Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

andere manier van Folder Compression

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 14:17

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben begonnen al mijn Cd's te archiveren als ISO bestanden. Maar will wel wat ruimte besparen, dus dacht dat ik ze meteen ga comprimeren.

Zo veer zo goed. Maar wat is de beste metode om zo veel mogelijk ruimte te besparen?

B.v. heb ik hier een CD als ISO met een grote van 91,826 Kb. Als ik deze nu met 7-zip comprimeer als 7z bestand is hij Maar 8,140 Kb groot, dat is 7,5%. Dat zou dus het beste zijn, Maar dan moet ik ze telkens uitpakken als ik er bij wil. Andere optie is uiteraard foldercompression aan zetten, maar dan is het bestand 30 mb. (is het trouwens niet mogelijk om in de Explorer direkt de gekomprimeerde grote aan te laten geven in een extra kolom? Ik heb alle moglijkheden door gezocht maar kann deze optie niet vinden. moet telkens in de eigenschappen van het bestand kijken om de daadwerkelijke grote te zien.)

Nu mijn vraag is er een optie om ISO's zo op te slaan dat ze minder opslagruimte gebruiken dan in een Compressed Folder in W7? Wil er dus direkt bij kunnen zonder het eerst uit te pakken, dat het wat langer duurt om het te openen is geen probleem bij de huidige snelheden van de CPU.

Kan ik eventueel de Compress Ratio in windows aanpassen?

Ik kwam b.v. MagicIso tegen die kan het opslaan als UIF bestand, dat is dan weer kleiner maar moet met MagicIso ook weer geopend worden en kann niet direkt met b.v. DeamonTool geopend worden, dat is dan ook niet handig.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Muziekbestanden zijn niet erg veel te comprimeren. Je kan ook EAC gebruiken, en je muziek gelijk goed naar flac of mp3 320kb omzetten. Flac is lossless, en van daaruit kan je bijvoorbeeld met foobar2000 weer naar allerlei bestanden converteren. EAC kan enorm veel, maar het kost even om alle instellingen goed te krijgen, google naar exact audio copy op forums! Je elimineert hiermee ook gelijk beschadigde cd's/ losse nummers. Ook flac en zeker mp3 zijn niet veel verder te comprimeren, dit is deels natuurlijk al gedaan bij het converten.

NRG

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ah, ik heb het niet over Muziek CD's maar over data. Al mijn muziek heb ik als AAC met 256 en 320 kb gebackuped.

het gaat mij puur om data CD's.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Roman schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:35:
Ah, ik heb het niet over Muziek CD's maar over data. Al mijn muziek heb ik als AAC met 256 en 320 kb gebackuped.

het gaat mij puur om data CD's.
Uhh, ok! Misschien kom je met WinRAR nog verder. Data compressie heb ik minder ervaring mee. 10 TB aan schijven liggen ofzo :)

NRG

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik denk dat ik meer als 10 tb aan CD's heb :D

Nee.... zal wel niet zoveel zijn, maar heb wel alles dubbel opgeslagen als backup.

Heb nu 4 CD's ingelezen, totaal 795 mb, in een compressd folder 602 mb, en als 7z is het 350 mb.

Heb al gevonden dat ik de NTFS Compress Ratio niet kan aanpassen, Dus zal ik een extra programma moeten gebruiken. Maar welke.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien bestaat er een programma wat gezipte iso's kan mounten.

Of misschien kan je een programma gebruiken om een zip te mounten. En vervolgens Daemon Tool om de iso in die zip te mounten (of is dat te omslachtig?)

Of is dat ook wat je al in gedachte had?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja zoiets idd. Maar het moet makkelijk zijn om het op een andere machine te openen zonder eerst een appart programma te moeten installeren. Daarom een standaard bestand. Wil het alleen gekomprimeerd opslaan, dit mag dan wel met een speciaal programma. Dus in feite een folder compression advanced. In dat geval kan ik ook andere bestanden (installatie bestanden van programmas) daar opslaan.

• Slogra
  • Niet online
Aangezien je Daemon Tools wil gebruiken heb ik eens gekeken welke formaten dit programma aankan. Blijkt dat daar ook een gecomprimeerd formaat bij zit:

isz (Compressed ISO-images)

Gevonden op:
Wikipedia: DAEMON Tools

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er veel verschil tussen isz en iso? Ik kan het namelijk met Google niet zo gauw vinden en ISO wordt niet voor niets zo vaak als formaat gebruikt voor disc images.

• Slogra
  • Niet online
Ook van wiki :p:

ISZ format

UltraISO uses a proprietary format known as ISZ. The format advertised as "ISO Zipped", even though it is not a simple zip archive. The format uses zlib or bzip2 to compress the data, and can support AES encryption of various strength. The file format specification is available publicly on EZB Systems's website.[5] The format is now supported by third party applications such as Daemon Tools and Alcohol 120%.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat zegt nog niets over verschil in grootte tov ISO. :) Ik dacht al dat het vanuit UltraISO is gekomen, want de meeste resultaten die ik erover vond, waren inderdaad mbt UltraISO.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het moet ook te openen zijn op andere machienes b.v. Mac OSX of Linux. Zou dus het liefst standard ISO willen hebben en dan een compressed folder waar die in gaat.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dedup:
code:
1
2
Enable-DedupVolume x: -UsageType Default
Set-Dedupvolume x: -MinimumFileAgeDays 0

[ Voor 90% gewijzigd door Trommelrem op 31-03-2015 14:24 ]

Pagina: 1