Artifacts/flickering tijdens het browsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46

Koekfabriek

King Billy on the wall

Topicstarter
Gisteravond had ik tijdens het browsen last van artifacts in de linkerbovenhoek van mijn scherm. Het kwam alleen voor tijdens het kijken naar Twitch.tv. op medium kwaliteit of hoger. Het probleem heb ik verholpen door de hardware acceleratie uit te zetten in de flash player maar het laat toch een beetje een vervelend gevoel achter.

Daarnaast heeft mijn PC heeft al langer last van sporadische ''flickering'' tijdens het browsen, voornamelijk op Youtube en Reddit.

Tijdens het spelen van (zware) games/benchmarks heb ik geen last van artifacts of flickering

Specs:
Asus P8B75-M LX PLUS (+2 jaar oud)
Intel Core i7 2600K (+2 jaar oud)
Samsung 840 series 250GB (+2 jaar oud)
Cooler Master Silent Pro Gold 800W (+3 jaar oud)
Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series (1 1/2 jaar oud)
LG 27EA63V-P Zwart (1/2 jaar)
Windows 7 (volledig up to date)
Firefox versie: 36.0.4
Add-ons: Add-block, Ghostery, No script.

Al gedaan:
GPU drivers verwijderd (drivesweeper) en opnieuw geïnstalleerd.
Hardware acceleratie uitgezet, en probleem lijkt daarmee verdwenen. Maar is dit niet een noodoplossing zonder het daadwerkelijke probleem aan te pakken?

Betekent dit dat mijn GPU achteruit/stuk gaat? Of is dit iets waar ik mij geen zorgen over hoef te maken? Ligt dit probleem bij mijn GPU? Bij firefox (met internet explorer kon in het probleem niet her-produceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:26

Nemesizz

Untouchable

Het komt wel vaker voor, en hoeft niet perse te betekenen dat je kaart aan het sterven is.

Meeste kaarten kunnen er goed mee overweg, maar sommige kaarten hebben problemen met hardwareversnelling in browsers/media players. Ze pakken dan niet de goede kloksnelheid en/of voltage, gevolg is dan dat je artefacts krijgt of de boel crashed (in het ergste geval).
Kan een probleem zijn met de combinatie van driver/browser, of dat je net een 'maandagmorgen' model kaart hebt (mijn Radeon was dat wel, in de ergste vorm nog wel :P ).

Gezien zware toepassingen nog wel goed werken denk ik dus dat je kaart nog niet defect is.
Het probleem heb ik verholpen door de hardware acceleratie uit te zetten in de flash player maar het laat toch een beetje een vervelend gevoel achter.
Je kan ook hardwareversnelling in de browser compleet uitzetten, dan zouden er geen artefacts meer mogen komen als het goed is. Een i7 is opzich sterk zat om het ook zonder aan te kunnen (uitzondering misschien als je 4K 60fps video's wil bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46

Koekfabriek

King Billy on the wall

Topicstarter
@Nemesizz

Ah bedankt voor de informatie. Ben blij dat ik niet te maken heb met een stervende kaart.