Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een softwarepakket waar je nieuwe systempackage installaties mee kan maken, een zogenaamd Staging Framework.
Vroeger kregen we deze packages oa via een door de provider zelf geprefabriceerde omgeving enz, dikwijls met veel gedoe etc.
Binnenkort moeten we dit zelf op poten gaan zetten lokaal, en ik kan moeilijk geloven dat er niet iets is waar je een soort "standaard PC package" mee kan maken, bestaande uit : Windows, Office, SAP en een boel standaard settings van bureaublad, antivirus, nog wat tooltjes etc.

Ik weet dat vroeger microsoft SMS had, maar denk dat dit enkel op softwarepackages van toepassing was, en niet op ganse PCbuilds, incl OS.

Iemand een idee of er nog software op de markt is waar je dit soort standaardpackage mee kan creeëren, distribueren en beheren ?
En dubbel zo mooi zou zijn als je vervolgens via deze software ook nog eens de softwarepackages naar de PCs in de active diretory kan distribuëren.

Bedankt alvast.

-| Hit it i would ! |-

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er zijn legio oplossingen voor te verkrijgen. Ik kan me niet voorstellen dat je met bv. Google niet wat hebt kunnen vinden eerlijk gezegd. De zoekterm die je in elk geval even moet gebruiken is "unattended", daarmee kom je heel veel tegen...

KLIK.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Dat heeft Microsoft nog steeds en heet System Center Configuration Manager (SCCM).
Daar kun je OS/Software/Drivers/etc. allemaal mee distribueren. Het is alleen niet goedkoop ;)

Computer says no

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of Altiris of WDS om er maar een paar te noemen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Met [url="[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Automated_Installation_Kit[/url]"]WAIK[/url] (Windows Automated Installation Kit) zou je ook een heel eind moeten komen. Hiermee kun je de unattend files ook makkelijk zelf configureren.

Is wel een account voor nodig, maar lijkt mij een goede methode om met een machine ingepakt met sysprep in combinatie met een unattend je doel te bereiken.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Szwoar schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:42:
Met [url="[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Automated_Installation_Kit[/url]"]WAIK[/url] (Windows Automated Installation Kit) zou je ook een heel eind moeten komen. Hiermee kun je de unattend files ook makkelijk zelf configureren.

Is wel een account voor nodig, maar lijkt mij een goede methode om met een machine ingepakt met sysprep in combinatie met een unattend je doel te bereiken.
WAIK is 2 jaar geleden opgevolgd door ADK wat gewoon hetzelfde is onder een andere naam.

Met WDS + ADK + MDT (alle 3 gratis en van MS) zou je bijna alles moeten kunnen.
Combineer dit met SCCM en je bent dan waarschijnlijk een hele blije systeembeheerder.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:12
Meekoh schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:17:
Dat heeft Microsoft nog steeds en heet System Center Configuration Manager (SCCM).
Daar kun je OS/Software/Drivers/etc. allemaal mee distribueren. Het is alleen niet goedkoop ;)
De Prijs ligt er maar helemaal aan wat voor licenties je hebt. Als je CoreCALs hebt, zit daar een SCCM licentie bij inbegrepen, inclusief een serverlicentie.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik denk dat je vooral verkeerd zoekt, ik moest de OP drie keer lezen om te begrijpen wat je nou bedoelde.

Wat je wil is MDT of Microsoft Deployment Toolkit. ICM met WDS. Gebruik hiervan is gratis bij je Windows Server licentie.

Zie bijv: http://blog.itvce.com/201...n-windows-server-2012-r2/
Pagina: 1