Apps & settings domotica iPad mini aan de muur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 16:09
Beste allemaal,

Gisteren ben ik aan mijn schroef-je-ipad-aan-de-muur projectje begonnen. Deze hangt nu in de huiskamer op een Vigel 'RingO' mount en dient als centraal punt om de verschillende domotica zaken te besturen (cv, ip cameras, verlichting, muziek etc). Deze Ipad hangt aan permanente stroom en is voorzien van ios 8.1 (jailbreak). De jailbreak zodat ik wat mods en tweaks kan toepassen (verbergen van niet gebruikte apps, centraal in het scherm uitlijnen, password op apps, etc)

Nu heb ik bijna alles rond en naar mijn zin, maar zit ik nog met een paar vragen/wensen, welke ik niet terug kan vinden in Cydia/Google. Echter, ik ben vast niet de eerste die zo gek is om z'n ipad hiervoor aan de muur te spijkeren, dus wellicht dat iemand goede suggesties/best practices heeft voor de volgende wensen/vragen:
  • Ik wil het lock screen graag disablen. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
  • Ik zou graag willen dat mijn scherm automatisch dimt na x minuten niet gebruikt te zijn, ook wanneer de ipad aan permanente voeding hangt. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
  • Ik zou graag een screensaverachtig iets willen hebben, welke aanspringt na x minuten niet gebruikt te zijn. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
  • Ik zou graag willen dat het scherm van de ipad aanspringt wanneer de front camera beweging detecteert. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
Ik ben benieuwd of anderen met een soortgelijke situatie hier leuke oplossingen voor hebben of goede alternatieven. Eventuele andere gadgets/tweaks waarvan je zegt 'daar moet je écht eens naar kijken voor gebruik in zo'n situatie' zijn ook meer dank welkom! _/-\o_

Dank jullie wel alvast! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ik kom net tot de ontdekking dat er een separaat iPad subforum is...
Excuses!

Kan/wil een mod deze thread svp daarheen verplaatsen indien gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Done :) Voor de volgende keer kun je beter een topic report aanmaken, dat valt wat meer op :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Aha! Zal 't onthouden.. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 11:03
Ben er niet bekend mee, maar volgens mij kan je best veel customizen met de faceoff 7 tweak. Is alleen voor ios7, maar misschien dat ie ook op 8 werkt.

[ Voor 85% gewijzigd door Valinor op 31-03-2015 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Dank je wel.. Ik ga even googlen :)

Update:

Even youtube bekeken; deze tweak dimt het scherm wanneer je je iPhone in je broekzak steekt. Aangezien de iPad aan de muur hangt zal dat weinig gebeuren. Het alternatief is een handdoek er over heen gooien, maar als ik dat had gewild had ik wel een papegaai gekocht.. :+ ;)

Desalniettemin bedankt voor het meedenken.. :)
Iemand anders goede suggesties?

[ Voor 84% gewijzigd door mati1983 op 31-03-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 11:03
mati1983 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:03:
Dank je wel.. Ik ga even googlen :)

Update:

Even youtube bekeken; deze tweak dimt het scherm wanneer je je iPhone in je broekzak steekt. Aangezien de iPad aan de muur hangt zal dat weinig gebeuren. Het alternatief is een handdoek er over heen gooien, maar als ik dat had gewild had ik wel een papegaai gekocht.. :+ ;)

Desalniettemin bedankt voor het meedenken.. :)
Iemand anders goede suggesties?
Jammer, leek wel alsof je het automatisch dimmen van het scherm kon instellen en het lockscreen kon disablen met deze tweak nadat ik de foto op deze pagina zag.
http://www.idownloadblog....-of-activator-for-iphone/

Btw, volgens mij kan je ook de tweak skiplock gebruiken voor het disablen van het lockscreen.

Succes nog verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 12:28

talin

ES-MA

mati1983 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:42:
  • Ik wil het lock screen graag disablen. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
  • Ik zou graag willen dat mijn scherm automatisch dimt na x minuten niet gebruikt te zijn, ook wanneer de ipad aan permanente voeding hangt. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
  • Ik zou graag een screensaverachtig iets willen hebben, welke aanspringt na x minuten niet gebruikt te zijn. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
  • Ik zou graag willen dat het scherm van de ipad aanspringt wanneer de front camera beweging detecteert. Zijn er ios8 compatible tweaks/mods waarmee dit kan?
dit zit toch allemaal standaard in de instellingen?
lockscreen disable is sleep op never zetten
automatisch dimmen is aanpassen op licht aanzetten
screensaver weet ik zo niet zal volgens mij wel een app voor zijn
maar dat spreekt elkaar een beetje tegen EN dimmen EN screensaver?
nee de camera kan je alleen handmatig aanzetten of word geactiveerd bij een FaceTime call.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 12:28

talin

ES-MA

mati1983 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:42:
dit zit toch allemaal standaard in de instellingen?
lockscreen disable is sleep op never zetten
automatisch dimmen is aanpassen op licht aanzetten
screensaver weet ik zo niet zal volgens mij wel een app voor zijn
nee de camera kan je alleen handmatig aanzetten of word geactiveerd bij een FaceTime call.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
talin schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:11:
[...]
1) lockscreen disable is sleep op never zetten

2)automatisch dimmen is aanpassen op licht aanzetten

3) screensaver weet ik zo niet zal volgens mij wel een app voor zijn

4) nee de camera kan je alleen handmatig aanzetten of word geactiveerd bij een FaceTime call.
Bedankt voor je antwoorden :)

1) Waar zet ik 'sleep' op 'never'? Ik kan het niet terugvinden.
idealiter wil ik de iPad wel op sleep kunnen zetten (kleine handeling), maar wil voorkomen dat de boel full power blijft draaien indien ik of iemand anders het een keer vergeet.

2) De optie die je beschrijft ken ik, maar is suboptimaal voor mij. Wanneer ik met alle lampen aan/op een zonnige dag op de bank zit/weg ben, hoeft de iPad niet vollop te branden.

3) Geen idee of er een app voor is. Ik kan 'm in ieder geval niet vinden 8). Idealiter: écht dimmen hoeft van mij pas na 2 uur oid, maar wanneer er na bv. 10min inactiviteit een subtiele screensaver kan gaan draaien zou dat wenselijk zijn.

4) Standaard klopt dit. Echter, zoals aangegeven is er een jailbreak aanwezig, wat volgens mij de theoretische opties wat vergroot.. ;) Alleen nu nog een app/tweak vinden die dit ook daadwerkelijk realiseert :9
Pagina: 1