Getekend in de zaak voor keuken, mogelijk afzien van de koop

Pagina: 1
Acties:
  • 33.882 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
Keuken gekocht, na tijdje wikken en wegen wel getekend op de zaak. STOM - Nu wellicht spijt (ligt aan wat meerdere factoren, ergens anders een hele goede - betere - aanbieding gezien) en annuleren kost 30% van de afgesproken prijs - staat in de CBW voorwaarden. Nu is het niet zo dat ik ontevreden ben over de kwaliteit, meer over hun verkoop truuk en gepush. Ik zou me beter voelen niet meer met deze zaak in zee te gaan.

Nu heb ik een bijzonderheid laten noteren in de overeenkomst waarin letterlijk staat:

"Alles nog aan te passen tot 16 weken voor levering. Alles tegen verrekening van meer / minder prijs. "

Deze is afgelopen zaterdag getekend overigens. Nu zou ik graag advies willen van iemand *knip* om dit aan te geven bij de verkopende keukenboer en tjah - alles aan te passen naar slechts 1 vrijstaande koelkast bijvoorbeeld. Kan ik dat zomaar doen? Dat ik alsnog steeds bestel, maar dat er gewoon heel veel minderwerk in rekening is gebracht :P Heb zelf niet genoeg juridische kennis om te bepalen of dit uberhaupt kan.

Het is niet zo'n probleem als het niet kan/mag/moreel is, maar het zou heel mooi uitkomen voor een andere keuken. Graag hoor ik van jullie

P:S: van collega's begrijp ik dat er zelfs een 8 dagen (niet werkdagen) termijn is waarop je nog terug mag vallen op je beslissing - kan iemand hier iets over zeggen?

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 30-03-2015 16:59 . Reden: geen vragen om DM of off-forum advies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier zijn gegarandeerd al topics over geweest:

Hoe kom je onder een koopcontract voor een keuken uit?
Keuken kopen: verkopers, kwaliteit, prijs *deel 2*

Geen idee hoe het juridisch zit, dus daar ga ik ook geen uitspraken met "volgens mij..." over doen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-03-2015 16:30 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maatwerkkeuken of 13-in-een-dozijn?
iamzero456 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:26:
"Alles nog aan te passen tot 16 weken voor levering. Alles tegen verrekening van meer / minder prijs. "
Dan wordt het minderwerk alles behalve levering van een snijplank, maar de minderkosten drie tientjes. Ik denk dat je dan beter af bent met de originele aanbieding :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

iamzero456 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:26:
P:S: van collega's begrijp ik dat er zelfs een 8 dagen (niet werkdagen) termijn is waarop je nog terug mag vallen op je beslissing - kan iemand hier iets over zeggen?
Dat is enkel voor koop of afstand, en is ook verouderd, is inmiddels langer vanwege Europese regelgeving.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

jij denkt dat die sluwe vossen gek zijn, denk dat je aan het kortste eind trekt helaas... en iedereen waarschuwt voor deze praktijken.

Meestal staat er wel ergens dat je de order wel mag aanpassen maar voor zoveel % of er moet minimaal zoveel % van de totale order over blijven in waarde. Dat jij alles mag aanpassen geeft je nog niet direct de vrijwaring om het gehele bedrag te mogen aanpassen dus kijk dat ook eens goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

Ze zijn kennelijk al eerder natgegaan bij het Hof Arnhem :) :

http://uitspraken.rechtsp...2899&keyword=%22BH2899%22

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mooie jurisprudentie :)

Het lijkt me dan wel zaak om snel te annuleren (met bovenstaande in de achterzak, wel eerst even goed de hele uitspraak lezen). Tussen bestellen zaterdag en nu zit niet zo veel tijd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

F_J_K schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:05:
Mooie jurisprudentie :)

Het lijkt me dan wel zaak om snel te annuleren (met bovenstaande in de achterzak, wel eerst even goed de hele uitspraak lezen). Tussen bestellen zaterdag en nu zit niet zo veel tijd.
Lijkt me wel van belang om te vermelden dat deze route wel inhoud dat je mogelijk via de rechter je gelijk moet halen. Maar, het kan ook een mooi pressie middel zijn.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Bedankt voor de reacties.

Ze heeft me overigens niet gewezen op de algemene voorwaarden. We zaten daar al even en ze heeft snel een map meegegeven met daarin een kopie van de overeenkomst. Thuis kwam ik erachter dat annuleren blijkbaar 30% kost. Ik wil dit netjes met haar bespreken en uitleggen dat het slecht 2 dagen later betreft en dus onmogelijk verlies hebt kunnen lijden. Hopelijk morgen een fysieke afspraak, het niet niet ver weg gelukkig.

Ik mag overigens aannemen dat minderwerk ook de daadwerkelijke minderwerk betreft en niet opeens een stuk minder waard is geworden na 2 dagen, maargoed daar zullen ze ook wel wat op vinden. Hopelijk morgen meer info en tips zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

iamzero456 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:04:
Ze heeft me overigens niet gewezen op de algemene voorwaarden. We zaten daar al even en ze heeft snel een map meegegeven met daarin een kopie van de overeenkomst. Thuis kwam ik erachter dat annuleren blijkbaar 30% kost. Ik wil dit netjes met haar bespreken en uitleggen dat het slecht 2 dagen later betreft en dus onmogelijk verlies hebt kunnen lijden. Hopelijk morgen een fysieke afspraak, het niet niet ver weg gelukkig.
Is er ('vlak boven je handtekening') wel verwezen naar die algemene voorwaarden die je hebt kunnen lezen voor tekenen? AV gelden vziw pas als deze ook zijn aanvaard - bijvoorbeeld doordat je er voor tekent.
Als je tekent akkoord te zijn met AV zonder ze te lezen dan is dat een leermomentje: iedere kleine letter lezen voordat je tekent! Ook als dat tijd kost en de verkoper haast heeft: als die zoveel haast heeft dan worden ze maar ongeldig verklaard :P
Ik mag overigens aannemen dat minderwerk ook de daadwerkelijke minderwerk betreft en niet opeens een stuk minder waard is geworden na 2 dagen, maargoed daar zullen ze ook wel wat op vinden. Hopelijk morgen meer info en tips zijn altijd welkom :)
Vandaar mijn vraag of het een standaardkeuken is, of maatwerk.

