Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansambeek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:54
Mijn telefoon, HTC One X, is aan vervanging toe.
Batterijduur is gedaald naar halve dag en antennes doen het niet meer naar behoren.

Ik wil de beste specs en wil er zelf Cyanogenmod opzetten, zoals nu ook het geval is.
Dual sim is niet belangrijk.
De telefoon wordt zakelijk gekocht.
Ik ga binnenkort 2 weken naar Hong Kong.

De vraag:
Waar en welke telefoon zal ik kopen?

Opties:
1. Nederland, €275 (217.25 excl), Sony Xperia Z1
2. Nederland, €365 (288.35 excl), HTC One (E8)
3. Hong Kong, minder dan HKD 2000 = €240, Lenovo, Xiaomi, ZTE, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

KrazyJay

Met de zwakke Euro op het moment kan je misschien beter in Nederland of bijvoorbeeld in Duitsland (Amazon) kijken. Ik zit op het moment in Taiwan, en daar waar ik eerst makkelijk veel goedkoper uit was dan in de EU, is het nu vaak duurder dan in de EU. Uitzondering grafische kaarten en RAM, maar die zijn ook minder voordelig dan voorheen, maar nog steeds wat goedkoper. Maar omdat hier garantie vaak niet buiten Taiwan geldt, en de -termijn meestal maar 1 jaar is, loont het niet echt meer om hier in Euro's te betalen.

Edit: als je eens kijkt naar wat de HK$ eerst deed ten opzichte van de Euro, weet je dat we met ons geld in Hongkong nu minder koopkracht hebben. Ik denk daarom dat de prijzen in Europa ook nog wel zullen stijgen, maar ik denk dat het voor de volgende importleveringen zullen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door KrazyJay op 31-03-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als je dan toch in de buurt bent kan je beter een port visa regelen en een uitstapje maken naar Shenzhen.
Prijzen voor bijv Xiaomi liggen een stuk hoger in HK dan in SZ.

(mocht je in de Golden Computer Arcade gaan kijken in HK en een Xiaomi powerbank oid wil kopen, goed opletten want daar is een hoop nepspul :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
In HK is Apple spul heerlijk goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:56
Let ook even op of je de juiste frequenties hebt. Sommige smartphones hebben andere 3G/4G frequenties in Azië. Zou zonde zijn als je met een smartphone in Nederland komt, waar je geen optimaal gebruik van de 3G frequenties kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvansambeek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:54
Bedankt voor de snelle reactie allemaal!
Denk dat het een nieuwe telefoon wordt in Nederland.

@KrazyJay, zeker de belasting terug vragen in Nederland maakt dat ik niet goedkoper uit zal zijn.

@Kenzi, helaas heb een single entry visa die ik gebruik voor een zakelijke afspraak ergens anders in China, kan dus niet naar Shenzhen....

@Sheik, Apple, not a fan - YouTube: Too Funny: Apple Engineer Talks About The New 2015 Macbook! (Spoof)

@Chengbondkwok, goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

KrazyJay

bvansambeek schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:46:
Bedankt voor de snelle reactie allemaal!
Denk dat het een nieuwe telefoon wordt in Nederland.

@KrazyJay, zeker de belasting terug vragen in Nederland maakt dat ik niet goedkoper uit zal zijn.

[...]
Dat kan je in Hongkong ook doen, maar omdat (in Azië over het algemeen) de BTW vrij laag ligt voor Europese begrippen, en je al niet eens alles terugkrijgt bij Tax Refunds, loont het bijna al niet meer om die moeite te doen, plus dat je dan -correct me if I'm wrong- kans loopt in Nederland alsnog BTW te mogen betalen. Ik heb in het verleden vaak zat elektronica gekocht, zoals GSMs, maar sinds 3G en zeker met 4G waarvan de frequentiebanden vaker niet matchen, en dan nu nog eens de zwakke Euro, haal ik het gewoon thuis in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1