Hallo allemaal, bedankt alvast voor het lezen. Ik ben van plan (de binnenkant van?) mijn kast te vervangen. Toen ik hem in 2007 kreeg was hij natuurlijk supervet maar goed, tijden veranderen. 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen. Vooral nu Star Citizen van de grond komt en ik toch merk dat mijn PC helaas niet het groeiende aantal DX11 only / en waarschijnlijk zoderek DX12 only games aankan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+- 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
-Cooler Master Cosmos 1000
-Cooler Master Real Power M850
Ik heb deze onderaan aan het bericht gekoppeld. Ik ben er niet zeker van of een vervangende behuizing / power supply uberhaupt nodig is. Graag zou ik hier antwoord op hebben, erg bedankt!
-1 TB HDD van samsung
-Scherm, keyboard, 5.1 speakerset, headset, muis allemaal nog in tip top conditie, vervanging niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Op een rij:
-Moederbord
-CPU
-Intern geheugen
-GPU
-Eventueel een SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel-Nvidia-Corsair, voor het grootste deel vanwege vorige goede ervaringen met deze merken. (Nvidia vanwege compatibiliteit met games, is geloof ik nog steeds een issue?)
Heb op basis van de best buy de volgende onderdelen onderstreept:
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Intel Core i5-4590
MSI B85-G41 PC Mate
Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ga niet overklokken.
Dus goed, is mijn behuizing / power supply nog voldoende? Zie ik iets over het hoofd wat deze combo brak maakt? Erg bedankt voor reacties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen. Vooral nu Star Citizen van de grond komt en ik toch merk dat mijn PC helaas niet het groeiende aantal DX11 only / en waarschijnlijk zoderek DX12 only games aankan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+- 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
-Cooler Master Cosmos 1000
-Cooler Master Real Power M850
Ik heb deze onderaan aan het bericht gekoppeld. Ik ben er niet zeker van of een vervangende behuizing / power supply uberhaupt nodig is. Graag zou ik hier antwoord op hebben, erg bedankt!
-1 TB HDD van samsung
-Scherm, keyboard, 5.1 speakerset, headset, muis allemaal nog in tip top conditie, vervanging niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Op een rij:
-Moederbord
-CPU
-Intern geheugen
-GPU
-Eventueel een SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel-Nvidia-Corsair, voor het grootste deel vanwege vorige goede ervaringen met deze merken. (Nvidia vanwege compatibiliteit met games, is geloof ik nog steeds een issue?)
Heb op basis van de best buy de volgende onderdelen onderstreept:
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Intel Core i5-4590
MSI B85-G41 PC Mate
Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ga niet overklokken.
Dus goed, is mijn behuizing / power supply nog voldoende? Zie ik iets over het hoofd wat deze combo brak maakt? Erg bedankt voor reacties!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 196,80 | € 196,80 |
1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 71,39 | € 71,39 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
1 | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10 | € 125,67 | € 125,67 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 752,86 |
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 13:51 ]