NB nog even los van een rechtzaak beginnen: als wordt beweerd dat al is besteld en het niet is terug te draaien dan zou ik ter plekke vragen naar de bestelformulieren met dagtekening voordat jij contact met ze opnam. (Maar jij bent degene die een overeenkomst aanging en er nu na tekenen op terug wilt komen, niet de verkoper. Enige kosten hoeven niet onredelijk te zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2015 20:18 . Reden: dtdtdtddtdtdt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
F_J_K schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Is er ('vlak boven je handtekening') wel verwezen naar die algemene voorwaarden die je hebt kunnen lezen voor tekenen? AV gelden vziw pas als deze ook zijn aanvaard - bijvoorbeeld doordat je er voor tekent.
Als je tekent akkoord te zijn met AV zonder ze te lezen dan is dat een leermomentje: iedere kleine letter lezen voordat je tekent! Ook als dat tijd kost en de verkoper haast heeft: als die zoveel haast heeft dan worden ze maar ongeldig verklaart :P

[...]

Vandaar mijn vraag of het een standaardkeuken is, of maatwerk.

NB nog even los van een rechtzaak beginnen: als wordt beweerd dat al is besteld en het niet is terug te draaien dan zou ik ter plekke vragen naar de bestelformulieren met dagtekening voordat jij contact met ze opnam. (Maar jij bent degene die een overeenkomst aanging en er nu na tekenen op terug wilt komen, niet de verkoper. Enige kosten hoeven niet onredelijk te zijn).
Je hebt gelijk, het staat er doodleuk in. Heb niet gevraagd naar de voorwaarden, dus ze staan in hun recht. Hebben ze vast vaker gehad. Ik kreeg die voorwaardens leuk in een map mee en het was doei hand schudden en wijn mee.

Ze hebben meerdere nieuwbouwhuizen keukens geleverd overigens en het betreft een standaardmodel. Ze heeft ongeveer een uur achter de pc gezeten (soort *ahum* zweeds concert achtig keukenbouwsoftware) om de keuken samen met ons te bekijken en ontwerpen.

Overigens ben ik best bereid wat te betalen, maar dan alleen haar uurloon. Niet 30% van de aankoop, dat is ronduit belachelijk zo kort na tekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door iamzero456 op 30-03-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Heb het een keer met een bankstel gehad,een uur na ondertekening kwam ik er al niet meer onderuit.
Twee maanden later 30% over het gehele bedrag betalen..
Kom je dus niet onderuit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als de winkel een map verstrekt met contract die verwijst naar voorwaarden, maar je die voorwaarden niet aanbiedt, ter hand stelt en alleen in de map na tekenen meegeeft gaan ze ook niet geheel vrijuit. Er is geen enkele reden binnen te goeder trouw handelen deze niet te overleggen.

Hou er bij de jurisprudentie rekening mee dat ze daar ook van geleerd kunnen hebben. Het was immers niet zo dat ze geen grond hadden, maar dat ze weigerden informatie over de marge uit de doeken te doen waardoor de basis van de 30% niet kan worden bepaald.

Bottom line kom je goed weg: als jij een contract hebt dat stelt dat alles aangepast kan worden, en daar hebben ze voor getekend, dan staat niets je in de weg dat aan te passen naar niets met een volledige minderprijs van 100% van aankoop; immers blijft niets over om een prijs op te baseren. Heb je onbewust een heel mooie troef mee in handen - en getekend contract gaat boven AV.

Maarrrrr... Zoals altijd is goed overleg het beste begin. Het uitvechten kan altijd nog. Even persoonlijk langs gaan, gebak meenemen, en excuses maken. Doen ze dan toch moeilijk kan je wijzen naar de clausule over aanpassen. Wordt het een onprettige situatie, realiseer je dan dat de gemiddelde medewerker daar weinig van recht zal weten. Die volgen gewoon beleid, en dat het dan waarschijnlijk een gevecht met hoofdkantoor wordt. Verwijzen naar jurisprudentie zou ik niet doen, daar help je ze alleen mee.

In het algemeen als tip; je stelt dat je een bedrag te hoog vindt voor geleverd werk. Zorg dan dat je volgende keer niet ergens voor tekent zonder dat je alle voorwaarden kent. Je tekent voor A maar vindt vervolgens B - dan moet je niet goor A tekenen. Al is de inkt nog niet droog, heb je een overeenkomst getekend dan kan je daar over het algemeen niet zomaar vanaf (zoals je wellicht nu merkt). Je hebt geluk met die passage, maar als je vindt dat je na tekenen nog moet kunnen onderhandelen dan zou ik toch eens wat dieper in verbintenissenrecht duiken...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 31-03-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:53
iamzero456 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:42:
[...]
Overigens ben ik best bereid wat te betalen, maar dan alleen haar uurloon. Niet 30% van de aankoop, dat is ronduit belachelijk zo kort na tekenen.
In een van de topics die helemaal bovenin zijn gelinkt, staat een uitspraak van een rechter die alle argumenten tegen die 30% van tafel veegt en die annuleringskosten gewoon handhaaft. Reken er dus niet te vast op dat een rechter jouw mening over die 30% deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
anboni schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:58:
[...]

In een van de topics die helemaal bovenin zijn gelinkt, staat een uitspraak van een rechter die alle argumenten tegen die 30% van tafel veegt en die annuleringskosten gewoon handhaaft. Reken er dus niet te vast op dat een rechter jouw mening over die 30% deelt.
Ik denk heb juist gelezen dat ze via de rechter juist wel gelijk gekregen hadden?

Omdat de schade die ze zogenaamd geleden hebben niet van toepassing was, onmogelijk zo kort na tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

anboni schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:58:
[...]

Zou je die kunnen linken?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 14:29
Ik sta volgende maand bij de rechter tegen de keukenkampioen in een vergelijkbare zaak.
Ik had een keuken binnen 48uur geanuleerd omdat de bijkomende kosten veels te hoog waren.
Volgend CBW voorwaarden 30% is in mijn geval €2400, er viel in geen enkel geval te praten dus dan maar de rechter.
Ik heb ondertussen meerdere uitspraken doorgespit die ook in hoger beroep zijn bekrachtigd dat voorwaarden niet bindend hoeven te zijn.

Even 2 voorbeelden

http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:RBROT:2009:BJ3735

http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:GHARN:2008:BH2899

[ Voor 17% gewijzigd door screenager op 31-03-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:53
iamzero456 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Ik denk heb juist gelezen dat ze via de rechter juist wel gelijk gekregen hadden?
Die uitspraak die in dit topic wordt gelinkt wel, maar orf in "Hoe kom je onder een koopcontract voor een keuken uit?" vertelt een ander verhaal (goed, het is een persbericht naar aanleiding van een uitspraak, weet niet of de uitspraak zelf ook nog ergens te vinden is).
Omdat de schade die ze zogenaamd geleden hebben niet van toepassing was, onmogelijk zo kort na tekenen
Nee, in de uitspraak die in dit topic is gelinkt, wordt die 30% van tafel geveegd omdat de keukenleverancier de gegevens ter onderbouwing niet wil aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 22:07
De leverancier zal moeten aantonen dat zij schade lijden waardoor die 30% gerechtvaardigd is.

