Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2-in-1 kopen. Beste keuze?

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben opzoek naar een goedkope 2-in-1. Ik wil hem gebruiken voor internetten, social media en dergelijke en een klein aantal lichte games (o.a. Sims en wat oudere titels, grafische settings maakt niet uit).

Wat is je budget?
Het budget is ongeveer €300,-. Mag iets meer zijn, mits er dan echt sprake zijn van toegevoegde waarde.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan de 2-in-1 veel mee te nemen. Vandaar de keuze voor zo'n apparaat. Omdat ik ook al langere tijd een tablet wil, lijkt dit mij een perfecte keuze.

Zelf heb ik al e.e.a. onderzocht en ben uitgekomen op de drie volgende modellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3745F) 32GB€ 289,-€ 289,-
1Asus Transformer Book T100TAM-DK001B€ 289,-€ 289,-
1HP Pavilion X2 10-j000nd€ 239,05€ 239,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,05

Nu hebben alle 3 de modellen hun eigen voor-en nadelen. Zo heeft de Acer niet zo'n beste accuduur en de HP geen vast toetsenbord. Het nadeel van de Asus vind ik persoonlijk het scherm; dat ligt volgens mij namelijk nogal diep onder het aanraakoppervlak waardoor de tablet wat 'goedkoop' oogt.

Waar ik veel waarde aan hecht is de snelheid van een laptop/tablet. Hoe groot is het verschil in prestaties tussen deze 3 CPU's? De Z3775 komt een stuk hoger uit benchmarks dan de andere 2, maar waar komt dit vandaan? En waarom scoort bijvoorbeeld de Z3740 hoger dan de Z3736F terwijl die laatste een stuk hoger geklokt is? Aangezien ik de 2-in-1 ook voor wat hele lichte games wil gebruiken, lijkt mij de performance van de CPU wel belangrijk.

Wellicht zijn er mensen die ervaringen hebben met één (of meerdere) van de bovengenoemde 2-in-1's? Ik kom er zelf niet meer uit... Wat is volgens jullie de beste keuze?