Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 12:00
Ik zoek een?
Smartphone, iphone 5 in bezit heerlijke telefoon alleen zo vreselijk dat alles volgens apple regeltjes moet.

Wat is je budget?
Rondom de 200 euro minder is altijd beter :)!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp facebook beetje surfen bellen occasioneel spelletje en fototje. Ben een gemiddelde gebruiker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals aangegeven qua os en vloeiendheid zweerde ik bij iphone, ware het niet dat ik het zó beu ben dat niks kan. Eigen whatsapp toontje moet een hoop gezeik aan te pas komen. Nog itunes en de dramatische batterij achterwege gelaten.

Enfin, ik heb zitten kijken naar de windows phones, maar god sta bij mij wat een hoop kleuren nummers en soorten. De prijzen staan mij wel ontzettend aan..

Android, ik heb nu een nexus 4. Maar wat een traag ding android zelf geen problemen mee, maar het is vanwege de traagheid het nèt niet. En ik mis de handigheidjes van een iphone berichtjes snel lezen in home screen etc.

Kortom: ik zoek een vlotte telefoon, waar ik niet zelf aan moet gaan rommelen om hem snel te houden of te customizen (root jailbreak etc).
4g is een harde eis.
Het makkelijk kunnen overdragen van bestandjes ook.
Goede batterij duur, minimaal volle dag mee met matig tot intensief gebruik.
Oja! Scherm max 5 inch

En het zal wel een vrouwending zijn maar ik wil graag mijn sms whatsapp bel -toon etc kunnen kiezen. (Bijv nu zelda kit als toontjes)

Budget is rekbaar, maar ik ben vrij lomp met mijn telefoons dus liever niet ;)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Bereid tot importeren uit het verre oosten?

• Evolet
Momus, zeker een optie. Heb hier en daar al eens gespiekt in het chinese smartphone topic, maar de verhalen over rooten ed joegen mij schrik aan.

Mits rooten te doen is voor een minimaal technisch blondje zeker een optie!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Motorola Moto G. Beste keus als je het mij vraagt, zonder dat je naar Chinese merken hoeft te kijken :P

The devil is in the details.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Moto G is leuk Android speelgoed.
pricewatch: Microsoft Lumia 640 4G Zwart is leuk WP speelgoed, maar is net wel/net niet uitgebracht.

People as things, that’s where it starts.

• Evolet
Hmm de motos zijn prijstechnisch interessant maar zo lelijk, haha sorry :+.

Nokia daarintegen prijs goed en design oké. Nu loopt mijn vriendin al te gillen dat er weinig inzit. De processor en ram zijn laag, hoe erg is dit voor een windows toestel?

Deze specs op android zouden mij gillend gek maken geloof ik..

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15

matroosoft

Lone Christian

Voor een Windows Phone zijn low end specs prima. Hij is dan vloeiend, maar niet snel. Doorgaans gaat dat niet vervelen hoor. Alles waar meer processorkracht inzit loopt alleen maar beter.

De Lumia 735 is wel een leuk toestelletje om naar te kijken. Aardige specs, prima scherm en leuk design. Alleen geen hardware camera button.

Valt ook nog eens in je budget.

[ Voor 17% gewijzigd door matroosoft op 31-03-2015 01:23 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb zelf nu de L735 en moest gisteren een telefoon voor mijn schoonzus klaarmaken (kado voor haar verjaardag). Dat is een LG L70 geworden en op zich is die prima, maar na een kwartier ergerde ik me al aan de snelheid van reageren. Of liever: het gebrek aan. Een windows phone reageert gewoon steeds lekker vlot en dat went erg snel. Ik wil niet weer terug.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Momus
Evolet schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:50:
Ik zoek een?
Smartphone, iphone 5 in bezit heerlijke telefoon alleen zo vreselijk dat alles volgens apple regeltjes moet.

