iMac gevallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v448/HAMMAR/IMG-20150321-WA0002_zpsd7s4wjag.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v448/HAMMAR/IMG-20150321-WA0004_zpsrlyw1mhe.jpeg

Mijn Imac uit 2013 is gevallen, ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Iemand al eens zoiets in China besteld?? Alibaba of AliExpress?? Ze zijn er wel te koop en het vervangen ervan lijkt me ook niet al te moeilijk. https://www.youtube.com/watch?v=ecUTizSOcX0

Die verbogen hoek herstellen zal het meeste werk worden denk ik, maar ook dat moet wel lukken.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Auch! Hoe weet je dat er niet meer stuk is dan het scherm?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04:57
De makers van dat filmpje (http://www.appleparts.nl/) doen de reparatie voor je, maar je kan er precies ook het scherm zelf bestellen: http://www.appleparts.nl/iMac-onderdelen. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebogen hoek dat is toch aluminium? volgens mij buigt dat niet meer terug maar zegt dit krak.
Ik zou je inboedel verzekering eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Ohw sorry, Hij doet het wel nog steeds.
Inboedelverzekering dekt geen valschade, stumpers....meteen opgezegd trouwens.

€489 voor een scherm, nogal fors niet??

Is alu idd, maar dat gaat me wel lukken (denk ik), natuurlijk niet aan gaan staan trekken als een malloot, maar met de juiste tools en beleid. Gecontroleerd trekken of duwen, met een goede ondersteuning voor de rest van de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ooit mijn Ipad 2 laten vallen. Het aluminium is echt niet meer wat het moet zijn en er zijn diverse mensen mee bezig geweest. Resultaat, altijd hoes erom laten zitten en nooit meer eraan komen. De simkaart doet het nog maar is niet lekker open te maken, hoofdtelaansluiting nooit meer gebruiken, scherm rustig behandelen want anders laat het scherm zo los (je kan zo eronder met je vinger). Ik zou bij deze reparatie toch echt denken om een andere Imac.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
HAMMAR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:35:
€489 voor een scherm, nogal fors niet??
Ik vind dat een zeer redelijke prijs, want is dat geen 2560*1440p paneel?
Daarnaast ook als het een FHD scherm is vind ik de prijs alleszins redelijk.
Apple licensed parts zijn immers ook significant duurder dan niet Apple parts, tel daarbij uurloon(Westers tarief, niet Foxconn suicide tarief), belasting, garantie etc en het lijkt me een zeer redelijke prijs. Of jij het dat waard vind, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Het lijkt of er in die hoek geen electronica zit, en als je een losse scherm kan bestellen,
kan je zelf proberen de zaak recht te buigen.

Ik heb zelf vergelijkbare metalen objecten weer recht gebogen, dmv een lijmtang die je langzaam aan draait.
echt heel netjes gaat het niet worden, maar als het vergenoeg teruggebogen is, zodat je de glasplaat weer kan plakken, zal je aan de voorkant niet veel zien.

Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/mDaO5UYWXpeRL5Vn.medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 14:36

Shunt

Boe

eL_Jay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Ik vind dat een zeer redelijke prijs, want is dat geen 2560*1440p paneel?
Daarnaast ook als het een FHD scherm is vind ik de prijs alleszins redelijk.
Apple licensed parts zijn immers ook significant duurder dan niet Apple parts, tel daarbij uurloon(Westers tarief, niet Foxconn suicide tarief), belasting, garantie etc en het lijkt me een zeer redelijke prijs. Of jij het dat waard vind, is een ander verhaal.
Gezien de productie kosten van de oude mac's ook altijd rond de 900 dollar hebben gezeten gok ik dat deze daar geen uitzondering van zal zijn. Vind ik de kosten voor een los scherm wel extreem hoog.

Met dit soort prijzen kan je bij je zelf af gaan vragen of het niet beter is een nieuw systeem te kopen of er een extern scherm op aan te sluiten als dat kan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
Scherm bestaat bij dit nieuwere type iMacs uit het glas en de LCD en is verlijmd. Is wel een reden waarom het duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Persoonlijk zou ik het logicboard en andere onderdelen in de verkoop gooien en een nieuwe iMac aanschaffen. Dit is niet echt meer een leuke reparatie, zeker als je de case wilt recht timmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je dit ding wil repareren ben je eigenlijk beter af het een defect model kopen waarbij alles wat niet het scherm en de behuizing is stuk is en de onderdelen transplanteren.

Verder niet bij Alibaba of Aliexpress kopen, maar op eBay, desnoods de aziatische eBay. De marges van de verkopers zijn niet zo hoog dat het meteen een groot prijsverschil oplevert, maar je hebt wel meer inzicht in de verkoopgeschiedenis en een stuk meer bescherming van een westers setje partijen. eBay en PayPal beschermen de koper over het algemeen vrij goed.

Maar dan nog, een behuizing+scherm regelen is beter dan elk ander alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En 2013s vallen nog in de garantie, misschien past een 2012 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Valt niet onder je verzekering? Dat heb je inderdaad een frut verzekering. IPad2 van ruim 3 jaar oud laten vallen. Kreeg na onderhandeling toch nog mooi 180 euro er voor terug. Via leapp.nl toen een refurb ipad 3 gekocht.
Interpolis doet in ieder geval niet moeilijk.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Niet om raar een topic te crashen, maar kom niet bij AppleParts, ze leveren niet altijd goede onderdelen, en als je een probleem hebt, dan krijg je geen gehoor.

Ik had zelf een bodemplaat voor mijn 13'' MacBook Pro besteld, helaas ging de Mac in kwestie kapot (scherm) en had de bodem nog niet uitgepakt.

Meteen een dag later terug gestuurd en kreeg een mailtje dat er toch deuken op zaten, apart, want nooit die bodem uit de doos gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
sebastius schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:58:
Persoonlijk zou ik het logicboard en andere onderdelen in de verkoop gooien en een nieuwe iMac aanschaffen. Dit is niet echt meer een leuke reparatie, zeker als je de case wilt recht timmeren...
Eens ... je blijft het zien. En vraag me af wat zo'n flinke dreun voor de electronica heeft betekend. Maar wel zonde zeg :/

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1