Monitor of tv in de slaapkamer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een tv

Wat is je budget?
Ergens tussen de 200 en 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV/film te kijken en series van vriendinlief met popcorn-time of evt netflix/videoland/?? (Drop dead diva, person of interest en nog een paar)

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung UE32EH5300W
Philips 32PL3258h
Toshiba 32L4333DG
Samsung T27D590EW

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel zelf erg tussen een monitor en een TV. Een monitor heeft als voordeel de prijs. Die zit voor 24-32 inch vaak onderin de 200 euro, maar heeft dan geen netwerk/afstandsbediening. Een (smart)TV zit dan toch al snel richting de 300 euro en is dan vaak 27-32 inch wil je full HD en dat wil ik. (Al is Ziggo HD nog steeds maar 1080i wat ook op een HD-ready kan) Ik heb inmiddels 2 Samsungs gehad, maar weet niet of ik daar wel een smart-tv van wil aangezien alle internetverkeer via de Samsungservers loopt. Simpel gezegd kom ik er dus niet uit wat voor ons een goede oplossing is.

Een belangrijk aspect is dat mijn vriendin chronisch ziek is en zij rust moet nemen maar niet weet hoe. Ik hoop dat als er een tv in de slaapkamer hangt, zij eerder in bed tv zal kijken dan op de bank waar ze ziet dat de ramen weer eens schoon moeten, de vloer gezogen en gedweild moet worden etc, etc.

In de basis is de vraag meer of een computermonitor meer geschikt is voor de gewenste situatie dan een tv vanwege de prijs en daarna komt pas het aspect van welke tv in het kader van comfort.

Er ligt coax en Cat5 in de slaapkamer met een mooie overlengte, dus ik ben niet afhankelijk van wifi of coax/iptv, alleen wordt een kastje plaatsen lastig bij een tv die aan de muur hangt aan het voeteneind van het bed.

[ Voor 0% gewijzigd door Miglow op 30-03-2015 17:07 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:44
pricewatch: Philips 32PFK4309 Zwart misschien een idee? geen smart tv, maar heeft wel HDMI-CEC

Eventueel kan je smart-tv functionaliteit toevoegen m.b.v. een raspberry pi, chromecast o.i.d.

[ Voor 21% gewijzigd door DVX73 op 30-03-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:40
DVX73 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:28:
pricewatch: Philips 32PFK4309 Zwart misschien een idee? geen smart tv, maar heeft wel HDMI-CEC

Eventueel kan je smart-tv functionaliteit toevoegen m.b.v. een raspberry pi, chromecast o.i.d.
Misschien, ik maak me an sich wel een beetje zorgen over dit uit de review:
Prima TVtje voor op de slaapkamer maar ondersteund alleen interactieve CI+ 1.3 modules dus kijk uit als je deze wilt gebruiken met een wat oudere CI+ module (in mijn geval een paarse smit ci+ module) en bij Ziggo zit. Met de standaard fabrieksfirmware werken alle kanalen prima echter heb je dan niet de beloofde PVR functionaliteit. Om dit te activeren dien je de firmware te updaten met een USB stick wat ik gedaan heb. Helaas kwam ik er achter dat je dan vervolgens alleen nog maar 1 kanaal kan ontvangen, voor de encoded kanalen geeft de TV aan dat je CI module niet (meer) compatible is.

Philips support stuurt je vervolgens naar Ziggo,
Ziggo support stuurt je vervolgens naar Phillips...

Mijns inziens een ongelofelijke bug van het Phillips dev team. De TV werkte prima met de fabrieksfirmware. De door Phillips geleverde firmware downgrade doet het ook niet dus enige oplossing om je TV weer een beetje aan de praat te krijgen is een nieuwe interactive CI+ module kopen van tussen de 50 en 90 euros.
We gebruiken nu in de huiskamer ook een CI+, maar eventueel zouden we natuurlijk gewoon zonder kaartje kunnen kijken. Interactieve tv voelen wij niets voor, tv-kijken is bij ons iets passiefs. We zetten m aan, kijken wat er op is en nemen dat tot ons :+

Bedankt voor je moeite.