Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaart om PC en PS4 audio te mixen

Pagina: 1
Acties:

• Asmodai01
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik zoek een?
Geluidskaart

Wat is je budget?
Het liefst onder de €100,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen verstand van de verschillende merken die beschikbaar zijn, maar de kwaliteit van het geluid staat voorop.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
het idee is om de audio feed van zowel een Playstation 4 als die van mijn PC tegelijkertijd via speakers af te kunnen spelen. Voorbeeld: een spel op de PS4 spelen, maar muziek/Skype via de PC te gebruiken.

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-10 09:33
Ik weet niet wat voor mobo je hebt,
maar heeft die geen 3,5mm of optisch in?

Dan kun je in windows je input rechtstreeks uitsturen naar de output, en word je geluid samen met windows geluid over je speakers gespeeld.

Sommige audiochip drivers hebben deze functie ook standaard.

• Asmodai01
nldbobg schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:46:
Ik weet niet wat voor mobo je hebt,
maar heeft die geen 3,5mm of optisch in?

Dan kun je in windows je input rechtstreeks uitsturen naar de output, en word je geluid samen met windows geluid over je speakers gespeeld.

Sommige audiochip drivers hebben deze functie ook standaard.
Ik ben niet echt bepaald tech savvy, ik weet alleen dat ik een Gigabyte mobo heb... Maar wat ik heb begrepen uit andere vragen die ik gesteld heb (via Reddit e.d.) is het onmogelijk om zowel het geluid uit mijn PC als van een PS4 op dezelfde speakers af te spelen, zonder speciale hardware zoals een mixer of geluidskaart... en sinds geluidskaarten goedkoper zijn, leek mij dit een betere keuze.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Optisch is wat je inderdaad nodig hebt. Ieder creative geluidskaartje van +- 30-60euro heeft er een. Via optisch in in je mixer opties "Naar dit apparaat luisteren" aanvinken en klaar :). En uiteraard inschakelen ook via dat zelfde schermpje.

(eigen ervaring)

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-10 09:33
Hoe wil je de ps4 aansluiten?

Een geluidskaart zit standaard op elk mobo,
deze verzorgt het afspelen van je geluid van windows en het binnenkomen van je mic etc.

die mic ingang kun je ook gebruiken om je ps4 audio op je pc binnen te laten komen (3,5mm of optisch vandaar hoe wil je hem aansluiten)

Als jouw mobo geen optisch in heeft en je wel optisch wil gebruiken zul je een geluidskaart moeten aanschaffen.

http://tweakers.net/categ...guS8xRsopWMrY0MlKKra2tBQA

hier zijn de geluidskaarten met een optisch IN.

[ Voor 38% gewijzigd door nldbobg op 30-03-2015 16:12 ]

• Asmodai01
Hm, misschien dat ik mijn vraag nog iets moet verduidelijken. Maar mijn doel is om zowel het geluid van de PS4 (games, etc) en het geluid van mijn PC (Muziek, Skype, etc) via dezelfde speakers af te kunnen spelen. Er werd mij verteld dat dit mogelijk is via mixers en geluidskaarten, maar aangezien mixers nogal prijzig zijn, leek een geluidskaart met deze mogelijkheid mij een betere keuze.

Om wat context te schetsen. Ik heb op dit moment mijn PC op mijn bureau staan, en wil graag een PS4 op dezelfde monitor en speakers aansluiten, zodat ik als het kan met mijn vrienden via Skype kan chatten (of iets anders met mijn PC doen) en tegelijkertijd op de PS4 spelen.

• legendareN
Ik leg je net uit hoe het kan. Optisch van playstation naar je geluidskaart, en je geluidskaart - 3.5mm speakers.. dan speel je ps4 gewoon via je speakers af.

• Asmodai01
legendareN schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:24:
Ik leg je net uit hoe het kan. Optisch van playstation naar je geluidskaart, en je geluidskaart - 3.5mm speakers.. dan speel je ps4 gewoon via je speakers af.
Maar laat dit mij zowel het geluid van de PS4 als de PC tegelijk afspelen?

• legendareN
Asmodai01 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:24:
[...]

Maar laat dit mij zowel het geluid van de PS4 als de PC tegelijk afspelen?
Ja. Je moet de ps4 wel linken aan je geluidskaart door via rechtermuisknop > Afspeel/recorder geluiden (weet niet meer welke van de 2, maar je komt er wel uit) en dan het optisch kanaal aan te zetten. En daar kan je tevens ook volume regelen van ps4 geluid tov pc geluid.

Volgens mij is het via Recording en dan Digital in, oftewel Opnemen- Digitaal in. En daar kan je geluidsniveau tevens veranderen. Zelf ps4 niet bij de hand momenteel dus kan het niet zien. Maar goed, dat is even 5 minuutjes rondkijken in je opties :)

Sorry voor de onduidelijkheid van welke van de 2 het is, maar nogmaals daar kom je wel uit!

