Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Ik zoek een?
full HD Tv. 42"

Wat is je budget?
max 1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik wil een zo goed mogelijke 42"tv. Waarbij ik grote waarde hecht aan kleurechtheid, hoog contrast en goede zwartwaarden. 3D boeit me niet ultra HD ook nier direct. Daarentegen vind ik een snel en goed werkend Smart tv wel belangrijk. Ook moet de tv goed geschikt zijn om sport en vooral voetbal te bekijken.
Games speel ik niet op de ze tv

Wat heb je zelf al gevonden?
ik zat zelf in eerste instantie te twijfelen over pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart. Echter ga ik toch voor een 42". Ik houd dus geld over. Ik kan in dit segment echter geen betrouwbare reviews vinden. Het lijkt me dat er nog betere tv's zijn

[ Voor 15% gewijzigd door steefje op 30-03-2015 18:56 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10 09:28
Ik ben zelf ook op zoek naar een 40-42" televisie! Via Tweakers kwam ik tot deze 3. Zijn ongemerkt wel reviews van, alleen soms in andere maten.

http://tweakers.net/price...;375899;375898/categorie/

Ik kijk/huur weinig films, dus 3D is geen must. Neig dan ook naar de goedkoopste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Check ook de AS640 serie van Panasonic eens. Erg goede tv's voor een scherpe prijs. Komen goed uit reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Zullen ongetwijfeld goede tv's zijn maar het mag best meer kosten als de beeldkwaliteit er ook mee op vooruit gaat. Geef liever meer uit voor iets echt goeds namelijk

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20
Een FHD tv beter dan een Samsung H7000 ga je niet vinden.
Let wel. De 40" heeft een 100 Hz. paneel (600 CMR) 46"+ een 200 Hz. paneel (800CMR).
Als 42" je max is (en 46" te groot) moet je het volgende afvragen of de meerprijs van en 40H7000 het waard is t.o.v. van een Samsung 40H6700 of uit de 40H66xx. Eventueel ook 65xx/64xx. De 40" modellen hebben allemaal een 100Hz. 600CMR paneel.
Ik denk dat je het best af bent met een tv uit de hogere 6-serie. De H7000 is alleen interessant voor het 200Hz paneel in het 46" en groter modellen.

Smarttv werkt goed en soepel op de Samsung 40H7000. Niet traag en direct na aanzetten van de tv beschikbaar. Voor smarttv met veel aanbod van Nederlandse apps kom je m.i. uit bij Samsung of LG. Misschien ook Sony. Panasonic heeft weinig NL apps en de beschikbare apps zijn niet voldoende gelocaliseerd voor Europa. RTLXL is vanaf overmorgen niet meer beschikbaar. Reden: te duur. Panasonic heeft een te klein marktaandeel.

Wat leesvoer inzake de Samsung toestellen
http://www.digitalversus....e40h7000-p19596/test.html

http://www.digitalversus....-48-televisions-a404.html

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 30-03-2015 22:22 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Beste Ariekanari, hartelijk dank voor je info. Ik ga erin duiken. Ben benieuwd of dit de nieuwe toestellen zijn. Ik zag gisteren nog eens het item van Tweakers terug inzake TV's op de CES en vooral het stukje over Quantum Dots en HDR sprak me erg aan.

Edit: Die Samsung H7000 komt idd goed naar voren. De andere modellen, zijn redelijk gelijk al wil het oog ook wat! Ik ga van de week eens kijken of ik ze ergens live kan bekijken. Kan ik in de tussentijd eens zoeken of ik een mooie vergelijkingsreview kan vinden. Op basis van Specs kan je niet zo veel.

[ Voor 37% gewijzigd door steefje op 31-03-2015 11:54 . Reden: Toevoeging ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20
Voor de H7000 moet je wel even de TechRadar review lezen.
http://www.techradar.com/...-ue46h7000-1243378/review
Samsung still hasn't solved the problem of light leakage from the edges of the screen, although it is confined to the bottom edge of the UE46H7000.
En als je in de winkel gaat kijken moet je heel goed opletten of de onderste 2-4 cm van het paneel niet lichter is dan de rest van het paneel. Mijn 40" had hier extreem veel last van. De 46" iets minder maar in het donker was het zeer duidelijk te zien. In vrijwel alle scènes van licht tot donker.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Thanks. Goed om te weten

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
steefje schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:43:
Zullen ongetwijfeld goede tv's zijn maar het mag best meer kosten als de beeldkwaliteit er ook mee op vooruit gaat. Geef liever meer uit voor iets echt goeds namelijk
Dit is een erg goede tv; check ook de review eens op HDTVtest. Scoort beter dan menig duurdere tv.

Als ik een kleiner model tv nodig had, zou mijn voorkeur uitgaan naar deze AS640 of anders een H6400 van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Knoop is doorgehakt en het is de Samsung H7000 geworden. In de winkel stond ook de H6400. Helaas geen andere modellen. Ik had een usb stickje bij me met daarop twee filmclips. Ik vond de zwartwaarden van de H7000 net iets beter, al kan dat ook komen door de afstelling en winkelbelichting. Dat is en blijft lastig om te bepalen.
Ik heb ook goed gelet op de kleuren onderin. Gelukkig heeft deze tv er geen last van.
Allen bedankt voor de imput.

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1