Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instabiel internet. Stabiliteit netwerk testen

Pagina: 1
Acties:

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:58
Beste,

Sinds begin februari ben ik overgegaan van XMS glasvezel naar Telfort glasvezel. Ik heb echter het idee dat de stabiliteit sindsdien slecht is. Ik heb regelmatig dat er periodes zijn dat ik een eeuwigheid moet wachten voordat iets simpels als een Google search tot stand komt. De browser blijft dan maar aangeven dat hij aan het laden is echter het duurt maar en het duurt maar. Als ik dan na een tijdje de browser ververs dan springt hij direct naar de desbetreffende pagina. Wanneer ik FIFA online speel merk je dit nog het beste. Stel ik speel 10 potjes, bij 3/4 wordt ik eruit gegooid omdat mijn connectie met de EA servers verbroken is. Echter is mijn ps4 nog wel met mn WIFI netwerk verbonden maar er komt gewoon geen data doorheen lijkt het.

Het lijkt er dus op dat ik om de zoveel tijd een 'gat' van een aantal seconden in mijn internet heb. Heel vervelend.

Ik heb één week geleden alles gereset. Modem uur lang van het stroom, router met een pinnetje een hardreset gedaan. Ook het SSID van het netwerk veranderd. Nog steeds deze problemen. Het is zelfs zo dat het bij een bekabelde connectie problemen geeft.

Wat gegevens:
- Telfort glasvezel 100Mb
- Genesix modem
- Asus RT-AC68U

Zijn er zo 123 oorzaken/oplossingen te geven en is er een manier om mijn stabiliteit te testen?

Thanks.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Met kabel testen lijkt mij de eerste stap :)
offtopic:
Aanname dat je via WiFi speelt

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is zelfs zo dat het bij een bekabelde connectie problemen geeft.
Dat is een erg relevante. Betekent dat je niet naar WiFi hoeft te kijken.

Sluit vervolgens stap voor stap dingen uit. Die Asus RT-AC68U staat bovenaan de lijst: in beginsel is het een prima type, maar de jouwe kan een maandagmorgenexemplaar zijn of een brakke voeding hebben oid. Sluit dus een PC rechtstreeks op modem aan, of hang er tijdelijk een andere router tussen.

Oslik blyat! Oslik!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:58
Bedankt voor de reacties.

Ik stap per 6 mei over op KPN dus ik blijf nog wel ff sukkelen tot die tijd. Merk het ook erg aan mijn Whatsapp. Berichten duren lang om binnen te komen of te versturen.

Stap overigens niet over vanwege dit probleem.

Kan wat mij betreft een slotje op.

Verwijderd

En van de 100MB krijg je draadloos hoeveel MB op de ps4 tijdens een test?

En gewoon in het algemeen via je laptop/telefoon als je een speedtest doet?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:11:
En van de 100MB krijg je draadloos hoeveel MB op de ps4 tijdens een test?

En gewoon in het algemeen via je laptop/telefoon als je een speedtest doet?
TS zal sowieso maar een klein deel, max 1/8 van die 100MB krijgen aangezien hij een 100Mb abo heeft ;)
TS: je zou twee vensters met pings kunnen laten lopen op een windows pc (of linux als dat je voorkeur heeft) met in een scherm een ping naar je gateway en in de andere een ping naar bijv. Google.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Google niet zo snel offline zal gaan en dat als je die dus niet meer kan pingen je internet eruit ligt, als je dan wel je gateway kan bereiken is het een internet issue en niet jouw netwerk :)
(Ping 192.168.1.1 -t (afhankelijk van wat het IP van je router is) bijvoorbeeld.)

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Ik krijg zelf via telfort 25Mb Download binnen via onze Router (Asus RT-AC66U) dit geld voor zowel AC als Normale B/G/N producten...

Erg vervelend, ook op de 2De Router krijg ik geen hogere snelheden (TP-Link C8)

Bekabeld is dan wel weer 95 van de 100... Erg vreemd allemaal.

EDIT: Bij ons valt het Internet vaak ook soms weg, dan is het na 2 min weer stabiel, echter valt het dan na 2 min weer weg en herhaald dit zich dan voor een paar minuten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 01:40 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Je kan dit in een command schermpje invoeren:
code:
1
ping www.google.com -t

Zolang je dat scherm open hebt blijf je google pingen.

Als je dan weer een probleem hebt met je verbinding kun je kijken of er ook een probleem was bij de verbinding naar google

Als google ook problemen had (hoge ping of timeout) dan zit het probleem waarschijnlijk dichtbij huis. Waarschijnlijk je kabel of modem. Of malware op een pc in je netwerk.
Had google geen problemen dat zit de oorzaak waarschijnlijk in het laatste deel van de verbinding. Of de host van de website of game heeft een probleem, of telfort heeft geen goede routing.
Dan kun je een tracert maken naar de host die problemen gaf, en opsturen naar telfort.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1