Wat is je budget?
Rondom de 200 euro minder is altijd beter :)!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp facebook beetje surfen bellen occasioneel spelletje en fototje. Ben een gemiddelde gebruiker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals aangegeven qua os en vloeiendheid zweerde ik bij iphone, ware het niet dat ik het zó beu ben dat niks kan. Eigen whatsapp toontje moet een hoop gezeik aan te pas komen. Nog itunes en de dramatische batterij achterwege gelaten.

Enfin, ik heb zitten kijken naar de windows phones, maar god sta bij mij wat een hoop kleuren nummers en soorten. De prijzen staan mij wel ontzettend aan..

Android, ik heb nu een nexus 4. Maar wat een traag ding android zelf geen problemen mee, maar het is vanwege de traagheid het nèt niet. En ik mis de handigheidjes van een iphone berichtjes snel lezen in home screen etc.

Kortom: ik zoek een vlotte telefoon, waar ik niet zelf aan moet gaan rommelen om hem snel te houden of te customizen (root jailbreak etc).
4g is een harde eis.
Het makkelijk kunnen overdragen van bestandjes ook.
Goede batterij duur, minimaal volle dag mee met matig tot intensief gebruik.
Oja! Scherm max 5 inch

En het zal wel een vrouwending zijn maar ik wil graag mijn sms whatsapp bel -toon etc kunnen kiezen. (Bijv nu zelda kit als toontjes)

Budget is rekbaar, maar ik ben vrij lomp met mijn telefoons dus liever niet ;)
Ik raad je aan eens op www.kimovil.com te kijken en daar al je eisen in te geven. Daar rollen vast een aantal zeer interessante modellen uit.
Eigenlijk zijn de Xiaomi's het makkelijkst, zeker voor een dom blondje :P
Een Xiaomi Redmi 2 in de 2GB uitvoering bijvoorbeeld...

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Momus schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:04:
[...]

Ik raad je aan eens op www.kimovil.com te kijken en daar al je eisen in te geven. Daar rollen vast een aantal zeer interessante modellen uit.
Eigenlijk zijn de Xiaomi's het makkelijkst, zeker voor een dom blondje :P
Een Xiaomi Redmi 2 in de 2GB uitvoering bijvoorbeeld...
De Xiaomi's missen wel een belangrijke band voor 4G, was bij de TS een harde eis was. Dus die zou ik dan niet aanraden.

• Momus
Kenzi schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:32:
[...]

De Xiaomi's missen wel een belangrijke band voor 4G, was bij de TS een harde eis was. Dus die zou ik dan niet aanraden.
Die band mist haar iPhone 5 ook. Dus wellicht zit ze bij T-Mobile.

• Evolet
Oh om even aan te haken, ja ik zit inderdaad bij t-mobile. Maar wil graag over op een sim-only, telefoons kosten al genoeg ;-).

Ik zal zeker eens kijken naar de aangeraden telefoons. Ik moet eerlijk bekennen dat ik neig naar windows phones. Deze vreten niet zoveel ram heb ik begrepen.

De telefoon hoeft voor mij niet retesnel te zijn als ik maar niet 100x moet drukken voor er iets gebeurt. Wat nu het geval is bij de nexus 4

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Evolet schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:46:
Nokia daarintegen prijs goed en design oké. Nu loopt mijn vriendin al te gillen dat er weinig inzit. De processor en ram zijn laag, hoe erg is dit voor een windows toestel?
De benodigde CPU en RAM tussen Android en Windows Phones is niet 1-op-1 te vergelijken.
Windows Phone heeft veel minder krachtige hardware en RAM nodig om vlot te draaien. Dit geldt uiteraard niet voor apps die echt rauwe rekenkracht vereisen zoals 3D games. Dan moet je wel de snelste CPU en meeste RAM hebben, ongeacht het platform. Maar voor alledaagse dingen zoals Whatsapp en Facebook voldoet Windows Phone met lagere specs prima.
Daarnaast is het updatebeleid van Microsoft echt uitstekend en je zit voor jaren goed. Dat is vaak nog maar de vraag bij Android.