Als ze een goed geautomatiseerd systeem hebben en al het witgoed is inmiddels besteld bij leveranciers en de eerste snedes in het keukenblad zijn al gemaakt en de monteur is reeds ingepland dan is die 30% echt niet gek.

Als het alleen maar een annulering in hun systeem is dan is die 30% van de zotten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

anboni schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Die uitspraak die in dit topic wordt gelinkt wel, maar orf in "Hoe kom je onder een koopcontract voor een keuken uit?" vertelt een ander verhaal (goed, het is een persbericht naar aanleiding van een uitspraak, weet niet of de uitspraak zelf ook nog ergens te vinden is).

[...]

Nee, in de uitspraak die in dit topic is gelinkt, wordt die 30% van tafel geveegd omdat de keukenleverancier de gegevens ter onderbouwing niet wil aanleveren.
Persbericht is allemaal leuk en aardig, maar ik wil de uitspraak wel zien. Zie ook:

http://uitspraken.rechtsp...R:2011:BR2400&keyword=CBW :

9. Met de rechtbank is het hof van oordeel dat Divano & Divani haar stelling, dat de bedongen annuleringsvergoeding slechts strekt tot vergoeding van door haar als gevolg van de annulering geleden nadeel onvoldoende heeft onderbouwd. Het hof verwijst naar hetgeen de rechtbank dienaangaande in rov. 2.10.2 van haar eindvonnis heeft overwogen en neemt deze overwegingen over. Met name is van belang dat Divano & Divani niet heeft betwist dat zij de ontvangst van het volledige voorschot als voorwaarde voor uitvoering van de order heeft gesteld, dat zij het laatste deel van het voorschot eerst op 20 of 21 september 2006 heeft ontvangen en dat de order op 26 september 2006 (na een vooraankondiging op 19 september 2006) is geannuleerd. In het licht van die omstandigheden had zij haar stelling dat zij desalniettemin reeds op laatstgenoemde datum kosten heeft moeten maken, in hoogte overeenkomend met de bedongen 30% van de aankoopsom, nader moeten motiveren, hetgeen zij heeft nagelaten.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:05
Als het bij een in Waalwijk gevestigde keukenboer ('verkooptrucs en gepush') is staan de algemene voorwaarden als het goed is aan de achterkant van de koopovereenkomst... Alleen dan jammer dat ze je er niet op wijzen, aan de andere kant, in welke winkel doen ze dat wel echt. (al is een keuken natuurlijk niet direct te vergelijken met bv een aankoop bij de mediamarkt).

Als je met die 30% alsnog betalen met de andere keuken alsnog goedkoper uit bent zou ik dat zeker gaan overwegen en misschien eens kijken of er niet nog wat af te halen valt, anders misschien geen optie om nog eens te gaan praten over de keuken en de prijs en mogelijk wat aanpassingen te doen zodat je het idee hebt wat meer te krijgen voor hetzelfde geld of mogelijk wat minder betalen?

Het blijft lastig met die keukenverkopers, probleem is dat (zelfs in Waalwijk) er echt goede zijn, maar ook een hoop die puur gericht zijn op omzet/commissie en daar ook hard op gepushed wordt, zeker bij de ketens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

screenager schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:51:
Ik sta volgende maand bij de rechter tegen de keukenkampioen in een vergelijkbare zaak.
Ik had een keuken binnen 48uur geanuleerd omdat de bijkomende kosten veels te hoog waren.
Volgend CBW voorwaarden 30% is in mijn geval €2400, er viel in geen enkel geval te praten dus dan maar de rechter.
Ik heb ondertussen meerdere uitspraken doorgespit die ook in hoger beroep zijn bekrachtigd dat voorwaarden niet bindend hoeven te zijn.

Even 2 voorbeelden

http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:RBROT:2009:BJ3735

http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:GHARN:2008:BH2899
Die eerste is een geheel andere situatie en vloeit voort uit een gerekende rente die hoger is dan de wettelijke rente. Die tweede is hier al aangehaald: er is geen uitleg gegeven over marges en daarmee misgelopen omzet / schade.

Beide uitspraken stellen niet dat kosten op zich onredelijk zijn. In jouw specifieke geval noem je bijkomende kosten die te hoog waren. Waren die kosten niet bekend en niet genoemd in de overeenkomst?

• Waxi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08-2024
Hoe is dit afgelopen iamzero?

Beetje zelfde soort situatie hier en ik had ook bedacht dan maar 1 kastje af te gaan nemen.
Er is immers gezegd door verkoper dat ik aan hun vast zit maar de keuken op alle fronten nog wel aan kan passen.

• iamzero456
Waxi schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:42:
Hoe is dit afgelopen iamzero?

Beetje zelfde soort situatie hier en ik had ook bedacht dan maar 1 kastje af te gaan nemen.
Er is immers gezegd door verkoper dat ik aan hun vast zit maar de keuken op alle fronten nog wel aan kan passen.
Bij dezelfde keukenboer? Ik ben evengoed benieuwd hij deze mensen dat oppakken. Bij mij niet zo positief, het moest namelijk wel een keuken zijn - daar had ik immers voor getekend.

Op mijn profiel had je dezelfde vraag gesteld en daar antwoordde ik het volgende:

@Waxi • 17 september 2015 14:46
Heb me er bij neergelegd dat ik eigenlijk een overpriced keuken heb, maar wel nu precies zoals ik wil. Ik mag nog veel veranderen, ondanks dat het over 2 maanden al klaar zou moeten zijn en dat is wel fijn.

• Waxi
Was er al bang voor.
Dit is bij de kampioen der keukens 😉

Op zich wel de keuken zoals wij willen maar qua apparatuur verkeerd voorgelicht. Was niet aanwezig in showroom dus werd vergelijkend materiaal getoond. Echter blijkt bij thuiskomst, na de types op internet opgezocht te hebben, dit qua specs totaal niet te vergelijken is. Tevens werken ze met adviesprijzen waar ze 40% korting op geven ipv op de prijzen waar ze normaliter mee werken. Dus misschien eens 10% korting max op normaal gevoerde prijzen. (Vandaar dat bij losse inbouw apparatuur geen prijzen vermeld staan)

Dat was zaterdag.. Dinsdag gelijk gebeld dat wij er toch niet helemaal mee eens zijn (1e dag dat ze weer geopend waren) Vandaag vrij van werk dus ff heen geweest en ze nog even gewezen op het feit dat ik niet ben gewezen op de ontbindingsclausule / algemene voorwaarden. Staat natuurlijk wel weer ergens iets over in de kleine lettertjes.. Nu gaan de veranderingen natuurlijk geld kosten en daar ben ik het niet mee eens... Getoond is leveren vind ik... Maargoed.. Treft ons ook enige blaam dat wij zo 'snel' getekend hebben zonder eerst verdere research te doen. Beetje goed van vertrouwen omdat ouders er ook al 2 keer een keuken vandaan hadden de afgelopen 8 jaar..

