• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-02 08:06
Hallo,

Momenteel is dateert mijn PC uit het jaar 2009, waar ik graag naar upgrade wil gaan kijken.

Ik speel graag een spelletje ( FIFA, COD, BF ) en dit gaat steeds moeizamer op mijn huidige systeem.
Verder doe ik wel wat aan websites maken / beheren , en ik gebruik mijn pc als download server.

Mijn huidige systeem is:

ATI 5770 HD grafische kaart
AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz
8 GB Kingstom RAM, DDR3 - 1333 mhz
Cooler Master Voeding G550M 550W, Modulair
ASRock 970 Extreme4 AMD 970, SATA600

MOBO en voeding zijn in juni 2014, vervangen, aangezien mijn oude voeding, was opgeblazen..

Mijn systeem draait op een SSD, en er hangen nog 3 andere HDD's in.

Mijn budget is ongeveer 600 euro.

Ik zie jullie reactie graag tegenmoed :)

Groet,

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Androo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:38:
Ik zie jullie reactie graag tegenmoed :)
Wij zien vooral jouw reactie tegemoet wat je dacht dat punten zijn om aan te pakken, en wat je daarvoor in gedachte had. Aankoopadvies begint áltijd bij eigen input :).

• Androo
Nou ik loop vaak er tegen aan, dat mijn pc, ( vooral bij spellen ) het lang duurt, en veel hapert. Ik zou graag allemaal spellen weer op Full details willen spelen.

Verder vind ik dat het lang duurt, voordat ,mijn downloads zijn gerepareerd en uitgepakt.
Dit wil ik graag verbeteren.

Tevens wil ik ook met virtuals machines gaan werken, om het een en ander te gaan testen. Vooral met mijn processor loop ik hier tegen aan, dat hij het niet aan kan

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat zijn dan je mogelijkheden, hardware-wise? Ik doel op specifieke moederborden, cpu's, RAM, videokaarten, alles dat je maar nodig acht te upgraden :).

• Androo
Nou, ik dacht bij mezelf, aangezien de voeding nog recent aangeschaft is, deze niet te vervangen.
Dus meer: Moederbord, CPU ( ik wil graag naar Intel ), RAM ( waarschijnlijk sneller? ) en een nieuwe videokaart.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02 11:47
Ja inderdaad daar hebben een topic voor CAA beleid

Nickname KasPlantje.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Androo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:01:
Nou, ik dacht bij mezelf, aangezien de voeding nog recent aangeschaft is, deze niet te vervangen.
Dus meer: Moederbord, CPU ( ik wil graag naar Intel ), RAM ( waarschijnlijk sneller? ) en een nieuwe videokaart.
En nu specifieker, merken, modellen. Wat ik al in mijn eerste post probeerde duidelijk te maken, je bent verplicht om zelf met een opzetje te komen. Je hoeft uiteraard niet het wiel zelf uit te vinden. Er zijn talloze recente topics en Best-buy-guides waar je zo een aantal opties uit kan plukken die je wel wat lijken :).

• Androo
Excuses!
Ik zat te denken aan een mooie quad core, die een aantal virtuele machines aan kan ( met 16gb geheugen )
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Wat ik op tweakers lees, is de gtx970 een mooie apparaat, waarmee ik de komende jaren wel mee door kan?

Verder, heb ik niet veel soeps gegeten van de chipset van moederborden.. Is de chipset in het asus bordje, een goede? of moet ik naar een andere kijken?

Tevens met bovenstaande setup, heb ik genoeg aan mijn 550w voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door Androo op 30-03-2015 11:15 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je geeft in je openingspost aan dat je budget rond de 600 euro is. Dit is bij elkaar bijna 1000 euro. Iets gaat er dus niet helemaal goed. Hoe kom je aan deze onderdelen? Waarom deze onderdelen? Is sneller RAM nuttig? Zijn er misschien goedkopere videokaarten die ook aan je eisen voldoen?

Enne, je voeding is voor de time being prima.

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
Androo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:15:
Excuses!
Ik zat te denken aan een mooie quad core, die een aantal virtuele machines aan kan ( met 16gb geheugen )
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Wat ik op tweakers lees, is de gtx970 een mooie apparaat, waarmee ik de komende jaren wel mee door kan?

