet dat wel. Zelf heb ik dit ook op een 270x lopend. Zoals gezegd heb je dan wel een actieve(!) DP naar HDMI/DVI converter nodig, maar die heb je al voor minder dan twee tientjes.
loki504 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:48:
zit er nu een videokaart in? zoja probeer eens 2 via videokaart en 1 via onboard(zorg even dat hij wel aanstaat in de bios)
En dit, dit kan vrijwel altijd. Heb je niet nog een antieke kaart liggen om dit mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Hmm ja idd, de HD5450 ondersteunt dus geen 3 monitoren, de GT210 waarschijnlijk ook niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Het betreft een nog aan te schaffen computer. Ik wil daarom ook eigenlijk één complete oplossing zonder al te moeilijk te gaan doen met omzet stukjes of converters of wat dan ook (tenzij het niet anders kan natuurlijk!)
In feite is het de bedoeling dat er schermen komen met DVI, maar wellicht moet ik nog een tijdje het doen met een scherm met VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
Bij een standaard kaart met 3 monitor support kom je er niet onder uit om een DP->DVI adapter te gebruiken (waarvan ik het bezwaar niet in zie. Werkt uitstekend).
Je eenvoudigste alternatief is de oplossing die loki504 aandraagt. Door een mobo&CPU met ingebouwde GPU te nemen kun je deze gebruiken naast je videokaart. Op die manier kun je dan weer 2 extra schermen aansluiten, en het totaal op max 4 brengen zonder DI converter

edit:
Aangezien het een nog te bouwen systeem is zou je eens kunnen kijken naar het basissysteem van de BBG Maart
Deze kan de prestaties van een R7 250 ook nog eens opkrikken 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Pantera88 op 31-03-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tja als je met dvi wil zal je met opzet stukjes moeten werken. En vga? Weet niet of je daar blij van word😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
loki504 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:20:
Tja als je met dvi wil zal je met opzet stukjes moeten werken. En vga? Weet niet of je daar blij van word😉
Hoezo vga? elk mobo met APU heeft tegenwoordig wel DVI en HDMI. Een beetje een kaart heeft wel 2 DVI. Geen vga voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Pantera88 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:50:
[...]

Hoezo vga? elk mobo met APU heeft tegenwoordig wel DVI en HDMI. Een beetje een kaart heeft wel 2 DVI. Geen vga voor nodig
hij heeft de drie schermen nog niet. En mogelijk dat hij in de tussentijd 1 met vga wou gebruiken. En dat wil je niet. 2 dvi is nog wel te doen ja.
Pagina: 1