Toon posts:

Intranet server opbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een intranet server gaan opzetten, voor 3 lokaties, mijn vraag is nu welke software kan ik het beste gaan gebruiken, Liefst iets onder Windows.

Is Apache iets of werkt dit alleen maar voor een Webserver, en moet ik nog andere software erbij installeren????

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Als je Windows (NT of 2000) gebruikt, zou ik niet voor Apache gaan, maar voor Microsoft IIS 4.0 of 5.0 . Je maakt om een paar redenen de keus voor Windows, en waarschijnlijk zullen die keuzes van jou niet echt aansluiten om Apache te gebruiken (Ik noem "Ik weet niet hoe ik een server moet configggen onder unix" of "Waar is de muis heen?").

Waarom wordt er voor Windows gekozen? En welke versie van Windows, en wat moet het intranet precies gaan bieden? give us some more info :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23
Hangt er ook vanaf of je met scripttalen wilt gaan werken, en zo ja, welke. ASP is niet onder Apache/Unix (niet standaard in ieder geval). VBScripts enzo ook niet. Aan de andere kant heb je wel Perl e.d. (voor beide platforms).

Kwestie van afwegen dus. Maar als je idd onder Windows wilt werken, gewoon de standaar IIS.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Gebruik je windows, gebruikt je IIS
Gebruik je Linux, gebruik je Apache

Ik zal mijn voorkeur hier maar achterwege laten ;)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik zou persoonlijk toch voor apache gaan, ook al is het os windows, hij is namelijk heel stabiel!!!
Als je de config te moeilijk vind dan kun je xitami gebruiken, die doet veel automatisch!!!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 14:55 schreef j_iscool het volgende:
Ik zou persoonlijk toch voor apache gaan, ook al is het os windows, hij is namelijk heel stabiel!!!
Als je de config te moeilijk vind dan kun je xitami gebruiken, die doet veel automatisch!!!
Als je de config te moeilijk vind moet je het uitbesteden aan mensen die het wel kunnen. En eerlijk gezegd lijkt me dat ook iets wat chopperboy beter kan gaan doen.
Pagina: 1