Dus nu ff de opties aan het bekijken... En ff in ander filiaal checken wat ze daar doen.

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 05:34
iamzero456 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:04:
Ze heeft me overigens niet gewezen op de algemene voorwaarden. We zaten daar al even en ze heeft snel een map meegegeven met daarin een kopie van de overeenkomst.
Had je een kopie van de AV gekregen? Zo nee, even een mailtje sturen met de strekking dat je deze niet hebt gehad. Met een beetje geluk krijg je een instemmend antwoord.

Edit: ik zie dat ik laat ben met dit advies.

[ Voor 5% gewijzigd door alfatrion op 17-09-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ikea heeft de beste keukens en nog leuk om zelf te plaatsen. Zal ook nooit iets betalen voor wat ik niet in handen heb, ook geen aanbetaling. Ja tis altijd een hoop geruzie, maar laatst voor een mooie prijs de showroom bank bij loods 5 meegenomen, ga toch echt noet vooruit betalen. Wat als die tent failliet gaat, mogen blik zijn dat ik uberhaupt iets wil kopen bij ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Anoniem: 319464 schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:33:
Ikea heeft de beste keukens en nog leuk om zelf te plaatsen. Zal ook nooit iets betalen voor wat ik niet in handen heb, ook geen aanbetaling. Ja tis altijd een hoop geruzie, maar laatst voor een mooie prijs de showroom bank bij loods 5 meegenomen, ga toch echt noet vooruit betalen. Wat als die tent failliet gaat, mogen blik zijn dat ik uberhaupt iets wil kopen bij ze
DMG heeft de CBW certificering.
Mochten ze dus ten onder gaan dan krijg jij in elk geval je aanbetaling terug.

Echter is het vaak simpel wijzen op de wet voldoende om onder een aanbetaling uit te komen. Anders is het simpel en loop je weg, dan is ook veel mogelijk.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ja in de perfecte wereld, je mag gewoon achteraan in de rij aansluiten bij de schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Waarom kopen mensen überhaupt nog bij dit soort ketens? Iedereen weet nu onderhand toch wel dat je gigantisch genaaid wordt bij clubs uit de Mandemakers groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
D-e-n schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:16:
Waarom kopen mensen überhaupt nog bij dit soort ketens? Iedereen weet nu onderhand toch wel dat je gigantisch genaaid wordt bij clubs uit de Mandemakers groep
Omdat dat niet zo is... Uiteindelijk lopen er ook genoeg mensen tevreden de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Omdat je ook tevreden kan zijn en alsnog genaaid kan worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:27
D-e-n schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:16:
zijn dan nog andere (oke ikea) die niet onder het Ben concern vallen ?
Diverse woonboulevard's bezocht en al zijn bv's zitten er keurig op een rijtje naast elkaar net doen of je elkaar dood concureer maar ondertussen gewoon alles van 1 eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Genoeg... veel zelfstandigen, Bruynzeel, Superkeukens, de winkels die onder de MHK groep vallen oa.
Op badkamergebied (bijna) alles, er is maar 1 pure badkamerwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:24
Ook nog Grando, Kvik, keukencentrumtiel (Brink keukens), ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 20:58
van Wanrooij in Waardenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Neem in ieder geval altijd bedenktijd, laat je niet verleiden tot een "lokkertje". Bij onze keuken wilden ze me een "dagprijs" geven, maar dan moest ik wel meteen tekenen. Ik heb ze uitgelegd dat als het "dagprijs" betreft die de hele dag geldig is. Na wat gedoe gingen ze akkoord en heb ik afgesproken 's avonds te bellen om door te geven wat ik zou doen. De dag zelf ben ik verder gaan kijken en heb ik uiteindelijk afgebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:53
Famous schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:44:
[...]

DMG heeft de CBW certificering.
Mochten ze dus ten onder gaan dan krijg jij in elk geval je aanbetaling terug.

Echter is het vaak simpel wijzen op de wet voldoende om onder een aanbetaling uit te komen. Anders is het simpel en loop je weg, dan is ook veel mogelijk.
Je krijgt je aanbetaling niet terug bij een CBW gecertificeerde winkel!

Zie CBW: http://wonen.cbw-erkend.n...en.html?faqthema=249#1218

Wanneer de curator u schriftelijk heeft laten weten dat de gesloten koopovereenkomst niet nagekomen kan worden (en u dus geen geld terug krijgt), kunt u zich als gedupeerde klant melden bij de SG CBW. Als u in aanmerking komt voor de aanbetalingsgarantieregeling, kunt u bij een andere CBW-erkende onderneming een vervangende koop sluiten. Bij deze koop wordt de aanbetaling bij de failliete winkel als korting verrekend. Hoe dit precies werkt kun je nalezen bij onderstaande vraag ‘Hoe wordt mijn aanbetaling verrekend als ik in aanmerking kom voor de aanbetalingsgarantieregeling?’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205774

Ik heb recent mijn keuken bij i-kook gekocht.

Nette zaak die op een normale manier zaken doet, je kunt er niet afdingen, geen euro. gewoon vaste prijs die concurrerend is met de afgedongen prijzen van de bovengenoemde afzetters.

Afgelopen weekend de keuken opgehaald, alles mooi stevig ingepakt, MDF kastjes dus voelt erg degelijk.

Ze rijden zelf in een Citroen C1 van de zaak, dus het geld gaat niet naar dure auto's :)

Ik vond het een prima bedrijf om zaken mee te doen, niet opdringerig, geen aanbetaling.
Uiteraard kun je niet meer terug zodra je je handtekening zet, maar vanaf dat moment gaat de bestelling al naar de fabriek in Duitsland en gaan hun ook kosten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dets schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:51:
Neem in ieder geval altijd bedenktijd, laat je niet verleiden tot een "lokkertje". Bij onze keuken wilden ze me een "dagprijs" geven, maar dan moest ik wel meteen tekenen.
De enige reden om "nu te moeten tekenen" is dat de verkoper weet dat je elders een betere deal gaat vinden. Als de verkoper de beste deal zou hebben, zou-ie wel zeggen: "Kijk gerust nog even rond, je weet wat je hier kunt krijgen, en volgende week zijn we nog steeds de goedkoopste".

Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die zich laten pushen door keukenverkopers. Als een aanbod morgen niet meer geldig is, loop ik weg. Morgen wil hij namelijk nog steeds z'n keuken verkopen en ik wil hem nog steeds kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
croxz schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:48:
Ook nog Grando, Kvik, keukencentrumtiel (Brink keukens), ...
Grando is deels van Mandemakers. Het is dacht ik franchising dus het kan per vestiging verschillen maar die in het Alexandrium was ook erg opdringerig. Ook ons werd een contract onder de neus gedrukt terwijl we duidelijk aangegeven hadden dat we wilden inventariseren voor een huis dat we nog niet hadden gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb goede en slechte ervaringen met de Mandemakers groep.
Slecht omdat ze idd pushen tot tekenen terwijl ik al aangegeven had dat ik nog aan het kijken was.
Toen vermeld dat als ze een goed aanbod doen ik het aanbod op papier mee wil om even over na te denken.
Dat mocht niet. Moest nu of nooit. En zo;n goed aanbod zou ik nooit ergens anders kunnen krijgen.
Dat werd hem dus niet. Dus pissed de deur uitgelopen.

2 weken later naar een andere plaats en andere mandemakers groep gegaan.
Daar werd ik wel vriendelijk behandeld. En heb ik uiteindelijk mijn keuken kunnen krijgen met mijn gewenste spullen voor de prijs die ik wou hebben. Als eerste wilde ze niet meer zakken. En ze beginnen behoorlijk te stunten met z.g. kortingen. Maar als je al wat prijzen van apparatuur weet (online bv) dan kan je al gauw meer korting krijgen. Dan gewoon volhouden. Toen was volgens hun de bodem bereikt.
Maar toen vermelde ik dat ik al een offerte had bij een ander voor deze keuken met deze onderdelen voor mijn prijs. Toen ze vroegen of ze die offerte konden zien vermelde ik doodleuk dat kan niet want dat mag ik niet meenemen :-). 5 min later kreeg ik mijn keuken 100,- onder de z.g. offerte van de andere.

De keuken samenstellen bij Ikea, Bruynzeel of wat andere keukeboeren kwamen allemaal een stuk duurder uit.
Uiteindelijk dus wel tevreden. En ook de service bij plaatsen e.d was prima.
Toch wil ik de aanschaf van een volgende keuken zo lang mogelijk uitstellen. Want het is me toch wel een gedoe zeg. Ze zijn gewoon heel agressief en hopen op naieve mensen die snel tekenen om er maar van af te zijn,

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 21-09-2015 19:28 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 17:58
Anoniem: 205774 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:01:

Nette zaak die op een normale manier zaken doet, je kunt er niet afdingen, geen euro. gewoon vaste prijs die concurrerend is met de afgedongen prijzen van de bovengenoemde afzetters.

Afgelopen weekend de keuken opgehaald, alles mooi stevig ingepakt, MDF kastjes dus voelt erg degelijk.

Ze rijden zelf in een Citroen C1 van de zaak, dus het geld gaat niet naar dure auto's :)

Ik vond het een prima bedrijf om zaken mee te doen, niet opdringerig, geen aanbetaling.
Uiteraard kun je niet meer terug zodra je je handtekening zet, maar vanaf dat moment gaat de bestelling al naar de fabriek in Duitsland en gaan hun ook kosten maken.
Hier zelfde ervaring met iKook, prima prijs prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57

PoweRoy

funky!

Verhaal komt me bekend voor. Zelfde gehad met Kooke keukens uit Venlo. Nooit daar naar toe gaan. Ze hadden een keuken getekend die wij mooi vonden, maar bij inmeting blijkt dat het nooit gaat passen (volgens inmeter). Kookplaat te dicht op wand, niet mooi in midden van kastje te plaatsen.
Onze maten waren hetzelfde als de inmeter had gemeten.

(aangetekende) brief gestuurd dat we de keuken ontbonden. Uiteindelijk met rechtsbijstand bij de rechter geweest, en uiteindelijk tot een bedrag overeengekomen. (Rechtsbijstand deed uiteindelijk niks, alleen extra geld voor boete meebetalen).

Eens en nooit meer.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:29

EiT

Onze huidige keuken is een Bruynzeel.

Deze week gekeken voor een eiland, keukenkampioen binnen gelopen, wist natuurlijk al van hun praktijken, maar ik had een richtprijs nodig. Schets gemaakt, prijs gemaakt, of ik ook even wilde tekenen. Euuh.. ik weet de maten en hoe de kasten precies moeten zijn niet. Nee, maakt niet uit, daar komen we wel uit, tekenen aub. Ik weigerde, verkoper boos.
Rare zaken.

Daarna Bruynzeel binnen gelopen, wist niet dat deze ook dat woonboulevard zat. Netjes geholpen en netjes een prijs gekregen met de eventuele opties. Prijs was zelfs nog goedkoper maar alleen mocht hij mij geen uitdraai geven van schets/prijzen. Kreeg hier overigens 25% korting op omdat ik al een Bruynzeel keuken had. Weet niet of er natuurlijk meer af te dingen was, niet geprobeerd. Ging mij puur om de mogelijkheden en richtprijs.

Voordeel van Bruynzeel is wel dat je na een aantal jaar nog wel dezelfde kastjes kan na bestellen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RemcoDelft schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:10:
[...]

De enige reden om "nu te moeten tekenen" is dat de verkoper weet dat je elders een betere deal gaat vinden. Als de verkoper de beste deal zou hebben, zou-ie wel zeggen: "Kijk gerust nog even rond, je weet wat je hier kunt krijgen, en volgende week zijn we nog steeds de goedkoopste".

Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die zich laten pushen door keukenverkopers. Als een aanbod morgen niet meer geldig is, loop ik weg. Morgen wil hij namelijk nog steeds z'n keuken verkopen en ik wil hem nog steeds kopen...
Dit.
Gewoon deze simpele reden.

Gewoon de tijd er voor nemen en je goed oriënteren. Voor een keuken waar je jaren mee kunt doen, mag je best een paar weekenden de tijd nemen. Rustig via internet kijken, IKEA heeft leuke opstellingen staan, en dan pas naar een keukenzaak gaan. Kijken hoe laag ze kunnen gaan, en als ze boos worden als je niet tekent, so what? Allemaal tactiek om je toch te laten tekenen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07

paQ

Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:43:
[...]

Dit.
Gewoon deze simpele reden.
Superkeukens handelt ook volgens die insteek. zo van "dit ZIJN al onze beste prijzen" maar je krijgt ook zonder morren een 3D render mee, met maten, specificaties en alle prijzen. "denk er maar over na ;) "
Het is in elk geval de transparante(re) handelswijze waar mensen al snel een beter gevoel bij hebben.

Kon overigens toch nog bijna 10% afgeplukt worden toen ik met de offerte terugkwam

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 26-09-2015 10:40 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
paQ schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:39:
[...]

Superkeukens handelt ook volgens die insteek. zo van "dit ZIJN al onze beste prijzen" maar je krijgt ook zonder morren een 3D render mee, met maten, specificaties en alle prijzen. "denk er maar over na ;) "
Het is in elk geval de transparante(re) handelswijze waar mensen al snel een beter gevoel bij hebben.

