Toon posts:

Advies voor 2.0/2.1 set voor in de woonkamer (klein)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort woon ik samen met mijn vriendin in een appartement met een woonkamer van ik schat 22m2. Komt er op neer dat er weinig ruimte is voor audio. Ik dacht eerst aan een soundbar, maar qua kwaliteit moet ik daar te veel op inleveren denk ik. Daarom heb ik besloten nog even door te sparen en m'n budget naar 400-500 euro te verhogen.

Ik zoek een?
Audio systeem met Airplay in de vorm van versterker + speakers (+ sub). Voor nu ga ik voor 2.0 i.v.m. de ruimte

Wat is je budget?
max 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk muziek afspelen via Airplay en gamen via Xbox One. Daarnaast als geluid voor tv (films en normale tv)

Wat heb je zelf al gevonden?
Na even gespeurd te hebben in andere topics ben ik tot nu toe op de volgende samenstelling gekomen:
- Boston Acoustics A25/26 (uitgaande van €100 p/s
- Denon AVR-X1000: https://www.hifiklubben.n...Irf9pCM0MQCFUfkwgodZUoAFw

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan? Ik luister veel dancemuziek, dus lage tonen vind ik belangrijk. Het moet natuurlijk wel in balans zijn. ZIjn de Boston Acoustics speakers genoeg of is een subwoofer wel echt een vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Die A25's zijn best leuk.. Ik heb dat setje een tijdje in de slaapkamer gehad en was er zeker niet ontevreden over. :)

Met de A25 ga je tot 55 Hz en met deA26 tot 51 Hz. Dan ga je voor dancemuziek helaas wel het laag missen.. Dat is opzich niet een heel groot probleem als je er een sub bijzet.

Voor 50 kan je alleen geen nieuwe sub kopen. Via Marktplaats kan dat wel.. Je kan bijvoorbeeld een Jamo Sub 250 kopen voor tussen de € 50 en € 80,- Je kunt dan later altijd verder upgraden.

[ Voor 25% gewijzigd door herofruit op 30-03-2015 15:06 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 11:32

Theck88

If it's hard just KISS!

Probeer het systeem eerst eens zonder subwoofer. Als je tevreden bent is het goed. Al ben ik bang dat de A25's het lage van dance niet gaan halen, zodat je een volle en voelbare bass krijgt.

Op papier kan de speaker wel tot 51Hz gaan, maar op wat voor een volume? Vaak halen ze het opgegeven aantal Hz niet dat het hoorbaar is. Zoals herofruit aangeeft is het aan te raden om een goede sub erbij te zetten.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A25, evt. van Marktplaats (setje in Wateringen, heb eerder contact met de verkoper en hij reageert snel) om budget over te houden. Subwoofer: tweedehands REL Quake (rond de 250). Dan hou je een euro of 150 over voor een receiver.

Of wachten met een subwoofer en gaan voor nieuw spul:

http://hificorner.nl/hifi...OvNmNGW08QCFWsCwwodHAoAZg

Apollo Almere heeft de Yamaha RN301 (demo) trouwens op Marktplaats staan voor 250. Gister heb ik daar toevallig een ander demomodel gehaald.

Hou er rekening mee dat je ook ruimte voor de speakers moet hebben! Wil je deze op stands dan komen daar weer extra kosten bij.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb zelf ook ooit op een dergelijke woonkamer gezeten. Daar passen een paar kleine zuilspeakers prima. Bookshelves zul je, tenzij het bassreflex zijn, niet laag genoeg vinden gaan voor dance. En bookshelves wil je meestal ook op een standaard zetten. Dan kun je net zo goed twee zuiltjes pakken, zelfde footprint :)
Ik kan je deze aanraden: https://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=432230
Klipsch F10. Niet heel groot, prima geluid, gaan laag genoeg en allesspelers. Ga 1x luisteren en je bent denk ik verkocht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekenplank speakers (de A25 heeft veel goede recensies gehad) en een muzikale sub = heerlijk! Vloerstaanders vallen niet altijd in de smaak bij de partners ;)

