Rechtermuis menu verkenner verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Mijn rechtermuis functie in de Windows verkenner reageert niet goed. Zodra ik in de verkenner met de rechtermuis klik op een map, of in een map, dan opent het menuutje maar het verdwijnt ook weer heel snel. Hierdoor kan ik geen optie kiezen uit het menu.

Ik draai Windows 8.1 64 bits. Ik heb zelf al van alles proberen uit te sluiten maar tot nu toe heeft niets geholpen. Ik heb alle apps gesloten, services uitgezet maar het probleem blijft. Ik heb zelfs windows opnieuw geintalleerd...

Logitex mx518 muis. De driver voor logitech heb ik ook geprobeerd, probleem blijft.

Het doet zich alleen voor in Windows verkenner, het klikken met de rechtermuisknop op het bureaublad werkt normaal.

Wie o wie kan me hiermee helpen om dit probleem te tackelen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft? Probeer eens een andere muis zou ik zeggen want dan lijkt de dader me in dit geval de muis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:31:
Je hebt zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft? Probeer eens een andere muis zou ik zeggen want dan lijkt de dader me in dit geval de muis te zijn.
Ook geprobeerd, probleem exact t zelfde.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Wat heb je nog meer geïnstalleerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28

D4NG3R

kiwi

:)

Het OS is legitiem en volledig up-to-date inclusief eventuele muissoftware?

Edit: Zo ja, verder ook geen software geinstalleerd die dingen toevoegt aan explorer? Denk aan (sub)menu's van 7Zip, Winrar of SVN diensten.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 30-03-2015 19:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Legitieme windows, zelfs zonder extra's na schone install (wel na ophalen windows updates) doet hij het.

Het is alleen op de windows verkenner..

[ Voor 17% gewijzigd door Nijl op 30-03-2015 19:19 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Laatst online: 03-09 16:48
Op je toetsenbord zit naast je rechter Ctrl knop een knop die fungeert als rechtermuisknop. Die kun je eens proberen. Als het dan wel werkt, lijkt het me een hardware, driver probleem met de muis (of USB port - heb je trouwens de muis of ontvanger in andere port gestoken?). Werkt het toetsenbord ook niet, dan eh... Snap ik het eigenlijk ook niet :) dan is het een software conflict oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Decalies schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:46:
Op je toetsenbord zit naast je rechter Ctrl knop een knop die fungeert als rechtermuisknop. Die kun je eens proberen. Als het dan wel werkt, lijkt het me een hardware, driver probleem met de muis (of USB port - heb je trouwens de muis of ontvanger in andere port gestoken?). Werkt het toetsenbord ook niet, dan eh... Snap ik het eigenlijk ook niet :) dan is het een software conflict oid?
Als ik die indruk dan komt het menu ook heel even in beeld en verdwijnt het weer.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Laatst online: 03-09 16:48
Tja, dan ligt het volgens mij in ieder geval zeker niet aan de hardware-kant.

Op internet weinig gevonden:
Ik kwam een paar keer de suggestie tegen om het programmaatje ShellExView (niet zelf getest!) te gebruiken om één voor één de extensies eruit te mikken.

Zo kwam ik tweemaal het programma tortoiseSVN tegen als probleem - blijkbaar kwam het goed wanneer TSVNCache.exe afgesloten werd. Ook Onedrive gaf bij iemand dit probleem, net als Smith Micro StuffIt. Maar goed, alles wat ik vond is dus steeds met extra software.

Verder ben ik niet gekomen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebeurt het ook als je via RDP verbinding maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Topicstarter
Decalies schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:02:
Tja, dan ligt het volgens mij in ieder geval zeker niet aan de hardware-kant.

Op internet weinig gevonden:
Ik kwam een paar keer de suggestie tegen om het programmaatje ShellExView (niet zelf getest!) te gebruiken om één voor één de extensies eruit te mikken.

Zo kwam ik tweemaal het programma tortoiseSVN tegen als probleem - blijkbaar kwam het goed wanneer TSVNCache.exe afgesloten werd. Ook Onedrive gaf bij iemand dit probleem, net als Smith Micro StuffIt. Maar goed, alles wat ik vond is dus steeds met extra software.

Verder ben ik niet gekomen. Succes!
Ik had idd ook al de contextitems uitgezet via ShellExec, probleem blijft helaas.. Heb nu maar even OPUS er op gezet zodat ik iig weer wat kan doen ... blijft vervelend helaas.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _be_jay
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-06-2015
Vonden jullie ondertussen al een oplossing? Ik heb een bluetooth toetsenbord en muis van Logitech, maar die verwijderen is blijkbaar niet de oplossing.

Welke toetsenborden en muizen hebben jullie? Welke videokaart? Het zou kunnen dat een (driver) programma steeds de focus naar zichzelf brengt en daarom het menu verdwijnt.

Als we dus weten welke drivers geïnstalleerd zijn bij een zuivere installatie zijn we nabij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
_be_jay schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:22:
Vonden jullie ondertussen al een oplossing? Ik heb een bluetooth toetsenbord en muis van Logitech, maar die verwijderen is blijkbaar niet de oplossing.

Welke toetsenborden en muizen hebben jullie? Welke videokaart? Het zou kunnen dat een (driver) programma steeds de focus naar zichzelf brengt en daarom het menu verdwijnt.

Als we dus weten welke drivers geïnstalleerd zijn bij een zuivere installatie zijn we nabij de oplossing.
OS?

Al gecontrolleerd?

https://discuss.howtogeek...nu-stopped-working/6343/7

[ Voor 15% gewijzigd door Squ1zZy op 27-06-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of er niet per ongeluk een functionele toets van je toetsenbord vastzit (ingedrukt blijft, hoe minimaal ook) door vuil etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 11:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je alle optionele updates net zoals essentiële updates binnengehaald (is de standaard in Windows na installeren)?
Beter kan je dat scheiden, en optionele updates alleen installeren wanneer je een probleem wil oplossen die je ondervindt.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _be_jay
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-06-2015
Probleem is opgelost bij mij. Was een netwerkshare waar steeds data in werd weggeschreven. Aangezien hij steeds de bestandsgrote aan het updaten was vernieuwde hij het scherm en ging rechtermuis menu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem. Kun je uitleggen wat je precies hebt gedaan?

Mvg Johan
Pagina: 1