Kon overigens toch nog bijna 10% afgeplukt worden toen ik met de offerte terugkwam
Kan ik beamen, niks pushen, alle Specs mee en 3D tekening en ze horen het wel als je het doet.

Dit is gewoon zoals ze allemaal horen te zijn, Maarja....

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:22

P_Tingen

omdat het KAN

Anoniem: 205774 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:01:

Hier ook goede ervaringen met i-Kook.

We waren eerst bij een Mandmakerstent geweest maar daar zagen we keukens van ver boven de 10000 euro. Veel te gek natuurlijk en toen we weer naar buiten wilden onder het motto "boven ons budget" werden we door een verkoper ingehaald en binnen een minuut had ik zo'n 30% korting te pakken. Ik ben vervolgens alsnog weggegaan. Als ik door niks te doen al 30% korting krijg, dan ben ik dus aan het einde alsnog genaaid.

Bij i-Kook in Oudehaske hadden we een bijdehante verkoper (en eigenaar, want franchise) die ons vroeg of we er ook persé een tv of fiets bij wilden hebben. Dat kon namelijk wel, maar dan zou de prijs wel iets hoger zijn. Kijk, dat soort humor hou ik wel van. Ook hier was weinig speelruimte met prijs, uiteindelijk wel de prijs op een mooi rond bedrag afgetikt, maar dat viel in de orde van grootte van een paar procent korting. De keuken is goed geleverd, zonder schade en helemaal compleet. Toptent!

We hebben later nog bij de Keukenconcurrent gekeken maar die had al snel door dat we al een prijs en keuken in gedachten hadden dus die vroeg op een zeker moment of hij mocht zien wat we hadden. Dat mocht en na een paar minuten kijken gaf hij het aan ons terug met de woorden dat hij daar niet tegenop kon!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, dit is geen keukenverkoperdiscussietopic. Goede of slechte ervaringen horen hier dus niet thuis. Svp terug on-topic naar de vraag van de TS.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:58
He bah, ik wilde hier net ook een keukenkampioen ervaring neerpennen. Ik was er al helemaal klaar voor... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxi
As zaterdag een andere keuken samenstellen in ander filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21
Mijn redenering is heel simpel. Wat heb je jezelf als budget gesteld en ben je tevreden met de prijs waarvoor je uiteindelijk getekend heb? Dan prima toch? Natuurlijk is het het goedkoopst om de apparatuur op internet te kopen (dit zou je nog prima kunnen doen, kastjes kopen = keuken, apparaten is niet nodig om het keuken te noemen.), maar hier heb je het totaal.

Wij hebben onze keuken van de grote concurrent op keukengebied uit waalwijk. We kwamen binnenlopen om 10 uur, hebben een uurtje uitgezocht wat we wilden en hebben vervolgens tot 16 uur onderhandeld. Van 27k naar 10k incl. wasmachine en droger. Deze moest dan wel aanbetaald worden om daaraan mee te kunnen doen. Toen na een half jaar bleek dat de wasmachine en droger toch niet geleverd konden worden (wel toegezegd en zwart op wit) voor de keuken kwam, hebben we de "aanbetaling" voor de machines gebruikt als extra korting. Dus uiteindelijk 9k betaald voor onze keuken.

[ Voor 44% gewijzigd door Paultje3181 op 09-10-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 833407

Helaas ben ik er ook ingetrapt en heb ik mij zelf ertoe laten dwingen om een keuken aan te schaffen bij KC
Echter voel ik mij er zeer belabberd over, ik ging niet blij naar huis.En dat zou toch wel moeten...vind ik, blij zijn met je "aankoop" :'(

En nu thuis gekomen kijk in in de map die ik meekreeg en zie ik dat ik niet eens een kopie heb van de door mij ingevulde "overeenkomst" of is het een opdrachtformulier ?

En niet veel later bedacht ik me, dat ik het niet eens ondertekend heb, alleen mijn persoonlijke gegevens ingevuld.

Is dit dan wel bindend of kan ik er toch vanaf?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij uitsluitsel hierover kunnen geven !!!

Kristalvrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Anoniem: 833407 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 02:05:
Helaas ben ik er ook ingetrapt en heb ik mij zelf ertoe laten dwingen om een keuken aan te schaffen bij KC
Echter voel ik mij er zeer belabberd over, ik ging niet blij naar huis.En dat zou toch wel moeten...vind ik, blij zijn met je "aankoop" :'(

En nu thuis gekomen kijk in in de map die ik meekreeg en zie ik dat ik niet eens een kopie heb van de door mij ingevulde "overeenkomst" of is het een opdrachtformulier ?

En niet veel later bedacht ik me, dat ik het niet eens ondertekend heb, alleen mijn persoonlijke gegevens ingevuld.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij uitsluitsel hierover kunnen geven !!!

Kristalvrouw
Huh, ik heb toch echt moeten tekenen/getekend; anderzijds zou ik mijn korting niet krijgen. Heb je nergens een handtekening gezet? Ook niet op locatie bij hen? Dan is het wat mij betreft een vrijblijvende offerte! wacht even op een andere ervaring hier, mogelijk zit er een vies truukje achter.

Anderzijds ben ik wel erg blij met mijn keuken ondanks de hoge prijs. Ze zijn al 2x teruggekomen voor zeikklachten (ja die krijg je snel als de prijs er naar is) van mij en beide keren netjes opgelost. Gelukkig mag dat nog 8 jaar lang onder garantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 833407

Hé dankjewel voor je bericht.
Nee...echt geen handtekening gezet.
Maar ik denk dat de verkoper het vergeten is.
De kopie van mijn legitimatiebewijs wel meegekregen. ...wat heb ik daar aan ?
Niet nodig toch. Mogelijk verwisseld met een kopie van het andere formulier dat ik niet ontvangen heb. Misschien kunnen zij ook niets zonder legitimatiebewijs.

Het was zeer zeker geen offerte...daarvoor hoeft een verkoper niet zo aan te dringen en te manipuleren zoals deze meneer gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Wat moet een keukenboer met een kopie ID?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:55

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 833407 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 02:05:
Er is geen handtekening nodig voor een koop overeenkomst. Nog sterker; er is geen opdracht formulier nodig voor een koop overeenkomst. Er is alleen een overeenstemming nodig. En zoals ik het hier lees was die er op het moment dat je in de winkel was.

Het gebrek aan handtekening maakt het iets minder lastig voor hun om het hard te maken. Als jij kwaad wilt kun je dat aanvoeren. Mocht je dat op de spits willen drijven dan denk ik echter dat ze erg sterk staan met het volledig ingevulde formulier.

