Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvhuehv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-04-2019
Hoi!

Ik ben bezig met mijn internet verbinding thuis, waarbij ik problemen ondervind.

Situatie:
Internet verbinding is glasvezel 100 Mb/s, modem vorige week geplaatst.
Wanneer ik mijn notebook en PC via ethernet direct aan de glasvezel modem aansluit werken deze prima.
Om de verschillende draadloze apparaten in huis te verbinden heb ik een Sitecom WLR-5000 Wireless Gigabit Dual-Band router aangeschaft.

De problemen komen wanneer ik deze router op de modem aansluit en de notebook en PC in de router prik. Verbinding is niet vooruit te branden, soms willen pagina's zelfs niet eens laden. De router staat nog gewoon in de fabrieksinstellingen, nog niets aangepast. Ook al een keer voor de zekerheid de knop 15 sec. ingedrukt gehouden om nogmaals de fabrieksinstellingen terug te zetten.

Ik heb dit een paar dagen aangekeken, op een 'goed' moment kan ik om een voorbeeld te noemen op netflix een film aanzetten maar dan zie ik dat hij problemen heeft met streamen en wisselt hij voordurend tussen HD en crappy kwaliteit.

Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen of tips geven waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Kom eens met wat concrete gegevens ?
Hoe meet je ? Welke app/tool, waar tussen enz..
Wat heb je al uitgesloten ? Bekabeling, netwerk instellingen..
Al evt. log bestanden bekeken ? Je router, ip stats van je netwerkkaart enz..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvhuehv
sorry als het niet concreet genoeg was!

Ik heb met twee verschillende computers getest en met meerdere verschillende ethernet kabels, ook nieuw gekochte.
Direct in de modem doet alles het goed dus de kabels en computers werken naar behoren.

Hoe ik test: open de browser (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome), ik tik in www.google.nl, www.nu.nl en de pagina wordt niet eens weergegeven of hij is minutenlang aan het zoeken als de computers zijn aangesloten via de router.

Met www.speedtest.net via router (als ik de pagina al te zien krijg) is de ping meer dan 300ms en de up en down snelheden vaiëren enorm
Direct op de modem heb ik op www.speedtest.net een ping van 15ms

Het lijkt me dus dat het niet aan de kabels of de compuers kan liggen en dat het dus dus met de router te maken moet hebben.
Maar zelfs met de standaars fabrieksinstellingen functioneert deze dus er traag, dan zou ie het toch goed moeten doen lijkt me?

Instellingen of logbestanden nog niet naar gekeken, daar weet ik niet zoveel van.
Tips op dit gebied zijn erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Je kan de Sitecom niet zomaar aansluiten op je modem, zonder verder iets in te stellen.
Je zit waarschijnlijk met twee DHCP servers in je netwerk, verder nog dubbele NAT, en mogelijk gescheiden IP-ranges/subnets.

Hoe is de boel op elkaar aangesloten? Heb je de Sitecom via de WAN- of een LAN-poort verbonden met je modem?

Eerste optie:

Sitecom via een LAN-poort aansluiten op de modem.
DHCP-functie van de Sitecom uitschakelen.

Dan gaat het zeker werken.
Vervolgens kun je nog ergens in de Sitecom instellingen, de NAT-functie uitschakelen.

Tweede optie:
Bovenstaande instellingen van optie 1 kunnen mogelijk in één keer geregeld worden als je ergens de Sitecom als Accesspoint kan instellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Masimo op 29-03-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvhuehv
Ik heb het ethernet kabeltje modem-router via de WAN poort op de router op 1 van de ethernet poorten op de modem, geen andere kabels in de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Uit de WAN poort halen dan, zie mijn vorige verhaal.
Welke modem gebruik je op die glasvezel aansluiting? Is dat een modem/wifi-router of een simpel modem met 1 LAN aansluiting.

Meer details aub, anders blijft het voor de hulptroepen hier ook maar gokwerk.

[ Voor 66% gewijzigd door Masimo op 29-03-2015 21:17 ]

Pagina: 1