Tips voor een nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, dit is mijn eerste keer op Tweakers, ik kom hier omdat iemand mij deze site aanraadde omdat jullie hier blijkbaar veel verstand hebben van pc's/laptops, dus hier ben ik dan :)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop gebruiken om te gamen (het liefst op hoge kwaliteit met een deftige fps) en daarnaast ga ik ze ook gebruiken om videos te recorden/editen en ga ik ze meenemen naar school voor mijn studies Environment art volgend schooljaar.

Wat is je budget?
Het liefst rond 800 -900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht aan de Asus X750LN met de specs
- Intel core i7 - 4510U 2.00 GHz
- Nvidia geforce gt 840m 2GB DDR3
- 12GB RAM
- 1TB HDD
Deze kost 899 euro, maar als ik op youtube zoek hoe een laptop met dezelfde specs games afspeelt, ben ik niet echt tevreden. Hebben jullie misschien suggesties? Of zou ik toch goed kunnen gamen (met deftige graphics/fps) op deze Asus?

Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 22:38
Gezien je eisen, kun je beter een iets zwaardere GPU nemen. http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-840M geeft je een idee wat je er van kan verwachten.

Deze 2 hebben een sterkere GPU en de CPU doet niet onder voor de I7 4510U

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-56DE

pricewatch: Acer Aspire V17 Nitro VN7-791G-576X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@London_Wyverns
Dit is wel een interessante laptop, ik vraag me wel af. Kan ik dan games spelen op high settings?
En als ik die Acer wil kopen wilt mijn moeder dit liever niet online doen, maar hier in België zijn er blijkbaar geen winkels die deze laptop verkopen en in Coolblue is deze laptop 999 euro, is dit het dan nog steeds waard?

Al heel hard bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hier kan je een aantal benchmarks vinden van de GTX 860M. Of je dat voldoende vind of niet moet je zelf beoordelen.

De prijzen in België liggen bijna altijd hoger dan die in Nederland, als je kan leven met een Qwerty-klavier zou ik sterk overwegen om hem vanuit Nederland te bestellen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
@ GunSmith

Voor je budget is het de sterkste GPU, je kan zeker bepaalde games op high spelen met deze GPU. Maar het is en blijft een laptop GPU en deze zullen altijd onder doen voor een desktop variant. Als je in de buurt van de grens woont, kun je je laptop evt. bij Paradigit reserveren en dan zelf fysiek het apparaat in de winkel ophalen. Maar kijk altijd goed naar de beoordelingen van je medetweakers over de winkel waar je iets overweegt te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Petervanakelyen
Ja, maar bij Coolblue kostte die Acer Aspire V15 Nitro 999 euro terwijl die bv bij paradigit 899 euro kostte, ook vind ik hier in België precies geen winkel die deze laptop verkoopt?
Ook vind ik bij die benchmarks weinig games met de processor intel core i5-2410H en dan zie ik bij de specificaties (bij de nitro) dat de processor 2,9GHz is terwijl dat bij Far Cry 4 (op uw site) dezelfde processor werd gebruikt (intel core i5 4210-H) maar dan maar met 1,7GHz?

Sorry, ik hoop dat ik niet vervelend ben, maar ik weet niet zoveel van deze dingen en zou het graag willen bijleren.

@London_Wyverns
Heb je zelf ook een aanrader (waar ik 'em kan bestellen)? En dus met korte woorden, mocht ik deze laptop kopen ga ik toch geen spijt krijgen? (ik bedoel, qua Prijs/Kwaliteit,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:48:
@Petervanakelyen
Ja, maar bij Coolblue kostte die Acer Aspire V15 Nitro 999 euro terwijl die bv bij paradigit 899 euro kostte, ook vind ik hier in België precies geen winkel die deze laptop verkoopt?
Ook vind ik bij die benchmarks weinig games met de processor intel core i5-2410H en dan zie ik bij de specificaties (bij de nitro) dat de processor 2,9GHz is terwijl dat bij Far Cry 4 (op uw site) dezelfde processor werd gebruikt (intel core i5 4210-H) maar dan maar met 1,7GHz?
De site ik heb aangehaald is puur ter indicatie van de prestaties van de GTX 860M. Voor CPU benchmarks moet je hier eens kijken. Daar zie je dat de i5-4210H een heel stuk sneller is dan de i5-4210U.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:43:
[...]

