Toon posts:

Surround via laptop>hdmi>TV>toslink>Z906

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien dat deze vraag al eerder voorbij is gekomen maar:

Ik heb een Asus N750JK, een LG 47LB630V en een Logitech Z906.
Een hoop leuk speelgoed waar ik ook erg blij mee ben.

Mijn Xbox One zit direct via optische kabel aangesloten op de Z906 en werkt perfect.

Welnu:

Ik sluit mijn laptop aan met een HDMI kabel op mijn TV. Mijn laptop zegt dat mijn tv Dolby Surround en DTS ondersteunt. Mijn TV hangt met een optische kabel aan mijn Z906.

dus: laptop>hdmi>TV>toslink>Z906

Desalniettemin mag ik bij de geluidstinstelingen enkel "stereo" selecteren...
Afbeeldingslocatie: https://communities.intel.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-152661-227763/Untitled2.jpg

De Realtek drivers zijn up to date, de Intel drivers zijn up to date en de Nvidia Drivers zijn up to date.
De videokaart ondersteunt tot 7.1, de TV kan 5.1 aan, en de speakers zijn 5.1

toch krijg ik de output van mijn laptop niet verder dan stereo.
WIe heeft hier een oplossing voor?

Mocht er meer info nodig zijn verstrek ik die graag.

Tim

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik ben niet echt thuis in laptops, maar houd er rekening mee dat je soms niet meer uit kan sturen dan stereo. Laptops hadden dit probleem in het begin, maar de laatste generaties spugen over het algemeen wel surround uit. TV's echter zijn veelal gelimiteerd op stereo. Er zijn TV's die wel Dolby 5.1 uit kunnen sturen, maar het doorsturen van DTS 5.1 via een externe bron wordt al zeldzamer. Doorlussen via de TV zou ik daarom niet snel doen. Er zijn voor enkele tientallen dollars als splitters die HDMI in (beeld + geluid) omzetten naar HDMI Out (beeld) en daarnaast optisch (geluid). Dan weet je zeker dat je DTS en DD 5.1 behoudt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is nog geen jaar oud, evenals de tv. aan de leeftijd zou het niet mogen liggen (hoop ik)

Als je je Tv via een hdmi verbind met een pc/aptop dan geeft de laptop de eigenschappen van de monitor weer. bij die eigenschappen staat dat dolby en dts ondersteund worden. waarom kan ik dan niet vanuit mijn laptop surround afspelen op dat apparaat?

tevens schijnt mijn 3.5mm jack ook een s/pdif poort te zijn. er zijn dan weer twee mogleijkheden, Optisch of Coaxiaal, hoe herken ik dit vanaf de buitenkant en zonder aanduiding verder? een lichtje naar binnen schijnen verraad iets wat weg heeft van een optische output, maar als deze dan ingeschakeld word zie ik geen rooie gloed... Nevermind, bij de apparaat eigenschappen stond het gewoon vermeld... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 00:29 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Dat is normaal omdat er maar 2 speakers in je tv zitten
Speel je dolby/dts content passthrough af zal de tv dit normaal gesproken doorsturen over de optische uitgang

Verwijderd

Ik zou in de instellingen van de TV eens rondneuzen bij audio opties. Iets in de aard van passtrough, bitstream, geen PCM etc?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 12:00
Ik heb zelf ook die tv, en heb er mijn z5500 op aangesloten. Vanaf de ziggo settop box ~ hdmi tv ~ optical tv~ z5500.

De tv programma's komen netjes in dolby digital door, dus dit wordt dus doorgegeven door de tv.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties,

Ik heb inmiddels een mini-optical (gaat via de 3.5mm jack) aan de versterker aangesloten. mijn tv word dus uberhaupt niet meer meegenomen in het verhaal.

Het is nu: Laptop>HDMI>TV voor beeld
en daarnaast: Laptop>Toslink>speakers

wel weer een extra kabel, maar helaas ook de enige werkende oplossing.

Thanks!
Pagina: 1