Beeldscherm lijmrest/ vlek van sticker verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665317

Topicstarter
Hoi,
bij een interne bedrijfsverhuizing zijn de verhuizers zo slim geweest om een verhuissticker midden op mijn beeldscherm te plakken. Na de verhuizing trof ik mijn beeldscherm aan met de sticker al verwijderd, maar ik kijk nu dus tegen lijmresten aan tijdens het typen. Niet leuk.

De intelligentie/ aansprakelijkheid van de verhuizers is voer voor een ander topic. Maar wat ik graag van jullie wil weten, is of iemand weet hoe je dit kan verwijderen?

Wat ik zelf getest heb: 1) een doek met water en 2) speciale schoonmaakdoekjes (Staples Screen/ SpectacleWipe), beiden helpen niet, maar dat had ik ook niet verwacht. Om lijmresten te verwijderen heb je in het algemeen organische oplosmiddelen nodig, maar dat wordt hem niet op een beeldscherm (lost ook stukje coating beeldscherm op, witte vlekken, drama).

Nazoeken op de Tweakers fora en Google levert diverse tips op maar dit exacte probleem ben ik nergens tegengekomen.

Het beeldscherm dat ik heb is een Lenovo Thinkvision LT2452p Wide.

Heeft iemand tips? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik denk dat een lichte manier van stoomreinigen of iets dergelijks je enige optie is. Zoals je zelf al aangeeft zal elke lijmrestoplosser ook de coating van het scherm aantasten, dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:00

Chocoball

瞧好吧!

Een watje met wat druppels lampenolie doet wonderen. Zorg er wel voor dat de lampenolie niet te lang laten inwerken op het kunstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:24
Probeer eens te deppen met plakband of een andere sticker. Hiermee haal je de plaklaag er wel mee van af, al kan het even duren en moet je heel veel deppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665317

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips! Uiteindelijk is het gelukt met lampolie! Ging perfect.

Ter info:
- de "plakband" methode werkte niet,
- stoomreinigen heb ik niet geprobeerd,
- een 50% schoonmaakazijn/ 50%water oplossing werkte ook niet.

En zoals hierboven al vermeld, alleen water werkte niet, screen wipe werkte niet en aceton/ ethanol heb ik niet aangedurfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:00

Chocoball

瞧好吧!

Anoniem: 665317 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:38:
Iedereen bedankt voor de tips! Uiteindelijk is het gelukt met lampolie! Ging perfect.

Ter info:
- de "plakband" methode werkte niet,
- stoomreinigen heb ik niet geprobeerd,
- een 50% schoonmaakazijn/ 50%water oplossing werkte ook niet.

En zoals hierboven al vermeld, alleen water werkte niet, screen wipe werkte niet en aceton/ ethanol heb ik niet aangedurfd.
Graag gedaan ;) en bedankt voor het terugkopppelen

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 03-04-2015 12:37 ]

Pagina: 1