Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Hoi Allen,

Helaas is zojuist mijn desktop pc naar de woonkamer verplaatst omdat mijn zo geliefde studeerkamer omgetovert moest worden tot een babykamer.

Nu heb ik dus geen toegang meer tot internet via een utp kabel en moet ik een beroep doen op de instabiele wereld van wireless internet. Ik gebruik mijn internet onder andere ook voor popcorn time streamen naar mijn televisie en counter-strike: global offensive, dus ik wil wel graag een stabiele connectie. Daarnaast wil het feit ook dat ik in een appartementen complex woon waar iedereen op 2.5 gh zit van ziggo.

Ik ben dus op zoek naar een netwerkkaart die ik in kan bouwen in mijn pc, maar heb hier 0 ervaring mee (ik heb mijn pc wel zelf in elkaar gezet). Ik heb een dual band belkin router.

Ik heb dit moederbord; pricewatch: ASRock B85M Pro4
En heb deze kaart op het oog; pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Past deze op het moederbord? Of is dit een klein kaartje voor een laptop? :)

Als het antwoord op de eerste vraag "Nee" is. Wat is dan een goed alternatief voor pakweg 50 euro max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 15:41

Eris

-

Jep dit kaartje gaat niet werken en daarnaast ontbreekt er ook nog een antenne voor goed ontvangst.

Alleen wel iets meer als 50 euro is dit bijvoord een betere optie. Andere optie is een dongle die je met USB aansluit of nog beter gewoon een kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stabiele connectie en prijs onder de EUR 50? Voor EUR 10 heb je 15m Cat6 UTP. Elk alternatief in die categorie voldoet niet aan je stabiliteitseis (en geen van alle komen ze in de buurt van de performance en betrouwbaarheid van een kabel).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Voor een tientje kun je op eBay wel een adapter naar reguliere PCIe inc. antennes scoren, lijkt me dat je dan een prima 5 GHz-kaartje hebt icm. die 7260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:05
De 7260 is er ook in desktop-uitvoering. (Eigenlijk is het betzelfde kaartje in een PCIe naar mPCIe adapter en een externe antenne.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Welke 'een dual band van belkin' heb je en waar staat die, wat voor muren staan daar tussen, hoe ver weg zit je met je desktop enz.
5Ghz is vaak wat rustiger dan 2,4Ghz, maar bereik is ook wat minder, zeker als stabiliteit (en vanwege CS:GO zal latency ook een flink punt zijn) zou 5Ghz ook niet de oplossing kunnen zijn.

Overigens heb ik de Intel 7620 in mijn laptop en die doet het op 5Ghz prima (2,4 uiteraard ook) dus het is geen verkeerd kaartje, als je de desktop versie neemt kan je hem ook aansluiten op je pc :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Bereik ga ik wel redden. Ik heb op mijn televisie ook 5Ghz en die staat verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Maar de positie t.o.v. de router is het cruciale punt. Als dat in dezelfde ruimte is dan gaat het goed. Ontvangst op een verdieping kan problematisch zijn vanwege wapening of gemetalliseerde isolatiefolies onder laminaat.

Al moet ik wel zeggen: Ik heb een Netgear R7000 router op de onderverdieping (onder de trap naar de eerste verdieping). Op zolder heb ik nog voldoende bereik en haal ik draadloos op 5GHz met mijn laptop met AC7260 de volle 120 Mbps van mijn internet abonnement. Vloeren hier in huis zijn van die ouderwetse rode keramische balken met een laagje beton, zonder wapening.

Het is een kwestie van proberen, want iedere situatie is anders.
Anders is toch een kabel naar 1e verdieping, evt. in combinatie met een AP, de beste oplossing.

Ik zeg altijd: Het moeilijkste van een goed dekkend draadloos netwerk is altijd de bekabeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Je hebt vast netstroom-aansluitingen in de buurt, waarom dan geen powerline? Je hebt ze tegenwoordig - mits je elektra-setup het toelaat - van 500+ mbps.

En dan heb je zomaar een voorgefilterd PW-overzicht in dit topic:
http://tweakers.net/categ...MkyxJzlKyilUwNTI2VYmtrawE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt ze tegenwoordig - mits je elektra-setup het toelaat - van 500+ mbps.
Uhuh, en die tapijthandelaar is echt, echt jouw beste vriend en niet van iedereen die voorbij komt :+

Die 500Mbps is een brutosnelheid, min overhead - een nogal forse voor error correction o.a. - en is de max totale throughput van hele netwerk, niet point-to-point tussen twee adapters. Het feit dat nagenoeg alle "500Mbps" adapters van een 100Mbps Ethernetadapter voorzien worden spreekt boekdelen. Of zo'n ding überhaupt gaat werken in een bepaalde huis kun je niet op voorhand zeggen, als het gaat werken kun je ergens tussen de 5Mbps en 75Mbps verwachten, meest waarschijnlijke is rond 25Mbps.

Dat gezegd, "500Mbps" is nogal verouderd. Je hebt nu "1200Mbps" waar je onder goede omstandigheden 250Mbps daadwerkelijk mee kunt halen en belangrijker, onder slechte omstandigheden ongeveer drievoudige van de oude "500Mbps" adapters kunt verwachten. Maar dat is 15Mbps, en een setje van twee van die dingen kost al gauw EUR 100 :o

TS wil voor een zeer laag budget betrouwbaarheid. Dat gaat echt alleen met een kabeltje. Punt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Goed dat je kiest voor 5GHz, die baby komt ook met een babyfoon, drie keer raden waar die op draait (en waar je buren dan weer topics over gaan maken dat hun wifi zo traag is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Ik ga er niet van uit dat de baby zijn eigen babyfoon meeneemt. :)
Ik heb een alecto gekocht met scherm etc inderdaad.

On topic: ik woon in een gelijkvloers appartement. Dus heel veel buren, met allemaal ziggo. Maar computer staat wel maar ongeveer 7 meter van mijn wifi router.

Powerline adapter heb ik geprobeerd, maar die moet ik continue in en uit pluggen. Heel irritant geval en stabiliteit liet ook te wensen overdoordat ik op een andere groep hier zit. Ik had verwacht dat 5ghz de uitkomst zou zijn voor mij aangezien mijn televisie en xbox one draaien daar ook op en die doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:52
Een kennis van mij woont in nieuwbouw. Heeft een Caiway 200/200 glasvezel abbo.
Met een ASUS RT-AC68U en ASUS PCE-AC68U haalt hij op 1ste verdieping met z'n vaste PC, 212/213mbit. 4ms en 1ms jitter.

Dus opzich kan draadloos goed gaan, maar dan moet je wel goed investeren. Het kost wel iets meer, maar je doet er wel jaren mee.

[ Voor 22% gewijzigd door SuperVeloce op 31-03-2015 11:34 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1