[ Voor 20% gewijzigd door Fireshade op 31-03-2015 10:54 ]

• Momus
Evolet schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:44:
Oh om even aan te haken, ja ik zit inderdaad bij t-mobile. Maar wil graag over op een sim-only, telefoons kosten al genoeg ;-).

Ik zal zeker eens kijken naar de aangeraden telefoons. Ik moet eerlijk bekennen dat ik neig naar windows phones. Deze vreten niet zoveel ram heb ik begrepen.

De telefoon hoeft voor mij niet retesnel te zijn als ik maar niet 100x moet drukken voor er iets gebeurt. Wat nu het geval is bij de nexus 4
Bij een Android telefoon is ongebruikte RAM nutteloos.
Android gaat juist op een prima manier met haar RAM om, geen enkel probleem als dat lekker vol zit.

En realiseer je wel dat het app-aanbod bij een Windows phone zeer beperkt is. Veel beperkter dan bij Android.

[ Voor 7% gewijzigd door Momus op 31-03-2015 11:13 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:32
Waarom flash die die nexus 4 niet naar een custom rom? Mijn galaxy S2 met custom rom loopt gewoon vlot en die is al bijna 4 jaar oud.

• Evolet
Ik realiseer mij zeker dat windows een beperkt aanbod apps heeft. Hiermee kan ik leven, zoals genoemd ik facebook een beetje en whatsapp pathe en ns app, hier en daar een kleine game.

Android en windows is natuurlijk appels met peren vergelijken, van beide systemen heb ik geen kaas gegeten. Met name door de prijs ben ik erg aangetrokken naar de nokia toestellen.

Zoals aangegeven met rooten flashen etc wil ik niet gaan rotzooien, gezien het feit ik altijd pech heb met telefoons.

Naar aanleiding van dit topic heb ik mij ingelezen op de lumia's. Voornamelijk het veel bang voor buck spreekt mij aan. Daarnaast heb ik een lumia prepaid gevonden voor 5 tientjes. Mijn vader wil al heel lang aan de smartphone dit is een mooie. Dan kan ik hem tevens zelf nog even proberen.

Bedankt voor alle reacties ik neig sterk nog steeds naar een lumia. De 520 ga ik bestellen voor 5 tientjes voor mijn vader. Mocht deze mij bevallen kan ik gaan kijken naar een beter model ;) .

• Momus
De 640 komt binnenkort op de markt, schijnt een zeer fijne middenklasser te zijn.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Evolet schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:37:
Ik realiseer mij zeker dat windows een beperkt aanbod apps heeft. Hiermee kan ik leven, zoals genoemd ik facebook een beetje en whatsapp pathe en ns app, hier en daar een kleine game.
Vergeet niet dat Pathe zowel de NS geen officiele app aanbieden voor Windows Phone.

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:24
Ik vraag me wel af wat je doet met die nexus 4 dan dat die onwerkbaar traag is?

Ook het terugappen vanuit het homescreen kan bij de N4 sinds de update naar android 5.0

Zelf overigens nooit problemen gehad met snelheid op de N4. Andere ook wel eens de Moto g aangeraden vanwege de goede prestaties en lage prijs. Maar of die nou sneller is dan de N4 vraag ik mij erg af.

Bottom line, afgezonderd van (onbekende) import vraag ik mij af of je voor minder dan €200 dan een toestel kan krijgen met android dat dan wel aan je eisen voldoet...

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Evolet schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:37:
Mijn vader wil al heel lang aan de smartphone dit is een mooie. Dan kan ik hem tevens zelf nog even proberen.

Bedankt voor alle reacties ik neig sterk nog steeds naar een lumia. De 520 ga ik bestellen voor 5 tientjes voor mijn vader. Mocht deze mij bevallen kan ik gaan kijken naar een beter model ;) .
Windows Phone is uitstekend voor ouderen. Je kan de lettergrootte supergroot instellen voor betere leesbaarheid, de tiles zijn lekker groot waardoor hitrate groter is, en de Home Screen is een simpele verticale lijst.

