Polk Audio

Pagina: 1
Acties:

• pascallozz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik heb dit weekend een nieuwe subwoofer gekocht voor thuis. ter vervanging van mijn oude JBL subwoofer die stuk is gegaan. een JBL CSS10.

Ik heb overigens ook de JBL CST55 surround speakers en van de zelfde set de center speaker. Alleen mijn front speakers zijn de JBL E80

en dat op een Onkyo reciever TX-SR507

Nu heb ik van het weekend een Polk Audio DSW Pro 550Wi subwoofer gekocht. Kwam eigenlijk omdat hij scherp aangeboden was bij de MediaMarkt. van 540,- voor 299,- en dat trok eigenlijk mijn aandacht. Ik heb ze ook gevraagd wat de reden was van deze drastische prijs verlaging, en hun antwoord was dat bijna niemand het merk kent en ze dus ook amper verkocht worden. De voorkeur voor klanten gaat eerder uit naar een merk wat ze wel kennen.

Maar ook het feit dat hij zwart is/ lage frequentie heeft 23Hz / en een aparte afstandsbediening wekte mijn interesse

Tot zover ben ik er echt super tevreden over, maar nu ik een beetje zoek op internet kan ik er amper wat over vinden (mbt tot europa)

Heeft een van jullie ervaring met Polk Audio? is het een goed merk? Waar kan ik het een beetje mee vergelijken?

[ Voor 13% gewijzigd door pascallozz op 30-03-2015 14:34 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:58

Bestla

Kvinne

http://www.polkaudio.com/

Google?
Polk Audio et voila

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 30-03-2015 17:50 ]

• pascallozz
Dat is niet wat ik bedoel Redhawk

Volgens mij vraag ik duidelijk om wat anders. Maar lezen blijft soms lastig.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik ken de naam wel, maar dan vooral uit de car audio, volgens mij is het op dat gebied wel een bekende naam. Mogelijk dat ze pas sinds een tijd (in Nederland/Europa) op de Hifi markt actief zijn ?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-12 18:29
klopt, ik ken ze ook alleen vanuit de car audio, zover ik weet maak(ten) ze daar goede producten!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uiteindelijk gaat het er toch om dat jij tevreden bent met het product? :)
En voor de rest idd google op "polk audio subwoofer review"

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pascallozz
Dank jullie wel voor jullie reacties.

En tuurlijk is het belangrijkste wat je er zelf van vind. En uiteraard heb ik google al afgezocht. Maar het viel me op dat dit met name in de us was. En eigenlijk niks over in nl/europa. Vandaar ook mijn vraag. Ik dacht als ik het wel ergens kan vragen, is het wel hier op het forum.

Maar persoonlijke ervaring hebben jullie niet begrijp ik. Het was ook dat ik een link vond op google van dit bedrijf: http://www.poulissen.nl/nieuws/polk-audio waar van ik dacht okay, als een bedrijf dit merk besluit te gaan verkopen naast de andere goede merken die ze verkopen. Dan moet het wel een goed merk zijn. Maar waarom vind ik er zo weinig over in NL? dat was eigenlijk meer mijn vraag.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-12 23:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

pascallozz schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:03:
Dank jullie wel voor jullie reacties.

En tuurlijk is het belangrijkste wat je er zelf van vind. En uiteraard heb ik google al afgezocht. Maar het viel me op dat dit met name in de us was. En eigenlijk niks over in nl/europa. Vandaar ook mijn vraag. Ik dacht als ik het wel ergens kan vragen, is het wel hier op het forum.

Maar persoonlijke ervaring hebben jullie niet begrijp ik. Het was ook dat ik een link vond op google van dit bedrijf: http://www.poulissen.nl/nieuws/polk-audio waar van ik dacht okay, als een bedrijf dit merk besluit te gaan verkopen naast de andere goede merken die ze verkopen. Dan moet het wel een goed merk zijn. Maar waarom vind ik er zo weinig over in NL? dat was eigenlijk meer mijn vraag.
Zie jij in Nederland meer 7 liter V8 pickups rondrijden of meer Peugeot 107'tjes?
De markt is hier anders, er is klaarblijkelijk minder vraag naar Polk Audio in Nederland dan in USA.

Zo hebben de Amerikanen bijvoorbeeld het voedingmerk Rosewill, wat hier dus ook absoluut niet bekend is.

Maar ja, definieer een "goed merk", ik vind bijvoorbeeld Trust geen goed merk, en ga sneller voor een premium merk, maar iemand met minder budget zal Trust wel weer een goed merk vinden enz. enz.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10
Ik heb hier twee speaker zuilen van Polk, ooit eens gekocht bij Hificorner en van hun begreep ik dat het één van de grotere/betere merken in de US is maar in EU inderdaad onbekend.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
draai hier al een aantal jaren met rti-10 zuilen, en ben er zeer tevreden over. maar inderdaad moeilijk verkrijgbaar in nederland jammer genoeg

• pascallozz
nice! dank jullie wel.

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Bekend merk ook in Australie / Nieuw Zeeland. Heb zelf een paar RTiA1 gehad, klonken prima voor het geld. Ze staan niet direct bekend om hun subwoofers, hoewel dat zeker niet hoeft te betekenen dat dit slecht is.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 08:11
Ik heb al jaren een paar uit de SDA 1-serie die ergens vanaf medio jaren 80 gemaakt werden.
Gevonden bij een kringloopwinkel voor € 60.
Qua design uiteraard niet meer van deze tijd, maar ondanks dat in de loop der tijd al mijn andere audio- en videoapparatuur vervangen is door beduidend duurder spul heb ik nog nooit de neiging gehad deze 2 speakers te vervangen.

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57
Ik ken het ook alleen uit de car audio industrie.
Maar zelfs car audio subs zijn ook prima in house te gebruiken (niet allemaal). Zo heb ik een tijdje geleden zelf een sub gemaakt op basis van een JL Audio CAR sub. Resultaat is meer dan prima ;)

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Die sub staat ook al een tijdje bij Apollo voor 275,-
Op papier doet die Jamo J12 het beter voor dezelfde prijs. Ik gok ook dat het aardig te vergelijken is met JBL en Jamo

Een remote is enorm handig het ding af te stellen vanaf je luister positie. Werken die dsp modi nog een beetje?
Die 23hz was opgegeven door MediaMarkt?

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12 13:52

Theck88

If it's hard just KISS!

Is onlangs door D&M als vervangend merk voor Boston Acoustics in het assortiment opgenomen. Het merk bestaat sinds 1972 en is Amerikaans. Zoals al eerder gezegd heeft het in Europa nog niet veel bekendheid. Wat ik gezien en gehoord heb zijn het mooie speakers, maar vrij lomp.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Pagina: 1