AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Als het je niet lekker zit, retour! Hoe is de aankoop tot stand gekomen, wellicht kun je hem gewoon retourneren?
Persoonlijk zou ik alle nieuwe accu's ouder dan +- 18/20 maanden na fabricatiedatum niet accepteren. gewon retouren en third party accu kopen , vaak veel nieuwer en stuk goedkoper.
Gewoon in de winkel persoonlijk aangeschaft.. Maar misschien is die productiedatum helemaal geen big deal?
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Je geeft aan dat je er een vervelend gevoel bij hebt. Als je een "dure" aankoop doet moet je juist tevreden zijn toch ;-). En anders terug naar de winkel en vragen of ze een "jonger" exemplaar hebben?
Thnx, maar is het wel terecht dan? Ik bedoel, ik vind het ook niet nodig om terug te gaan vanwege een onderbuikgevoel wat niet echt ergens op gebaseerd is.
Anoniem: 8819
Je heb gewoon de volledige garantie
Verder de nieuwe batterij hebben geen stroom verlies meer
Je moet eens weten dat mensen een auto kopen die al soms 2 jaar op terrein staan voordat er een kenteken er op komt
Leuke koop je een nieuwe auto die al via chassisnummer al 1tot2 jaar oud is
Ga je daar ook mee terug naar dealer ?
Verder de nieuwe batterij hebben geen stroom verlies meer
Je moet eens weten dat mensen een auto kopen die al soms 2 jaar op terrein staan voordat er een kenteken er op komt
Leuke koop je een nieuwe auto die al via chassisnummer al 1tot2 jaar oud is
Ga je daar ook mee terug naar dealer ?
Nee okee, daar heb je wel een punt alhoewel een auto niet slijt als ie stil staat (behalve misschien de accu dan)
Heb ook nog even gegoogled en volgens deze site verliest een Li-Ion accu 4% capaciteit per jaar als je hem op kamertemperatuur bewaart op 40% lading. Na 2,5 jaar heeft deze accu dus nog ongeveer 90% van z'n oorspronkelijke capaciteit.
Misschien kan ik alsnog 10% korting krijgen
Heb ook nog even gegoogled en volgens deze site verliest een Li-Ion accu 4% capaciteit per jaar als je hem op kamertemperatuur bewaart op 40% lading. Na 2,5 jaar heeft deze accu dus nog ongeveer 90% van z'n oorspronkelijke capaciteit.
Misschien kan ik alsnog 10% korting krijgen
Hij heeft niet 2,5 jaar op 40% lading gestaan wegens self discharge. Ik ga er van uit dat ze hem tussentijds niet netjes hebben bijgeladen tot 40%. Wat er op neerkomt dat het toch een lange tijd met weinig capaciteit is opgeslagen geweest. De keuze moet je zelf maar maken, maar ik zou het persoonlijk niet zo fijn vinden.
http://batteryuniversity..../elevating_self_discharge
http://batteryuniversity..../elevating_self_discharge
Als Panasonic hun eigen Eneloop technologie toepast in hun batterijen zou het geen enkel probleem moeten zijn om ze jaren op de plank te laten liggen. Ik weet echter niet of ze dat doen.
Pagina: 1