Mijn moeder van 70 kon niet wennen aan Android met die priegelige icoontjes en teksten, en dat concept van meerdere home screens (zijwaarts vegen). Toen Windows Phone door haar laten testen, en nu appt en kijkt ze foto's dat het een lieve lust is, en dat zonder telkens haar leesbril eruit te halen.

• Evolet
Uiteindelijk de lumia 435 besteld deze ga ik ga ik de komende tijd gebruiken en dan gaat hij door naar mijn vader.

Mocht dit bevallen ga ik over op windows zo niet zal ik zeker de import opties bekijken.

Overigens de nexus 4 is een afdankertje als leentoestel. Er zitten een aantal mankementen aan. Misschien is hierdoor mijn mening over android niet geheel eerlijk ;)

Edit @hierboven bedankt dat is goed te horen! Paps loopt ook al tegen de 70 haha maar wil toch 'hip' doen zoals hij dat noemt :+

[ Voor 15% gewijzigd door Evolet op 31-03-2015 18:52 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je vader zal zeker veel plezier hebben van de Lumia 435, en voor jou is hij ook leuk, om WP eens in de praktijk te leren kennen. Zoals hierboven al meerdere malen gezegd, kan WP heel goed uit de voeten met wat mindere specs, zoals je die nu eenmaal bij budget-telefoons hebt.
Iedereen papegaait elkaar steeds na over het aantal apps, dat zijn er idd minder, dan voor Android en zeker iOS, maar waar het in 't dagelijks gebruik uiteindelijk om gaat, is niet of er honderd, duizend, of tienduizend apps zijn, maar of de apps er zijn, die je zelf gebruikt. Zo boeit 't mij bijvoorbeeld helemaal niet, dat er geen NS app is, ik heb 'n auto. Voor die enkele keer, dat we eens de trein nemen, kijk ik wel op de website.
Overigens heb ik ook 'n iPhone, naast m'n Lumia 930, vandaar nog even dit: je iPhone 5 was in zijn tijd high-end (met de bijbehorende prijs), wanneer je nu overstapt op budget, zul je niet zozeer verschil in specs merken (je 5 is immers al 'oud'), maar wel in bouwkwaliteit, je gaat van een toestel van rond de 600 euro naar eentje van minder dan 200. En dat is een groot verschil, ook al bieden de budget Lumia's heel veel voor hun prijs. Maar voor 100 euro kun je niet de 'premium feel' verwachten, die een iPhone, ook een oude, wel biedt.
Wanneer je dat niet stoort, kan ik je een van de budget Lumia's zeker aanraden, ik ken veel mensen, die aangenaam verrast waren door hun prijs/kwaliteit verhouding.

• Momus
Marly schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:55:
Je vader zal zeker veel plezier hebben van de Lumia 435, en voor jou is hij ook leuk, om WP eens in de praktijk te leren kennen. Zoals hierboven al meerdere malen gezegd, kan WP heel goed uit de voeten met wat mindere specs, zoals je die nu eenmaal bij budget-telefoons hebt.
Iedereen papegaait elkaar steeds na over het aantal apps, dat zijn er idd minder, dan voor Android en zeker iOS, maar waar het in 't dagelijks gebruik uiteindelijk om gaat, is niet of er honderd, duizend, of tienduizend apps zijn, maar of de apps er zijn, die je zelf gebruikt. Zo boeit 't mij bijvoorbeeld helemaal niet, dat er geen NS app is, ik heb 'n auto. Voor die enkele keer, dat we eens de trein nemen, kijk ik wel op de website.
Overigens heb ik ook 'n iPhone, naast m'n Lumia 930, vandaar nog even dit: je iPhone 5 was in zijn tijd high-end (met de bijbehorende prijs), wanneer je nu overstapt op budget, zul je niet zozeer verschil in specs merken (je 5 is immers al 'oud'), maar wel in bouwkwaliteit, je gaat van een toestel van rond de 600 euro naar eentje van minder dan 200. En dat is een groot verschil, ook al bieden de budget Lumia's heel veel voor hun prijs. Maar voor 100 euro kun je niet de 'premium feel' verwachten, die een iPhone, ook een oude, wel biedt.
Wanneer je dat niet stoort, kan ik je een van de budget Lumia's zeker aanraden, ik ken veel mensen, die aangenaam verrast waren door hun prijs/kwaliteit verhouding.
Mooi verhaal. Het heeft helemaal niks met papegaaien te maken. Het is een zo compleet mogelijk beeld schetsen. TS geeft aan dat ze de NS app en de pathe app veel gebruikt. Leuk voor jou dat je een auto hebt en alles met de auto doet, maar dat geldt blijkbaar niet voor de TS.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11 09:31
Als ik het goed lees, heb je nu een Nexus 4. Die zou ik lekker houden! Heb je wel de nieuwste Android versie (Android 5.0) draaien? Daarmee krijg je een hoop handigheidjes zoals je aangeeft terug.

