Corsair garantiebehandeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:51
Beste tweakers,

Na zon 6 maand tegen een rgb lampje wat zijn eigen wil leidt aan gekeken te hebben heb ik mijn h100i maar opgestuurd naar Corsair. Het aanmelden koste wat geklier, eerst een account aanmaken bij corsair dan het eeuwige geneuzel aanhoren van een medewerker terwijl ik al aangaf dat ik al zijn oplossingen al geprobeerd had..etc.

Ik heb hem mid vorige week opgestuurd en kreeg vandaag een bevestiging dat het product vervangen zou worden "RMA number #******** has been received in our RMA depot. Your replacement item is currently out of stock and is expected to ship out by 5/13/2015 (mm/dd/yyyy).". Dat is dus een Schrik met een hoofdletter S, mijn vraag is of iemand al meer ervaring heeft met de vervangsnelheid van corsair want dit is natuurlijk niet grappig kan ik net zo goed een nieuwe kopen :S

gr, Brian

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:07
Dat is inderdaad vervelend en precies de rede waarom je vaak nieuwe producten op de V&A langs ziet kopen, vele mensen willen (terecht) niet zo lang wachten, kopen een nieuwe en verkopen hun RMA als die binnen komt net onder de nieuwprijs, maak je er niet teveel verlies op.
Meestal kost het wel wat tijd om via de fabrikant nieuwe producten te krijgen, maar 1.5e maand is wel erg lang :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:57

madpilot0

I ain't mad

Ik heb prima ervaring met de RMA van Corsair.

Ongeveer 1 jaar geleden begon een wireless headset steeds minder goed te laden (usb aansluiting zat los op de print). Eerst een account aangemaakt, mijn probleem voorgesteld aan Corsair en mocht 'm vervolgens opsturen. Ze hadden mijn versie niet meer, dus ik heb de nieuwste versie van de headset ongeveer 1.5 week later ontvangen.

Maar half mei is inderdaad nog wel een eind weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb extreem goede ervaringen met Corsair en RMAs; het is zelfs een reden dat ik graag producten van Corsair koop!

Mijn beste ervaring was een kapot DDR2 Corsair geheugenkitje van 2 x 2 GB. Ik heb deze ongeveer 7 jaar na aankoop RMA gestuurd en omdat het setje niet meer beschikbaar was kreeg ik een DDR3 setje terug van 2 x 4GB dat ook nog eens veel duurder was!

Verder heb ik een Corsair AX760 voeding met coilwhine geluiden RMA gestuurd en deze werd zonder problemen vervangen! Ik had hem op een maandag verstuurd en kreeg donderdag middag al een nieuwe via UPS; 3 dagen later dus.

Daarnaast heb ik net als jij een Corsair H100i RMA gestuurd omdat ik zélf een deel van de fan connector had afgebroken. Dit maakte Corsair geen bal uit en ik kreeg gewoon een nieuwe terug, terwijl het overduidelijk om user-damage ging! Ook deze werd echt binnen een paar dagen omgeruild, dus het lijkt alsof je heel veel pech hebt helaas :/

Wel raar dat het product pas over 6 weken weer op voorraad komt, dat heb ik alleen nog met NZXT mogen ervaren. Wellicht kan je even terugmailen om te zien of de verwachte levertijd inderdaad klopt. Misschien kan je anders voorstellen of je de Corsair H100i GTX kan krijgen haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Ja iets bijleggen voor een h100igtx klinkt nog niet zo gek, nieuwprijs voor een h100i is nu trouwens ook bijna €30 meer dan toen ik hem kocht. Gelukkig kun je comments onder je ticket posten tot je een ons weegt en je vaste corsair mannetje reageert binnen een dag. Ik rapporteer spoedig terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ok Andrew geeft aan dat zowel de 100i als de 100igtx niet op vooraad zijn maar hij geeft me wel de keuze om een 105/110 geleverd te krijgen. Ik ga even kijken of de 110 past dan neem ik die, zoniet dan de 105. Wel een nette oplossing zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
aminam schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:04:
ok Andrew geeft aan dat zowel de 100i als de 100igtx niet op vooraad zijn maar hij geeft me wel de keuze om een 105/110 geleverd te krijgen. Ik ga even kijken of de 110 past dan neem ik die, zoniet dan de 105. Wel een nette oplossing zo
De H110 is wel een erg mooie oplossing vind ik! Je hebt dan alleen geen Corsair Link meer en ook geen led verlicht CPU block. Je krijgt dan wel een grotere radiator (280mm) met twee 140mm fans :) Toch leuk dat ze het zo oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ja idd maar ik zit te denken of het wel past, in heb een sabertooth z77 moederbord in een define r4 en alhoewel er een 280mm opening is boven weet ik niet of hij dan het moederbord raakt. Het verlies van link vind ik opzich ook wel jammer want ik kon daarmee de fans superstil instellen wat niet zo makkelijk gaat zonder.

wat ik nog wel kan doen is de 105/110 verkopen en een h80igtx terug kopen. Maargoed dan moet ik de RMA nog verkopen en ik denk dat ik de 105 dan makkelijker kwijt ben dan de 110, Ik moet er dus nog een nachtje over slapen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je de fans op je Sabertooth moederbord aansluit, kun je ze via je moederbord regelen. Dit kan in de Bios of via de meegeleverde software ;) . Ik gebruik die software zelf op mn ROG moederbord (z97 ranger) en ik moet zeggen dat het héél goed werkt, onder de 50 graden van de cpu staan de casefans stil :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Nou heb het er met mr. Andrew nog eens over gehad en hij herrinerde me er aan dat de 105 dikker is dan de h100 (had ik zelf niet aan gedacht). We hebben even gemeten hoeveel speling ik in mijn kast heb en daarop besloten voor de 105 te kiezen. Hoe lang het duurt voordat ik deze binnen heb weet ik niet maargoed ben er aardig tevreden mee.

Pagina: 1