Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05-2024
Hey guys

Zit op kamers in een appartementsgebouw met +- 40 mensen. Hier ligt uiteraard internetverbinding die in mijn kamer doorkomt (daar kan ik een ethernet kabel inpluggen). Daarop heb ik een Wireless Access Point aangesloten (Sitecom WLX-2005 v1 001). Dit werkte tot voor kort heel goed, en was er zeer tevreden over. Echter sinds een aantal weken kan ik deze internetverbinding enkel gebruiken op mijn MacBook? Op mijn iPhone kan ik verbinding maken met het netwerk, maar een webpagina laden is onmogelijk. Op een tweede MacBook hetzelfde verhaal. Dus de Mac die ik nu gebruik is het enige toestel dat gebruik kan maken van dit netwerk. Hoe komt dat, en belangrijker: hoe los ik zoiets op?

Het is ook niet mogelijk om naar het router-adres te surfen. Het default adres (198.168.0.1) werkt niet, het adres dat in de handleiding van mijn Wireless Access Point staat (http://sitecom.ap) ook niet. En als ik de URL volg die ik in mijn Systeemvoorkeuren > Netwerk > TCP/IP > Router (192.168.254.1) volg, kom ik ook nergens uit. Al deze pagina's laden niet.

Iemand enige vorm van advies? Ik ben ten einde raad.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:02
Dat je niet de web interface kan komen komt waarschijnlijk omdat je in een andere ip range zit dan de 0.1
Geef je Mac een IP in de 0 range bijvoorbeeld 192.168.0.10 en probeer daarna nog eens de web interface te laden.

Zelf had ik met mijn Sitecom AP ook wel eens issues met apple spullen, het resetten van Safari was altijd voldoende om dit weer te fixen.

[ Voor 59% gewijzigd door HKLM_ op 29-03-2015 18:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
Als ik selecteer dat ik de gegevens zelf wil invullen ('DHCP met handmatig adres' OF 'Handmatig') en ik vul de adressen correct in zoals je zei, dan krijg ik deze foutmelding en heb ik vervolgens geen verbinding meer:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/14l67t1.png

De enige manier waarop ik internet heb, is door 'DHCP' te selecteren, die automatisch een IP-adres toewijst. Dan heb ik echter nooit een '0 range', nu heb ik bijv. 192.168.254.163.

Heb trouwens ook al enkele alternatieven geprobeerd, zoals 192.168.0.40, 192.168.0.88 enz.

[ Voor 9% gewijzigd door thijspenny op 29-03-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Mogelijk heeft dit probleem met een verstoord signaal te maken of met een beperkt DHCP bereik van de router. Standaard gebruikt de AP de DHCP server van de router waarmee deze verbonden is en staat deze DHCP server op de AP uit. Probeert u eens of het veranderen van het kanaal de oplossing is, werkt dit niet zet dan onder Toolbox de DHCP server eens aan. De WLX-2005 is te benaderen via http://sitecom.ap of http://192.168.128.253, bij Mac OS kan daarnaast ook http://sitecom.ap.local gebruikt worden. Lukt het niet om het menu te benaderen, verbindt dan de AP eens met netwerkkabel aan uw Macbook, reset deze door de OPS knop 20 seconden in te drukken en stel een vast IP-adres in op uw Mac. Dat gaat als volgt (na instellen weer terugzetten naar DHCP):

1) Klik op het Apple logo in de 'Finder' en ga naar 'Systeem Voorkeuren, klik hier vervolgens op 'Netwerk'
2) Nu kunt u uw ingebouwde 'Ethernet Adapter' selecteren. Zet vervolgens de 'IPv4 Configureren' op 'Handmatig'
3) Gebruik nu de volgende instellingen:
IP Adres: 192.168.128.20
Subnet Masker: 255.255.255.0

Komt u er niet uit, neem dan gerust contact op met onze helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
Heb dit nogmaals geprobeerd, nadat ik dezelfde tips kreeg wanneer ik (voorheen) contact opnam met de helpdesk. Dit werkt niet. Kan inderdaad mijn router niet bereiken via sitecom.ap of sitecom.ap.local of via om het even welk IP-adres.

De enige manier om in de instellingen van de access point te komen, is door een ethernet kabel aan te sluiten op de access point en mijn Mac. Dan kan ik die bereiken via het IP-adres (ook niet via sitecom.ap ofzo, enkel dat ene IP-adres).

Daar verander ik het kanaal, stond op 11, heb het nu op 1 gezet en ook op 5 geprobeerd. Allebei geen resultaat. Ook het wachtwoord veranderen naar enkel cijfers heeft geen oplossing geboden. Dus nu ben ik weer verbonden met mijn Macbook, zoals voorheen, maar op een ander apparaat werkt het nog steeds niet.

Is er nog een oplossing? Of is het ding gewoon kapot? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Is dit een gedeelde verbinding? En heb je het al eens getest met een ander apparaat buiten je Macbook en iPhone? Ik ben namelijk ook wel eens een gedeelde woning met internet tegen gekomen waarop een client beperking zit. Bv. Max 2 apparaten tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
Ja, deze verbinding wordt gedeeld met heel wat mensen (zit op kamers). Maar iedereen heeft een aparte Access Point. En heb enkel mijn Macbook verbonden, dus dan zou er maar 1 apparaat mogelijk zijn?

Heb trouwens ook al geprobeerd met andere iPhones, andere Macbooks, andere laptops, ... ook geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
Al die gebruikers worden door jouw router van een ipadres voorzien, omdat dat de dhcp server is.
Als de dhcp server zo staat ingestelt dat hij bijvoorbeekd maar 20 ipadressen uitgeeft, zal het daarna op zijn en krijgt niemand meer een ipadres toegewezen.

Alleen de devices die al een ipadres gekregen hebben houden die vanwege de leasetijd.
Als er regelmatig gasten met telefoons langs komen ben je zo door je iprange heen.

Oplossing is range vergroten en leasetijd laag zetten. Dat laatste zorgt ervoor dat niet meer gebruikte ipadressen weer snel vrijkomen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
Is dat hoogstwaarschijnlijk het probleem? Klinkt in ieder geval aannemelijk.

Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
Lees het manual van je router.
Kijk naar dhcp range en leasetime van de dhcp.
Zet die laatste gewoon op een uur of zo.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Ga gewoon even samen met de helpdesk ernaar kijken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijspenny
Heb even zelf gekeken en de DHCP lease-instellingen stonden uitgeschakeld. Heb deze ingeschakeld en de range (begin) van ***.***.***.1 tot (eind) ***.***.***.253 laten lopen. Leasetijd op 1 dag gezet, terug de Wi-Fi aangezet en nu werkt het internet op mijn Macbook en iPhone. Hopelijk ook op andere toestellen, maar ik heb er vertrouwen in!

Ontzettend bedankt guys, dit is wellicht de oplossing waar ik naar zocht. Zoniet, laat ik weer van me horen. Maar hopen op het beste! Nogmaals bedankt.
Pagina: 1