Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612303

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb sind kort een panasonic tx-47as650. Erg mooi beeld alleen zijn games op de playstation 4 niet te spelen bij scenes welke zich in wat donkere omgevingen afspelen. Ik zie vaak letterlijk niks. Als ik de hdmi kabel uit de tv haal en voor de vergelijking in mijn oude kleine oude tv'tje druk heb ik prima beeld. helderheid en zwartwaarden etc heb ik allemaal op de hoogste stand geprobeerd. Heeft iemand een idee waarom dit is?

Groeten,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 612303 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:47:
helderheid en zwartwaarden etc heb ik allemaal op de hoogste stand geprobeerd.
Daar zal jet probleem wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dimens schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:27:
[...]

Daar zal jet probleem wel zitten.
Kun je dit uitleggen? Met de waarden op de hoogste stand is er in ieder geval nog iets te zien. Als ik de waarden in het midden zet is er vaak vrijwel niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paupert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 16:51
Omgevings sensor toevallig aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe staat je TV gecalibreerd? Dynamisch contrast aan/uit? Kleurbalans? Gamma? Naast helderheid: contrast? In game-mode of geen game-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
Zet alle rotzooi eens uit, ook adaptieve backlight, dynamische stand, omgevingssensor etc. Allemaal uit en zet de contrast op 80, brightness rond de 50.

Als je dan geen "normaal" acceptabel beeld krijgt, is je scherm wellicht kapot.

Al een andere HDMI ingang geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij mijn Panasonic kan je de kleurenrange bij elke HDMI aansluiting apart instellen.
Deze optie zit ergens verstopt onder: Picture > Option settings > HDMI RGB range

Op een PS3 kan je dit trouwens ook instellen, dus ik neem aan op een PS4 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
Dat ook ja, pas de HDMI range aan naar Limited of Full. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Eerst ff ps4 ontkoppelen dan je color en energy settings resetten. En vervolgens eerst de juiste bron instellen voor HDMI 1,2 en 3 enz. Bij bron kan je dan aangeven dat er een Bluray, PC, game console enz. op komt die specifieke HDMI, en hierbij worden al een paar standaard waarden met betrekking op het type device ingesteld. Daarna je kleuren bijstellen.

Bij LG heet dit ingangslabel, bij HDMI kan je dan settopbox, sateliet, vcr, kabelbox en eerder genoemde kiezen. Net langsgelopen en het kan kleuren heel negatief beinvloeden (pc). Ook hoef je minder of geen over of under scan toe te passen!

[ Voor 25% gewijzigd door GerardVanAfoort op 31-03-2015 13:15 ]

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 612303 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:38:
[...]

Kun je dit uitleggen? Met de waarden op de hoogste stand is er in ieder geval nog iets te zien. Als ik de waarden in het midden zet is er vaak vrijwel niets te zien.
Het is dan ook de kunst om te zorgen dat alle instellingen in balans staan. Als de waardes niet correct staan, krijg je nooit een goede beeldkwaliteit.

Ook andere beeldinstellingen welk het beeld zouden "verbeteren", kunnen hier invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:11
Laat eerst maar eens weten welke instellingen je precies gebruikt (maak maar eens een foto en post die hier). Aan de hand daarvan kunnen we betere tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 20:08
StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:05:
Dat ook ja, pas de HDMI range aan naar Limited of Full. Kijken of dat helpt.
Op PS4 je hdmi range aanpassen naar limited en zorgen dat je tv op dezelfde setting staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje voor jullie tips! Ik ga morgen aan de hand hiervan wat instellingen proberen, ik laat het even weten.
Pagina: 1