Anders een volledige reset uitvoeren. Heb je niet ergens iets draaien wat de boel om zeep helpt?

- Volledige reset uitvoeren, alles naar fabrieksinstellingen resetten en je internal storage formatteren
- Updaten naar nieuwste OTA(Softwareupgrade) naar Android 5.0
- Weer een volledige reset uitvoeren

Als het goed is moet je Nexus 4 echt als nieuw zijn. Die phone is snel zat om en met Lollipop is het een prima toestel die zich kan meten met de Moto G. Helemaal met de nieuwste update die recent uitgekomen is, heb je een modern toestel in handen met alles wat je je maar wensen kan.

[ Voor 62% gewijzigd door Bas. op 01-04-2015 08:35 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Momus schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:54:
[...]

Mooi verhaal. Het heeft helemaal niks met papegaaien te maken. Het is een zo compleet mogelijk beeld schetsen. TS geeft aan dat ze de NS app en de pathe app veel gebruikt. Leuk voor jou dat je een auto hebt en alles met de auto doet, maar dat geldt blijkbaar niet voor de TS.
Gelukkig verkoop ik geen telefoons en hoef ik dus niemand een bepaald OS of merk aan te praten, en natuurlijk zie ik ook, dat er voor mijn iPhone van 't werk veel meer apps zijn. De NS app was slechts een voorbeeld om aan te geven, dat men ook de website kan gebruiken. Vaak zijn er ook heel goede third-party apps. Maar dat is een keuze, die men alleen zelf kan maken, feit is, dat 't er niet om gaat, hoeveel duizenden apps er zijn, maar of die paar apps beschikbaar zijn, die de gebruiker zelf onmisbaar vindt.

• Evolet
Lieve Tweakers,

Bedankt voor al jullie hulp. Mijn vader is mega blij met zijn nokia, en snapte het meteen! Hij loopt dik tegen de 70 en is zo a technisch als de pest, android en apple snapt hij geen snars van, maar de microsoft OS had hij vrijwel meteen onder de knie.

Betreffende mijzelf, er ligt nu naast mij een Moto X 2014 :). Ik heb even goed de feiten op een rij gezet. Daaruit concludeerde ik dat een simonly & daarnaast een telefoon kopen niet veel voordeliger was dan een abonnement met telefoon.

Voor mijn doen heb ik nu een vrij high end telefoon, duurder als de 200 euro die ik als budget opgaf, voor nog geen 5 euro meer per maand t.o.v. een sim only abonnement.

Prima deal, en wat een heerlijke telefoon! Dat bare android van de nexus was mij stiekem wel erg goed bevallen :+. De reden voor geen lumia, toch echt te beperkt, android geeft mij veel meer vrijheid en dat is wel erg prettig. Maar zeg nooit nooit, want ik ben nog steeds erg gecharmeerd van die toestellen!

Tevens de Nexus is weer terug naar de rechtmatige eigenaar, dit was een leentoestel.

Ontzettend bedankt voor al jullie hulp!
Pagina: 1