De site ik heb aangehaald is puur ter indicatie van de prestaties van de GTX 860M. Voor CPU benchmarks moet je hier eens kijken. Daar zie je dat de i5-4210H een heel stuk sneller is dan de i5-4210U.
Slecht nieuws, Ik ben net terug van de winkel (ben naar de vandenborre en digivision geweest) de digivision was blijkbaar ook een speciaalzaak van acer dus ik stapte binnen en vroeg naar de Acer Nitro, hij zei dat ze enkel de versie hadden met GTX 850m en niet met 860m en raadde mij dit niet aan aangezien er een groot verschil is tussen beide (zei hij). Hij raadde me aan om iets langer te sparen en vervolgens een msi te kopen of een duurdere laptop met betere specs dan de nitro die zij hadden. Bij de vandenborre hadden ze helemaal geen laptop met deze specificaties (enkel in de 1349 euro voor een Lenovo) en die man daar raadde mij af om een Acer te kopen aangezien Acer een slechte reputatie heeft op technisch niveau. Dusja... :| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
In de prijsklasse tot 900 euro ga je echt geen betere vinden. Ik zou voor de Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-56DE gaan, deze wil ik ook zelf aanschaffen om mijn desktop van 10 jaar oud te vervangen. Zeker als je je laptop elke dag mee gaat nemen is 15,6 inch groot en zwaar genoeg, de andere is 17 inch en dan heb je zeker een hernia binnen een jaar 😜. Als je hier kijkt naar de reviews van de Nitro serie zijn die positief. Er zijn uiteraard altijd betere, maar dan moet je ook bereid zijn om je budget 300/400 euro te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net terug van de winkel en heb een laptop gekocht voor 999 euro, de Acer V 17 Nitro VN7-791G-573T
Processor: Intel core i5-4210H
LCD: 17.3 inch FHD Acer ComfyView LCD
Graphics: Nvidia GeForce GTX 860m
Memory: 8GB DDR3 Low voltage memory
Storage: 8GB SSD + 1000GB Hybrid HDD
Optical Drive: DVD-Super Multi DL drive
Wlan/ Bluetooth: 802.11ac+BT
Webcam: Acer Crystal HD webcam
Battery: 3-cell Li-Polymer battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
Ben benieuwd hoe die je bevalt na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
London_Wyverns schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:15:
Ben benieuwd hoe die je bevalt na een paar dagen.
Hoezo? Geen goede aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
Juist wel goede aankoop, ben nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
London_Wyverns schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:05:
Juist wel goede aankoop, ben nieuwsgierig...
Ik kan (als je wilt) een uitgebreide versie geven als ik al even de laptop gebruikt heb. Voorlopig zijn mijn eerste impressies:
Pro's:
- Design, ziet er zeer mooi uit, zowel binnen als buiten. Ook heel dun voor een gaming laptop
- Verlicht toetsenbord (enkel rood) kan je ook aan en uitzetten natuurlijk
- Zeer stille laptop (ook tijdens het gamen)
- Het geluid is gewoon niet normaal meer, ik dacht ECHT dat ik een koptelefoon ophad :D het geluid was zeer helder,..
- Snelle laptop
- Toetsenbord voelt zeer lekker aan
- Het scherm zelf ziet er ook heel goed uit, scherp beeld, goede kijkhoeken...
- Prachtige graphics (bij het spelen van een demo van Batman Arkham Origins op high settings met anti-aliasing, dynamic shadows,..)
-...