[ Voor 28% gewijzigd door legendareN op 30-03-2015 16:30 ]

• Asmodai01
legendareN schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:26:
[...]

Ja. Je moet de ps4 wel linken aan je geluidskaart door via rechtermuisknop > Afspeel/recorder geluiden (weet niet meer welke van de 2, maar je komt er wel uit) en dan het optisch kanaal aan te zetten. En daar kan je tevens ook volume regelen van ps4 geluid tov pc geluid.

Volgens mij is het via Recording en dan Digital in, oftewel Opnemen- Digitaal in. En daar kan je geluidsniveau tevens veranderen. Zelf ps4 niet bij de hand momenteel dus kan het niet zien. Maar goed, dat is even 5 minuutjes rondkijken in je opties :)

Sorry voor de onduidelijkheid van welke van de 2 het is, maar nogmaals daar kom je wel uit!
Oooh, dat klinkt inderdaad precies wat ik wil produceren! Ik heb totaal geen verstand van geluidskaarten... Is er een goedkoop model dat je zou aanbevelen?

• legendareN
Asmodai01 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:02:
[...]

Oooh, dat klinkt inderdaad precies wat ik wil produceren! Ik heb totaal geen verstand van geluidskaarten... Is er een goedkoop model dat je zou aanbevelen?
Ik ben er niet helemaal in thuis, en de kaart die ik heb Creative x-fi extreme gamer die staat ook niet meer op de pricewatch. Maar pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail) wel.

pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express

Software zou allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn. En het heeft optisch in en uit.

Zo zijn er ook wat ASUS kaartjes. Ik zou het niet te duur maken als ik jou was, blijkbaar heb je het geluid nooit eerder gemist (kwaliteit verschil), dus nu vast ook niet. En deze zijn al een aardige verbetering in mijn optiek tov onboard. (Alhoewel als je echt een high end moederbord hebt van een paar honderd euro, dan zit daar ook wel wat leuks onboard)

[ Voor 29% gewijzigd door legendareN op 30-03-2015 17:08 ]

• Asmodai01
legendareN schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:05:
[...]

Ik ben er niet helemaal in thuis, en de kaart die ik heb Creative x-fi extreme gamer die staat ook niet meer op de pricewatch. Maar pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail) wel.

pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express

Software zou allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn. En het heeft optisch in en uit.

Zo zijn er ook wat ASUS kaartjes. Ik zou het niet te duur maken als ik jou was, blijkbaar heb je het geluid nooit eerder gemist (kwaliteit verschil), dus nu vast ook niet. En deze zijn al een aardige verbetering in mijn optiek tov onboard. (Alhoewel als je echt een high end moederbord hebt van een paar honderd euro, dan zit daar ook wel wat leuks onboard)
Geluid is inderdaad nooit zo belangrijk geweest... Het is natuurlijk wel een punt, maar zolang ik maar kan horen wat er van links en rochts komt, ben ik tevreden :)

Bedankt voor de hulp en tips!

• legendareN
Asmodai01 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:13:
[...]

Geluid is inderdaad nooit zo belangrijk geweest... Het is natuurlijk wel een punt, maar zolang ik maar kan horen wat er van links en rochts komt, ben ik tevreden :)

Bedankt voor de hulp en tips!
Nouja deze zijn zeker een flinke verbetering! Succes! :) En laat het hier ook even weten wat je beslissing is geworden en of je er uit bent gekomen. Prettig voor de volgende tweaker die advies zoekt

• legendareN
hoe wil je dit gaan aansluiten? ik weet dat je een splitter zoals dit in je controller kan stoppen om zo je microfoon en koptelefoon op je ps4 aan te sluiten.. Maar hoe op je geluidskaart dan zodat je EN pc en ook playstation tegelijk hoort, en alles nog functioneert zoals microfoon etc.. want zo ver dat ik weet kan dat alleen met optisch of andere duurdere oplossingen. En ik heb zelfs contact gehad met een audio winkel

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Heeft je TV niet een normale 3.5 jack koptelefoon aansluiting?
Daar een kabeltje van naar je PC in de line-in poort en klaar :)
(Loopt geluid dus van de PS4 naar de TV met beeld, vanaf daar naar de pc)

Fixing things to the breaking point...

• Asmodai01
RGAT schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:46:
Heeft je TV niet een normale 3.5 jack koptelefoon aansluiting?
Daar een kabeltje van naar je PC in de line-in poort en klaar :)
(Loopt geluid dus van de PS4 naar de TV met beeld, vanaf daar naar de pc)
Wil de PS4 naast mijn PC zetten, en dan aansluiten op mijn monitor... Vandaar ook de wens om beide audio feeds te blijven horen ;)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Asmodai01 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:57:
[...]

Wil de PS4 naast mijn PC zetten, en dan aansluiten op mijn monitor... Vandaar ook de wens om beide audio feeds te blijven horen ;)
Op die manier, nee tenzij je monitor zo'n headphone jack heeft moet je inderdaad iets als zo'n geluidskaartje met optische ingang nemen :)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1