Net als TS denk ik dat je jezelf moet afvragen of je tevreden bent met wat je gaat krijgen voor de afgesproken prijs. Het proces om daartoe te komen was wellicht niet zoals je het graag zou willen zien maar het resultaat is hetgeen je uiteindelijk mee zult moeten leven. Ik verwacht niet dat je daar onder uit zult komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hierboven: Je maakt het nu wel erg moeilijk kwa theorie. Als er allerlei papieren aan te pas komen normaal gesproken, vermoed ik maar zo dat een mondeling moment van concreet aanbod en acceptatie eigenlijk ook niet zozeer heeft plaatsgevonden.

@TS: Laten we het er voor het gemak op houden dat als er niet getekend is, je er niet aan vast zit op dit moment. Maar zorg wel dat het hen ook duidelijk is - niet dat ze allerlei dingen in gang zetten. Dat maakt het later moeilijk.

En zoals hierboven gemeld: laat niet zomaar iedereen een kopie van je ID maken. Dat mogen maar een paar instanties, en met goede reden gezien de tegenwoordige toename van identiteitsfraude. Ter illustratie, met die kopie kan iemand online een bankrekening in jouw naam openen. Een winkel is ook niet het toonbeeld van zorgvuldigheid kwa gegevensbeheer en bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Winkel bellen en melden dat je raar gevoel hebt overgehouden aan je bezoek. Daarbij benadrukken dat je ze hem opdracht hebt gegeven voor een keuken.

Merk je vanzelf wat er volgens hen is afgesproken. Heb je direct duidelijkheid. Nu is het maar gissen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Keukenzaken in Nederland zijn waardeloos.

Mijn leukste ervaring was bij een zaak die alleen vandaag 50% korting gaf. Kom je in de zaak voor een tekening, maar daar hebben ze zogenaamd geen tijd voor (geen hond te bekennen). Maar je mag wel nu even tekenen dat je een keuken gaat kopen voor 10k en dan krijg je later korting :) Je hebt alleen geen idee waarop je korting krijgt.

Ook een keer in Kassa: Zelfde keuken bij verschillende zaken laten tekenen en maximaal onderhandelen. Daar kwam na moeite bedrag x uit. In Duitsland nog eens die keuken opvragen. Daar was hij direct 2k goedkoper dan bedrag x. En toen ze over onderhandelen begonnen, werden ze een beetje glazig aangekeken. Totaal niet gebruikelijk.

Idem voor badkamers trouwens.

Het beste wat je kunt doen is zelf een goede aannemer zoeken. En zelf de spullen kopen. Dat kan in Nederland bij Ikea, of in Duitsland bij een keukenzaak. Het meest goedkoop is volgens mij om heen en weer naar Ikea in Polen te rijden.

Wat je ook doet, blijf weg bij die keukenmaffiosi in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
Vanuit de projectbouw ook meegemaakt. Bij de aangegeven zaak merk je duidelijk dat ze weinig zin hebben tijd aan je te besteden. Gewoonweg chagrijnig de auto ingestapt, toen direct naar grote lokale zelfstandige zaak gegaan waar je prima geholpen word. Was ook bijna vanzelfsprekend dat je nog een tweede keer komt. Dan betaal je misschien iets meer, maar stap je wel vrolijk naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
KopjeThee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:41:
Het beste wat je kunt doen is zelf een goede aannemer zoeken. En zelf de spullen kopen. Dat kan in Nederland bij Ikea, of in Duitsland bij een keukenzaak. Het meest goedkoop is volgens mij om heen en weer naar Ikea in Polen te rijden.
Ikea in Polen...? Zelfde producten, maar goedkoper?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Gamebuster schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:17:
[...]

Ikea in Polen...? Zelfde producten, maar goedkoper?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:58
+2000 km brandstof. Tankpas van de zaak?

Edit: Oh wacht dat valt best mee natuurlijk...

[ Voor 38% gewijzigd door technorabilia op 30-10-2016 17:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kraades schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:57:
+2000 km brandstof. Tankpas van de zaak?

Edit: Oh wacht dat valt best mee natuurlijk...
Een gloednieuw motorblok versturen vanuit de UK (luchtvracht, 1 pallet) kost, bij non-prio, nog geen 100 Euro. Je betaalt per pallet en niet per type produkt. Als je dus in Polen bij de Ikea 5 losse apparaten koopt zoals fornuis, oven, combi-magnetron, vries-combi en vaatwasser en je weet het ter plekke op 3 pallets te verpakken, kan je dus voor "enkele honderden Euros" de boel in huis hebben.

Dat scheelt een heel stuk, zeker als de aanschafprijs van een bepaalde berg apparatuur 1000 of 4000 scheelt met Nederlandse prijzen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Kijk bijvoorbeeld Kivik u vormige bank. In nl minimaal 1389 euro. In Polen minimaal 5499 = 1268 euro. Grofweg 10% goedkoper. Bij een dure keuken zou dat best eens een aantrekkelijke optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Ikea is idd aardig verschillend per land.

Viel me ook op bij bv koelkasten.

Ikea Nederland:

Häftigt inbouwkoelkast:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=haftigt

A+ versie: 799
A++ versie: 999

In Duitland:
http://www.ikea.com/de/de/search/?query=haftigt
A+ versie 599
A++ versie 699

En ja, het is exact dezelfde (Kijk maar naar de artikelnrs)

Al mijn keukenapparatuur komt uit Duitsland. Ik heb koelkast/vriezer/vaatwasser van Neff. Scheelt gewoon een hoop.
Voorbeeld Neff KI1413D30
In NL adviesprijs: 999 eur

In Duitsland
546 link

Inmiddels zie je dat ie in NL ook een (stuk) lager is dan de adviesprijs (vanaf 611 eur), maar dat geld niet op alle modellen. Toen ik mijn koelkast kocht was het Neff spul in NL minimaal 40% duurder.

Ook op inductiekookplaten scheelde het een hoop: 430 eur voor mijn plaat betaald (AEG, 70cm), in NL vanaf 769..

Je ziet wel dat er meer webshops komen die wat meer in de prijzen van de buurlanden komen. Maar dan nog kan het wel de moeite waard zijn om uit te zoeken.

Garantie is alleen een eigen risico. Ik heb de gok genomen, het scheelde dermate veel dat ik, zelfs met 1 apparaat nieuw kopen, nog altijd goedkoper uit was dan in NL halen. En doordat ik alles bij 1 tent haalde viel het kwa verzendkosten nog mee. Ik was 110 eur kwijt voor vaatwasser/koelkast/vriezer. In totaal <1600 eur. In NL zou ik minimaal 2400 kwijtgeweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En hier stopt de discussie over de aanschaf van keuken(-apparatuur) in het buitenland. Die discussie heeft niets te maken met het ondertekenen voor een keuken.