Con's:
- Touchpad is niet bepaald handig, je kan er moeilijk met je vingers over schuiven en de linker en rechtermuisknoppen zitten 'in' het touchpad verwerkt, dus je moet op uw touchpad zelf drukken. Ook kan je niet meer met 1 vinger scrollen, maar moet je beiden vingers gebruiken om zowel links als recht, onder en boven te scrollen, dit verloopt ook niet echt vlot.
- Wifi-verbinding viel herhaaldelijk uit (ik weet nu niet of dit aan mijn laptop lag of gewoon aan de verbinding zelf dus dat word denk ik afwachten)

Voorlopig is dit het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
Een goeie review zou top zijn. Misschien een idee om er een draadloze muis bij te gebruiken? Hoop dat de Wi-Fi problemen van tijdelijke aard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
London_Wyverns schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:21:
Een goeie review zou top zijn. Misschien een idee om er een draadloze muis bij te gebruiken? Hoop dat de Wi-Fi problemen van tijdelijke aard zijn
Ja, ik gebruik nu een USB-muis en ik hoop het ook :) (dan komt de review ongeveer volgende week in de paasvakantie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Ik weet niet of je thuis een router hebt staan die ook 5ghz aan kan, maar je Acer heeft een wifi ac chip, dus probeer dat eens of anders download wifi-analyser voor android en kijk eens naar je band ( 1 tm 11), deze switchen wil ook nog al een helpen. 1 of 11 zijn de beste trouwens.

Kijk ook of je overal in huis last hebt van een slechte verbinding, het kan ook liggen een de magnetron, babyfoon, koperleidingen, wifi dongles van tv, weer stations en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn review is klaar, laat me weten wat je ervan vind! :)
productreview: Acer Aspire V17 Nitro VN7-791G-573T review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik vind het een +2 waard :) . De review zelf is +1 waard, maar de video's maken er +1,5 van. Afgerond een +2. Wat foto's waarderen mensen erg zodat ze werkelijk zien hoe de laptop er uit ziet zonder naar de winkel toe te gaan ;) Dus als je zin en tijd hebt, waarderen we foto's erg :) . Verder een nette beknopte review over een goede laptop

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:32:
[...]

Ik vind het een +2 waard :) . De review zelf is +1 waard, maar de video's maken er +1,5 van. Afgerond een +2. Wat foto's waarderen mensen erg zodat ze werkelijk zien hoe de laptop er uit ziet zonder naar de winkel toe te gaan ;) Dus als je zin en tijd hebt, waarderen we foto's erg :) . Verder een nette beknopte review over een goede laptop
Bedankt, ik zal er foto's bijzetten :)
en euh, nu denk ik toevallig aan iets dat ik er eigelijk had moeten bijzeggen 8)7 O-) ik ga het er ook proberen bij te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen de foto's toegevoegd, hopelijk zijn die oke en ik had nog een minpuntje toegevoegd (vingerafdrukken) en dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Ik kan de Asus N551JQ-CN073H wel aanbevelen. Quad core i7, 8GB ram, en een Geforce 845M grafische kaart.
Tevens IPS scherm, niet geheel onbelangerijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bleu schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:49:
Ik kan de Asus N551JQ-CN073H wel aanbevelen. Quad core i7, 8GB ram, en een Geforce 845M grafische kaart.
Tevens IPS scherm, niet geheel onbelangerijk.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb inmiddels al een laptop gekocht, de Acer Aspire V17 Nitro.

Ik heb nog wel een vraag ivm de review, ik heb vaak last van de wifi die steeds uitvalt, maar ik ben niet zeker of dit aan de laptop ligt of niet, daarom heb ik dit weggelaten, maar moet ik dit er toch bij zetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het er gewoon bijgezet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Om terug te komen op het formaat: ik ben een student en heb er spijt van dat ik ooit een 17 inch heb gekocht. Voor thuis... Leuk voor gamen ed, maar mee naar school elke dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RvdHeide schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:54:
Om terug te komen op het formaat: ik ben een student en heb er spijt van dat ik ooit een 17 inch heb gekocht. Voor thuis... Leuk voor gamen ed, maar mee naar school elke dag?
Ahh shizzle, serieus? Ik bedoel qua gewicht is hij bv zelfs lichter dan mijn vorige laptop en ik dacht ook dat, aangezien ik met 3D-programma's etc ga werken een groter beeld in mijn voordeel kon spelen?
Pagina: 1