SNDVOLUME=0
Dat ene korte piepje is er dus om je te laten weten dat je een "gezonde" pc heb
Verwijderd
ONZIN.Op zaterdag 16 juni 2001 10:39 schreef ThePriest het volgende:
Moet je in je MSDOS.SYS de volgende regel (bovenaan) plaatsen:
SNDVOLUME=0
Dat piepje komt daar al ver voor.
De enige manier om het te voorkomen is je speakertje niet aansluiten denk ik dan.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Nee want dan blijft ie alleen maar langer piepen en inderdaad piepje wegkrijgen gaat alleen door het onboard speakertje (ofwel system speakertje) er af te halen. Heb je een onboard soundkaart kan het ook zijn dat ie em via je normale boxen gooit.Op zaterdag 16 juni 2001 10:50 schreef Renko het volgende:
dus... dan moet je dat piepje weghalen, door je computer's geheugen naar de *** te brengen!
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
stel dat je pc niet door wil starten, dan kun je meestal aan de piep horen wat er is.
Als je bijvoorbeeld de hele tijd, piepjes van 2 seconde die aan uit gaan hoort, weet je dat et aan et geheugen ligt.
Wat betreft "fout piepjes" bij het booten. Wil ik weten wat er fout is zet ik tijdens het booten mijn boxen aan want daar gaat ie ook over heen.
En trouwens bij de meeste computers kan je dat in de bios dus nietuit zetten.
Heeft weinig nut met een onboard speakertjeschakelaartje maken zodat je die pc speaker aan en uit kan zetten
[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]
Verwijderd
nee, dat wil ik wel gelovenOp zaterdag 16 juni 2001 13:00 schreef wauskes het volgende:
Speakertje op mamaplank heb ik ook. opgelost door druppeltje soldeer er in te laten vallen. nu hoor je em bijna helemaal niet meer...
mwah... ik heb nog nooit gehad dat een pc die ik in elkaar heb gezet het niet deed. Maar mocht het toch voorkomen, dan moet de kast toch open (of is nog open), dan plug je dat stekkertje der weer ff in. En kun je het alsnog horen...Op zaterdag 16 juni 2001 12:56 schreef Nelly___ het volgende:
Maar als jet piepje uitschakelt kom je in de probs als er wat met je pc is.
stel dat je pc niet door wil starten, dan kun je meestal aan de piep horen wat er is.
Als je bijvoorbeeld de hele tijd, piepjes van 2 seconde die aan uit gaan hoort, weet je dat et aan et geheugen ligt.
Hmmm zit nog altijd een "cone" tussen die zorgt dat hij geen sluiting maakt....nee, dat wil ik wel geloven
Wie zet zijn pc nou elke dag opieuw uit...
Offtopic/Op zaterdag 16 juni 2001 13:25 schreef lytjepole het volgende:
{..}
Like Your Icon
Komt me bekend voor, alleen is et bij mij meestal in iets groter
Offtopic/
dan is je computer ka-potOp zaterdag 16 juni 2001 20:17 schreef Flippit het volgende:
Ik heb helemaal geen piepje als tie opstart...vreemd.
Verwijderd
ow?Op zaterdag 16 juni 2001 20:50 schreef rick_h het volgende:
[..]
dan is je computer ka-pot
Aj, dan heb je een gigantisch probleem met je pc, als ik jou was zou ik maar snel terug naar de leverancier gaanOp zaterdag 16 juni 2001 20:17 schreef Flippit het volgende:
Ik heb helemaal geen piepje als tie opstart...vreemd.
Het speakertje irriteert mij alleen bij simpele dosspelletjes (altijd leuk)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
hehe tnxOp zaterdag 16 juni 2001 19:48 schreef Nelly___ het volgende:
[..]
Offtopic/
Like Your Icon
Komt me bekend voor, alleen is et bij mij meestal in iets groter
Offtopic/
[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]
Verwijderd
inderdaaad ik wordt helemaal gestoord als ikdat piepje niet hoorOp zaterdag 16 juni 2001 13:25 schreef lytjepole het volgende:
Waarom zou je dat piepje niet meer willen horen, ik vind het altijd een hele geruststelling als ik het piepje hoor, dan is men compu iig niet naar de kloten
? weet jij wat.
* zeikstraal stoort zich ook niet echt aan 't piepje, overigens.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Ehh ik hoor nooit wat piepen!
Hooguit mijn muizen als ze aan mijn mobo knagen
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Volgens mij piept ie dan als een idioot toch?Op maandag 18 juni 2001 13:14 schreef hitsnoopy het volgende:
Haal je processor er uit dan pliept ie niet meer
snel opvolgend 1-0-1-0-1-0
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
Verwijderd
Wat een gedoe om een piepje!
Als het goed is hoor je hem toch maar 1 keer per dag?
ShanLa
Verwijderd
Die is ook kapot als hij gaat piepen zonder dat je beeld krijgt.Op zaterdag 16 juni 2001 20:50 schreef rick_h het volgende:
[..]
dan is je computer ka-pot
idd gewoon erg geruststellend dat piepje