De discussie kan verder in Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
OK, on-topic: Teken nooit iets, tenzij je heel zeker weet dat je het wilt. Onduidelijke dingen dus sowieso nooit voor tekenen. Dit geldt altijd, en in het bijzonder bij keukenzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
KopjeThee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:34:
OK, on-topic: Teken nooit iets, tenzij je heel zeker weet dat je het wilt. Onduidelijke dingen dus sowieso nooit voor tekenen. Dit geldt altijd, en in het bijzonder bij keukenzaken.
Tja, dat lijkt mij logisch. Eerst goed onderzoek plegen en daarna pas bestellen. Zie je daarna iets leukers dan heb je pech; besteld is besteld. Klagen over 'pushen' of 'laten dwingen' of 'aandringen' of 'manipuleren' vind ik vreemd. Je leert als kind al thuis of op school om 'nee' te zeggen. Bevalt het personeel niet zijn er genoeg andere winkels waar je kunt bestellen. Afschuiven op de winkel of het personeel is uiteraard makkelijk dan toegeven dat je op een weerbaarheidstraining moet gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
tweakerdennis schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Tja, dat lijkt mij logisch. Eerst goed onderzoek plegen en daarna pas bestellen. Zie je daarna iets leukers dan heb je pech; besteld is besteld. Klagen over 'pushen' of 'laten dwingen' of 'aandringen' of 'manipuleren' vind ik vreemd. Je leert als kind al thuis of op school om 'nee' te zeggen. Bevalt het personeel niet zijn er genoeg andere winkels waar je kunt bestellen. Afschuiven op de winkel of het personeel is uiteraard makkelijk dan toegeven dat je op een weerbaarheidstraining moet gaan :)
Oplichters stelen niet, wij geven. Het enige is dat ze goed zijn in manipuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

tweakerdennis schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:37:
Heb je gelijk in hoor, het zou mij ook niet overkomen.
Maar om zo iemand gelijk op te zadelen met een 30% boete terwijl er nog niks besteld kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 20:50
DJSmiley schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:33:
Ikea is idd aardig verschillend per land.

Viel me ook op bij bv koelkasten.

Ikea Nederland:

Häftigt inbouwkoelkast:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=haftigt

A+ versie: 799
A++ versie: 999

In Duitland:
http://www.ikea.com/de/de/search/?query=haftigt
A+ versie 599
A++ versie 699

En ja, het is exact dezelfde (Kijk maar naar de artikelnrs)

Al mijn keukenapparatuur komt uit Duitsland. Ik heb koelkast/vriezer/vaatwasser van Neff. Scheelt gewoon een hoop.
Voorbeeld Neff KI1413D30
In NL adviesprijs: 999 eur

In Duitsland
546 link

Inmiddels zie je dat ie in NL ook een (stuk) lager is dan de adviesprijs (vanaf 611 eur), maar dat geld niet op alle modellen. Toen ik mijn koelkast kocht was het Neff spul in NL minimaal 40% duurder.

Ook op inductiekookplaten scheelde het een hoop: 430 eur voor mijn plaat betaald (AEG, 70cm), in NL vanaf 769..

Je ziet wel dat er meer webshops komen die wat meer in de prijzen van de buurlanden komen. Maar dan nog kan het wel de moeite waard zijn om uit te zoeken.

Garantie is alleen een eigen risico. Ik heb de gok genomen, het scheelde dermate veel dat ik, zelfs met 1 apparaat nieuw kopen, nog altijd goedkoper uit was dan in NL halen. En doordat ik alles bij 1 tent haalde viel het kwa verzendkosten nog mee. Ik was 110 eur kwijt voor vaatwasser/koelkast/vriezer. In totaal <1600 eur. In NL zou ik minimaal 2400 kwijtgeweest zijn.
toon volledige bericht
Ik vraag mijn dan alleen af Hoe het zo duur in nederland kan worden.. Of zo goedkoop in Duitsland. Polen etc kan ik nog geloven. Maar Duitsland had ik niet verwacht. Volgende keuken toch maar uit Duitsland halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25
Wat heeft de bovenstaande persoon gekregen? Heb je een definitieve prijs gekregen, dan kan er een overeenkomst zijn. Heb je geen prijs gekregen, dan is er zeer zeker geen sprake van een overeenkomst.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 17:22
SkiFan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:57:
Wat heeft de bovenstaande persoon gekregen? Heb je een definitieve prijs gekregen, dan kan er een overeenkomst zijn. Heb je geen prijs gekregen, dan is er zeer zeker geen sprake van een overeenkomst.
Waar baseer je dit op? Als er geen prijs is afgesproken kan er nog steeds een overeenkomst zijn, en de koper is dan een redelijke prijs verschuldigd (i.e. de prijs die normaal gesproken door de verkoper voor dat soort producten wordt gehanteerd). Tenzij er in het consumentenrecht een of andere escape zit voor deze regeling (waar ik niet van af weet), zit je met "ja, deze keuken wil ik kopen" er aan vast, ongeacht of je het al over de prijs hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:25
Art 6:227: De verbintenissen die partijen op zich nemen, moeten bepaalbaar zijn.

De kernbedingen van de verbintenissen moeten bepaald zijn, waaronder dus te vatten zijn de prijs en de prestatie. Als er geen prijs afgesproken is, is er een redelijke prijs verschuldigd. Nu die eigenlijk niet bepaalbaar is, is er geen overeenkomst tot stand gekomen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1005123

Ik ben een keer enorm misleid en heb een handtekening gezet. Deze heb ik later vernietigdop basis van dwaling en misleiding.

Kijk bij consuwijzer (zie onderstaande link). Er staat een voorbeeldbrief hoe je de overeenkomst kunt vernietigen door dwaling en misleiding. Niet de overeenkomst annuleren, maar ongeldig verklaren door dwaling of misleiding. Kijk of dat van toepassing is. Niet te lang mee wachten. Zie voor meer informatie en voorbeeldbrief:

https://www.consuwijzer.nl/thema/dwaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Anoniem: 1005123 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:04:
Ik ben een keer enorm misleid en heb een handtekening gezet. Deze heb ik later vernietigdop basis van dwaling en misleiding.

Kijk bij consuwijzer (zie onderstaande link). Er staat een voorbeeldbrief hoe je de overeenkomst kunt vernietigen door dwaling en misleiding. Niet de overeenkomst annuleren, maar ongeldig verklaren door dwaling of misleiding. Kijk of dat van toepassing is. Niet te lang mee wachten. Zie voor meer informatie en voorbeeldbrief:

https://www.consuwijzer.nl/thema/dwaling
Beetje late reactie?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic van een jaar oud kicken met de mededeling dat TS niet te lang moet wachten met melden bij Consuwijzer is wel erg laat. Gezien er, naar mijn idee, alles wel gezegd is in deze discussie gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.