Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Voor iemand die weinig belt (maar net te weinig voor prepaid) ben ik op zoek naar een voordelig sim-only abonnement. Nu ben ik op vergelijkingssites de verschillende opties aan het bekijken en zie tot nu toe dat alle bundels minuutkosten binnen de bundel rekenen (binnen de bundel voordeliger dan buiten de bundel).

Minuutkosten binnen de bundel... Ben ik nou gek geworden of is het altijd al zo geweest dat je binnen de bundel ook per minuut betaalt betaalt voor je verbruik?

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-03-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn ook providers die de eerste minuut altijd volledig rekenen en daarna overgaan op per seconde afrekenen. Dit zijn de kleine lettertjes die je even goed duidelijk moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Excuus, mijn vraag was niet helder. Het gaat mij niet om de afrekenmethode, maar het feit dat er gesprekskosten in rekening worden gebracht binnen de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 09:28
Bij de meeste providers krijg je gewoon een tegoed in euro's die maandelijks vervallen. Binnen de bundel gaat er gewoon x cent per minuut ervan af en als je tegoed op is is de buitenbundel xx cent per minuut. Uitzondering hierop is hollandsnieuwe waarbij jouw tegoed 3 maanden houdbaar is en er is geen onderscheid tussen binnen en buitenbundel tarieven.

Het is dus normaal.

Je zou kunnen kijken of Choozze zero iets is. Daar krijg je maandelijks 100 minuten, echter wil je meer zekerheid (in termen van storing en betrouwbaarheid/toekomst) hebben dan kan je beter een ander provider kiezen. Simpel biedt tijdelijk 100 minuten aan voor 2.50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Je krijgt toch geen tegoed in euro's maar een tegoed in belminuten?

Mijns inziens betekende 175 belminuten per maand dat je voor die minuten geen extra kosten werden gerekend naast het maandbedrag. Maar dat lijkt (nu?) anders te werken. Namelijk dat de gesprekskosten binnen die 175 minuten slechts goedkoper zijn.

Ik heb geen ervaring met mobiele telefonie abonnementen zoals je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mijn Sim-only (via Simyo) is het zo dat ik 200 minuten krijg. Als die op zijn moet ik bijbetalen.

In mijn geval krijg ik voor €10 een pakketje van 200MB data en 200 minuten of SMS. (nee, meer heb ik niet nodig). Zodra ik met één van de twee categorieën buiten mijn bundel ga moet ik extra betalen, wat op zich logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 09:28
Tommy The Cat schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:26:

Mijns inziens betekende 175 belminuten per maand dat je voor die minuten geen extra kosten werden gerekend naast het maandbedrag. Maar dat lijkt (nu?) anders te werken. Namelijk dat de gesprekskosten binnen die 175 minuten slechts goedkoper zijn.

Nou ja, in principe maakt het niet uit of je een tegoed krijgt van 100 minuten (ter waarde van 3 euro) of een tegoed hebt van 3 euro (waarbij je voor 3 cent per minuut belt). Binnen de bundel merk je dus geen verschil, buiten de bundel is er in principe ook geen verschil aangezien je in beide gevallen duurder uit bent dan binnen bundel. In meeste gevallen is jouw maandbedrag = jouw tegoed uitzonderingen nagelaten.

Het is ook meer of jezelf kan inschatten hoeveel jij belt per maand. Hoe groter de bundel, hoe goedkoper je belt per maand. Dan heb je een afweging tussen ongebruikte minuten per maand versus goedkoper bellen per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Tommy The Cat schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:26:

Ik geloof niet dat er 1 aanbieder is die je laat betalen voor de gebelde minuten binnen de bundel, met uitzondering van de betaalde nummers als 0900 nummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Mijn denkfout is waarschijnlijk bloot gelegd. De opgave van kosten per minuut binnen de bundel is dus simpelweg een rekensom. Namelijk het maandbedrag gedeeld door het aantal minuten in die bundel. En dus niet een minuuttarief dat nog apart in rekening wordt gebracht.

Edit
Conclusie: ik was inderdaad gek geworden :p.

[ Voor 9% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-03-2015 22:56 ]

Pagina: 1