Gratis programma voor DVD naar image en MP4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Best mensen,

Recentelijk was ik bij een bijeenkomst waar een DVD van is laten maken. Deze is gewoon opgenomen met een camera en op een DVD gezet, als video. Echter in deze tijden hebben veel mensen geen DVD speler meer.

Wat ik graag wil doen, is een volledige back-up maken van deze DVD en deze als image opslaan op mijn computer. Als ik dit met CDBurnerXP doe, krijg ik een bestand van grofweg 5MB, waar natuurlijk geen film van een uur in past, dus daar gaat iets mis heb ik het idee.

Daarnaast wil ik deze DVD graag omzetten naar een mp4 bestand, zodat deze ook gemakkelijk op een telefoon of tablet af te spelen is zonder rare taferelen. Als ik hier echt op zoek op internet, krijg ik allerlei spam sites, programmaatjes die ik niet geheel vertrouw, en complete studio programma's die vrij prijzig zijn. Ik kan mij van het verleden herinneren dat ik hier wel eens een simpel, gratis, open source programmaatje voor heb gehad waarmee dat eigenlijk gewoon in 3 klikken ging, maar deze kan ik nu niet meer echt vinden eigenlijk. Ik vind het niet erg om voor software te betalen, maar ik ga geen €40 betalen voor een compleet softwarepakket, als ik alleen even één DVDtje wil omzetten.

Heeft iemand suggesties voor programma's waarvan jullie weten dat ze gratis zijn en goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-05 17:58

TommieW

Numa numa.

Heb je zelf al wat gevonden? Een programma waar ik goede ervaringen mee heb is "handbrake".

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

*knip* Gewoon normaal doen...

Maar de beste is Handbrake https://handbrake.fr/

[ Voor 125% gewijzigd door TheVMaster op 30-03-2015 20:59 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
TommieW schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:03:
Heb je zelf al wat gevonden? Een programma waar ik goede ervaringen mee heb is "handbrake".
Ik had bijvoorbeeld Movavi en DVDFab gevonden, allebei kosten nogal wat geld. Handbrake had ik niet gevonden, ik zal even kijken.
Schijnbaar toch wel vrij moeilijk, als ik even niets kon vinden. Ik heb niet op mkv gezocht, maar op mp4 en ook avi, maar kwam toch uit bij allerlei betaalde programma's, en kreeg ook spamlinks (van die sites waar dan lijsten op staan met kies uw trojan, basically). Mijn welgemeende excuses als het makkelijker had moeten zijn en het een domme vraag is... ik zal Handbrake even bekijken, bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 30-03-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Er valt mij iets op:

1. Wil niet betalen........
2. Zelf geen moeite doen.......

Wat moeten we hier mee?
Sorry, Wim-Bart, maar ik heb toch echt gezocht, enkele programma's geprobeerd, en ben er gewoon niet uitgekomen. Had het met Movavi gedaan, kwam ik erachter dat er een mooie watermark in kwam. Was ik een uur kwijt met het kopiëren, kreeg ik dat. Tsja...

Ik wil best wat moeite doen, maar ik kwam er gewoon even niet uit. Ik betaal ook graag voor goede software, maar als ik een one-off klusje heb, wil ik niet €40 betalen. En ik kan mij voorstellen dat er gewoon wel open-source alternatieven zijn die geen complete "studio" zijn, maar dat ik zo dom ben dat ik ze nog niet heb gevonden. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Edit: en bedankt voor de edit waarna dat stukje weg is..

[ Voor 3% gewijzigd door Rainbow op 30-03-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-05 17:58

TommieW

Numa numa.

Overigens voor de volgende keer: je wil nu een dvd "rippen". Helpt misschien bij een volgende zoekopdracht. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Volg dit stappenplan met Handbrake :)

http://www.pcadvisor.co.u...w-rip-dvd-windows-pc-mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat ik met DVDFab gewoon een ISO kon maken met de Trial versie, dus dat is erg fijn. Toch jammer dat ik daar geen geheel gratis of open-source programma voor heb kunnen vinden (en dat CDBurnerXP er geen chocola van kon maken), maar a la. Ik heb ook Handbrake gedownload en ben nu de conversie aan het doen, ziet er naar uit dat dat goed gaat komen. Hardstikke bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:59

TheVMaster

Moderator WOS
MOVE >> CSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:01
MakeMKV? Heb je een mooi .mkv bestand er van, wel zonder menu e.d.
Of inderdaad Handbrake (kan je de .mkv ook mee omzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
Rainbow schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:28:
Toch jammer dat ik daar geen geheel gratis of open-source programma voor heb kunnen vinden (en dat CDBurnerXP er geen chocola van kon maken), maar a la.
En ImgBurn dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-04 21:52
In VLC speler zit een simpele conventeer programma onderdeel.
Zojuist een eigen gebrande DVD, waar nog VHS filmpje opstond, geconventeerd naar MP4.
Maar pakte niet de hele DVD mee, miste een aantal stukken.

Uiteindelijk naar een betaal conventeer programma gegaan: Wondershare Software en een levenslange licentie genomen voor € 49,43. Heb nog al wat eigen films staan op DVD, maar ook MTS en MOV, die ik naar MP4 wil hebben.

[ Voor 90% gewijzigd door LucW2 op 22-10-2019 15:53 ]

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Pagina: 1