Ik heb een soortgelijke kameroppervlakte maar dan komt de (half open) keuken er nog bij. Ik heb vloerstaanders die tot zo'n 32-35hz gaan (veel te bass heavy) maar gecombineerd met een sub, speakers ingesteld op small en 40-80hz.....de subwoofer maakt het simpelweg af. M.i. echt een groot verschil!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 11:32

Theck88

If it's hard just KISS!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:54:
Boekenplank speakers (de A25 heeft veel goede recensies gehad) en een muzikale sub = heerlijk! Vloerstaanders vallen niet altijd in de smaak bij de partners ;)

Ik heb een soortgelijke kameroppervlakte maar dan komt de (half open) keuken er nog bij. Ik heb vloerstaanders die tot zo'n 32-35hz gaan (veel te bass heavy) maar gecombineerd met een sub, speakers ingesteld op small en 40-80hz.....de subwoofer maakt het simpelweg af. M.i. echt een groot verschil!
Ik ben nieuwsgierig :) wat bedoel je met veel te bass heavy en toch compenseren met een subwoofer?
Speakers ingesteld op 40-80Hz? Waar ligt je cross-over? op 40 of 80Hz?

Ik snap het niet helemaal.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu op 80, ik heb beiden gehad. Ik heb Monitor Audio RX8 staan, deze gaan ongelooflijk diep...eigenlijk iets té. Sinds kort heb ik een Rel Quake erbij en dat bevalt perfect maar is erg bass heavy. Wel gewenst in wat ik luister, vandaar dat ik de combinatie met die RX8 niet storend vind. Nu ben ik echter overgegaan op een versterker (was een receiver, overkill voor mij) en boekenplankspeakers. Nutteloos detail: de RX8 was in de kleur Rosewood en kleurde lelijk bij de meubels dus madame thuis is nu eindelijk blij...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de input allen!

Vloerstaanders gaan er niet inkomen hier denk ik.. Bookshelves eigenlijk al met moeite, want als het aan m'n vriendin ligt neemt het zo min mogelijk ruimte in beslag. Vloerstaanders zijn dan te prominent aanwezig.

Denk dat ik toch voor de A25 of A26 ga en dan even zonder subwoofer probeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Slanke vloerstaanders gaan vaak vrij goed samen met vrouwen :)
Bovendien: neem haar en haar muziek mee om te gaan luisteren. Zo heb ik hier ook twee klipsch F3's binnengekregen, en die zijn toch echt ruim een meter hoog ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine bump.

Ik heb qua luidsprekers m'n keuze gemaakt. Ik ga voor de Q Acoustics 2020i. Nu nog een receiver.. Aangezien ik veel apparaten erop aan wil sluiten wordt een stereo receiver niks denk ik (?), dus moet ik voor een surround receiver gaan.

Eerder in dit topic had ik een eis van AirPlay. Als ik deze evt zou laten vallen wordt er een hoop mogelijk.

Budget is nu 350 euro voor een receiver. (TV meubel heeft ruimte voor 15cm, niet veel dus)

Had zelf al gevonden:
Harman Kardon AVR 151 - pricewatch: Harman Kardon AVR 151

Wat kunnen jullie nog aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Deze? pricewatch: Yamaha R-N301 Network Stereo Receiver Zilver heeft AirPlay en is lekker goedkoop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat voor inputs heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou een slanke marantz kunnen nemen. Nr1504 bijvoorbeeld. Duurder heb je ze met alle connectiviteit die je wilt hebben, maar die 1504 is al een prima apparaat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:57

CeesKees

I rest my Kees

Waarom niet zo iets?

pricewatch: Denon DRA-N5 Zwart

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
+1, heb je hdmi bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:57

CeesKees

I rest my Kees

Zie de TS. Xbox moet erop kunnen, voor zover ik begrijp.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
XBOX one heeft dat geen optisch? Want een stereo versterker met digitale inputs à la NAD D3020 kan dan misschien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu anders opgelost.

Marantz PM6005 gekocht met 2 digitale inputs. Apple TV met optisch naar amp. TV met optisch naar coax converter op amp. Xbox en tv dus samen en dan muziek apart via Apple TV.

Q Acoustics 2020i erbij.

Thanks voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan ga je dus max DTS hebben en geen HD audio (daar heb je HDMI voor nodig namelijk). Het is dat je het weet :)

Enne, you're welcome ;)

Pagina: 1