Hallo,
Ik ben voornemens om een Qnap HS-251 aan te gaan schaffen (de 2 gb versie). Reden hiervoor is dat ik al een Qnap heb, en vertrouwd ben met de interface, en het apparaat, dus waarom een ander kamp proberen?
Wat ik graag zou willen, is deze HS-251 bij de TV plaatsen, en gebruiken als (ultieme) mediaspeler.
Wat moet het allemaal kunnen:
- TV programmas opnemen (Ziggo gebied)
- TV programmas streamen over het netwerk naar andere mediaspelers en/of DLNA enabled TV's.
- Films downloaden van Usenet/torrent a la Spotnet
- popcorn time
- eventueel Netflix
- ip vcameras opnemen
- Muziek streamen over het network
- alles remote bedienen met android phone.
- indien mogelijk zelfs remote streamen naar externe locatie, bijv. familie.
Dit alles met een gebruiksvriendelijke interface.
Met name de wijze waarop ik de digitale kabel tv kan opnemen is me niet geheel duidelijk.
Dit zal waarschijnlijk met een usb tv tuner moeten, maar hoe gaat dit in zijn werk met de benodigde ziggo smartcard voor de betaalde zenders?
Wat zijn de handigste te nemen stappen?
Iemand die me verder kan helpen, en/of betere adviezen heeft?
Ik ben voornemens om een Qnap HS-251 aan te gaan schaffen (de 2 gb versie). Reden hiervoor is dat ik al een Qnap heb, en vertrouwd ben met de interface, en het apparaat, dus waarom een ander kamp proberen?
Wat ik graag zou willen, is deze HS-251 bij de TV plaatsen, en gebruiken als (ultieme) mediaspeler.
Wat moet het allemaal kunnen:
- TV programmas opnemen (Ziggo gebied)
- TV programmas streamen over het netwerk naar andere mediaspelers en/of DLNA enabled TV's.
- Films downloaden van Usenet/torrent a la Spotnet
- popcorn time
- eventueel Netflix
- ip vcameras opnemen
- Muziek streamen over het network
- alles remote bedienen met android phone.
- indien mogelijk zelfs remote streamen naar externe locatie, bijv. familie.
Dit alles met een gebruiksvriendelijke interface.
Met name de wijze waarop ik de digitale kabel tv kan opnemen is me niet geheel duidelijk.
Dit zal waarschijnlijk met een usb tv tuner moeten, maar hoe gaat dit in zijn werk met de benodigde ziggo smartcard voor de betaalde zenders?
Wat zijn de handigste te nemen stappen?
Iemand die me verder kan helpen, en/of betere adviezen heeft?