Verder, heb ik niet veel soeps gegeten van de chipset van moederborden.. Is de chipset in het asus bordje, een goede? of moet ik naar een andere kijken?

Tevens met bovenstaande setup, heb ik genoeg aan mijn 550w voeding?
Ga je overclocken? Zo nee, waarom dan een K processor?

Je hebt het over virtual machines, hoe vaak gebruik je deze en waarvoor? Misschien is een i7 namelijk overkill en ga je met een i5 toekomen.

16GB ram is vrij veel. Waarvoor denk je dit nodig te hebben?

Een GTX970 is inderdaad een goede kaart, maar is wat prijzig. Misschien ga je toekomen met een tweedehands R9 290 (check V&A eens, staan vaak goede deals).

Het moederbord is ook erg duur, waar heb je deze keuze op gebaseerd?

• Androo
Voor werk / hobby doe ik graag " spelen " met VM's, hiervoor heb ik ongeveer 3 VM's tegenlijk open.
Deze gebruik ik redelijk vaak.

de 16GB was maar een aaname. Waarschijnlijk red ik het met 8b ook wel idd.

Wat is het verschil met een processor met een K en zonder K dan? Overclocken ga ik inderdaad niet doen.

Wat betreft het MOBO, ik denk dat ik met de volgende ook wel uit kan komen: pricewatch: ASRock B85 Pro4

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Androo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:34:

Wat is het verschil met een processor met een K en zonder K dan? Overclocken ga ik inderdaad niet doen.
De K-versie in unlocked en daar kan dus mee overgeklokt worden. Als je denkt dat een i7 nuttig is, snoept dat wel meer dan de helft van je budget op. Op andere onderdelen moet je dus gaan besparen...

Zet eens je wenslijstje in een overzichtelijke tabel met de Handleiding Pricewatch. Alleen de producten die je wil kopen dus. Dan zie je heel gemakkelijk wat het bij elkaar gaat kosten.

• Ubahnub
Een K processor is unlocked, zodat je kan overclocken. Een processor zonder K is gelocked, hiermee kan je dus niet overclocken. Dit scheelt vaak een paar tientjes in de prijs.

Het nieuwe MOBO dat je hebt gelinked ziet er al een stuk beter uit. :)

• Androo
Ik heb hem nu zo:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 319,-€ 319,-
1ASRock B85 Pro4€ 73,95€ 73,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 367,95€ 367,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 66,01€ 66,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,91

Wel iets boven mijn budget, maar ik denk dat ik hier de komende 5 jaar wel mee vooruit kan?

• Ubahnub
Je kan eventueel iets zoals dit overwegen als videokaart:

V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Scheelt toch weer wat geld en deze kaarten presteren nog zeer goed, zeker voor het gene dat je aangeeft ermee te doen.

Verder gaat een i7 er toch voor zorgen dat je weinig budget overhoud voor andere upgrades. De keuze is natuurlijk aan jou, als je denkt deze echt nodig te hebben, dan ga je moeten snoeien in andere onderdelen. Of je budget gaat omhoog moeten.

Moet je huidige ram trouwens vervangen worden?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat ik zou doen in het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 272,-€ 272,-
1ASRock B85 Pro4€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 284,-€ 284,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,95

Je RAM kan prima mee. Sneller heeft geen nut, méér eventueel wel, maar je selecteert zelf al geen 16GB setje, dus blijkbaar is dat niet het punt. Verder heb je met een Xeon een prima ding voor je VM's. Dit kan ook prima met een i5, dus of dat nuttig is, moet je voor jezelf bepalen. GPU kiest ik voor een erg goed gekoelde 290 die nauwelijks onder doet voor een 970. Je gamet wel op FHD neem ik aan hè, anders is een 290/970 forse overkill.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
waarom geen 8350 overwegen? voor singlecore komt ie inderdaad niet mee, maar als je vm's gaat draaien is ie juist fantastisch en met de prijs kom je beter uit met je budget.
zoiets?

pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P
pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition

of gebruikt
V&A aangeboden: MSI 990FXA-GD80 + AMD FX8120 + 8gb Corsair xms3 + corsair h60 waterkoeling
Pagina: 1