Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:27
Pas op voor deze Tweaker.. Na geld gestort te hebben, geeft deze tweaker radiostilte.
Gewaarschuwd mens telt voor twee. Waarschijnlijk 200 euro lichter!!

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 30-03-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:04
Ai zuur. Bedankt voor je bericht. Hoop dat het toch nog goed komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Zojuist zijn al zijn advertenties verwijderd. Weet niet of hij dat zelf was of de meneer in kwestie...Het zure is dat hij wel referenties had. 2, eentje goed en één moeizaam. Maar geen geval van oplichting.

[ Voor 33% gewijzigd door WouterL op 30-03-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:38
Weet je echt 100% zeker dat hij je heeft opgelicht ik zie dat je aardig los gaat op het net.
Wanneer heb je voor het laatst contact gehad, wanneer heb je het geld over gemaakt ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Vrij zeker. Hij zou direct bevestigen via tweakers/mail/facebook zodra hij het geld had ontvangen. Verder zijn al zijn advertenties per direct verwijderd. Ook komt zijn IP niet overeen met de opgegeven woonplaats en reageert hij niet op drie mediums. Maar zeker, nee zeker weet ik het niet. Ik ben eerder opgelicht en dit heeft alle tekenen van de eerdere oplichting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:25

Vos

AFCA

Misschien iets meer toelichting en een tijdspad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:38
Wouter lucassen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:13:
Vrij zeker. Hij zou direct bevestigen via tweakers/mail/facebook zodra hij het geld had ontvangen. Verder zijn al zijn advertenties per direct verwijderd. Ook komt zijn IP niet overeen met de opgegeven woonplaats en reageert hij niet op drie mediums. Maar zeker, nee zeker weet ik het niet. Ik ben eerder opgelicht en dit heeft alle tekenen van de eerdere oplichting..
Ja het heeft tekenen van oplichting maar als ik je verhaal zo lees kan er altijd nog iets anders aan de hand zijn. Het verwijderen van de advertenties is verdacht, iemand van tweakers kan hier misschien meer over zeggen ? Dat het IP adres niet uit komt op de plek die jij verwacht gebeurt wel vaker, mijn ip komt ook in de verste verte niet bij mijn woonplaats uit :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik zal even toelichten waar ik hier zo snel op over ging. De persoon in kwestie had al één twijfelachtige review op tweakers. Nu zijn alle advertenties ineens verwijderd, en de persoon in kwestie heeft op alle mediums niet gereageerd. (facebook, gmail en tweakers.). Er is natuurlijk altijd ruimte voor een andere redenen, maar des te meer reden om ter afwachting in ieder geval andere tweakers te waarschuwen. Zijn advertenties lagen behoorlijk lager dan de marktwaarde (scherp geprijsd) (ja.. ik weet het..). Ik heb dan uiteraard ook nog geen aangifte gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door WouterL op 30-03-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En over hoe lang hebben we het hier? Heeft ie net een dagje niet gereageerd? Of een week?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wouter lucassen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:13:
Ook komt zijn IP niet overeen met de opgegeven woonplaats
Dat zegt niet zoveel. Geo-IP is eigenlijk maar op landniveau nauwkeurig; ik heb vaak genoeg gehad dat het resultaat uit geo-IP helemaal aan de andere kant van het land ligt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waturus
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Hier precies hetzelfde! Voor het geld overmaken reageerde hij nog vlot, nu al meer dan een dag complete stilte via tweakers én email.

Hij heeft me wel een key gestuurd (ik wou een PS4 game van hem overnemen), maar het is niet een goede key. Bij mij gaat het maar om 20 euro.

Net als Wouter wacht ik nog even af. Maar wees alvast gewaarschuwd! Aangezien al zijn advertenties ineens weg zijn.

Natuurlijk is het ook pas een dag, maar wel vreemd aangezien hij eerder direct reageerde.

[ Voor 10% gewijzigd door Waturus op 31-03-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hey Waturus.. Kijk ook even op mijn topic op opgelet op internet topic en haak daar op aan. Denk dat ik naar mijn tweehonderd euro kan fluiten.. Heel guur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de lopende klachten, hebben wij de advertenties uit zicht gehaald voor dit moment, en is er een mail gestuurd. Dat wil echter niet zeggen dat er automatisch sprake is van oplichting.

Sterker nog, je maakt dit topic aan nog geen 24 uur na betaling. Ik wil je er op wijzen dat publiekelijk strooien met titels als oplichting ook maar zo strafbaar kan zijn. Ik zet het topic dan ook op slot. Als er gedurende langere tijd een probleem blijkt, dan wordt het een ander verhaal.

Helaas lijkt de reactietijd van verkoper in het verleden wel vaker niet optimaal geweest te zijn - maar als het daar bij blijft is ook dat niet strafbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben geen reactie mogen ontvangen, en daarom is het account op slot gezet. Draadje weer open.
Aangifte kan gedaan worden via https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Topic op opgeletopinternet:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=25958.0

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hij leest overigens mijn Facebook berichten wel. Misschien nog wel erger. Ik wil iedereen oproepen zich te voegen bij de gelinkte post op opgeletopinternet. The more the merrier. Volgens mij gaat het daadwerkelijk wel om de persoon in kwestie (een naam die ik hier niet voluit ga noemen) dus volgens mij is Carlo niet een van de slimste oplichters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft vandaag tot 2x toe een nieuw account geregistreerd en geprobeerd nieuwe advertenties aan te maken. Verder geen enkele communicatie. Dat laat iedere mogelijke twijfel verdwijnen over de intenties.

Het advies is bij deze aan iedereen om aangifte te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik heb via facebook een paar familieleden kunnen bereiken. Zij hebben al een geruime tijd geen enkele contact meer met Carlo. Er is ook sprake van een mogelijke drugsverslaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Wouter lucassen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:23:
Er is ook sprake van een mogelijke drugsverslaving.
Lijkt me nou niet echt interessant om dit hier te plaatsen. Goed dat je via andere personen informatie kan vergaren maar in dit topic kom je er daar niet verder mee. Succes met het terug krijgen van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom is dat niet interessant? Het geeft in elk geval een beter idee van wat de kans is om je geld terug te krijgen...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Precies..
Pagina: 1