Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillende soorten captive portals / wifi beheer systemen

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Ik ben benieuwd welke captive portals (login pagina's / beheer systemen) jullie gebruiken.
voor een aantal klanten maken wij gebruik van PF-Sense, dit draait over het algemeen op een simpele pc met 2 netwerkkaarten. Wij gebruiken dit op campings t.b.v. firewall, DHCP, Captive portal, Ticket systeem, vpn etc etc. Voor nog geen 300 euro heb je een zeer krachtig en uitgebreid ticket/firewall systeem. Wat mij betreft een mooi systeem, maar ik ben benieuwd wat anderen gebruiken.

Systemen die ik ken/gebruik:

- PF-Sense, gratis maar wel een pc nodig, geen ondersteuning voor bonnen printer. (gewoon A4)
- Zyxel router met ticket systeem en ticket printer (helaas beperking qua concurrent users)
- Pheenet i.s.m. ticket printer (mooi systeem, gemaakt voor campings/hotels, helaas opnieuw beperking qua concurrent users)
- Ruckus Zone-Director, top systeem, maar flink aan de prijs.
- Cloudtrax (wel van gehoord, geen ervaring mee)
- Cloud4wi (wel van gehoord, geen ervaring mee)

Ik ben eigenlijk opzoek naar een goedkope oplossing om simpele inlog pagina's te creëren waarin puur algemene voorwaarden geaccepteerd dienen te worden en eventuele bandbreedte beperking. Een eventuele facebook koppeling zou mooi zijn.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik heb gewoon een paar pagina's in pfSense toegevoegd en een bonnenprinter aangesloten.
Bij sommige kassasystemen kan je interfacen met de kassa, soms is het een TCP/IP bonnenprinter en kan je een extra regel aan de print commando's toevoegen, of relayen via CUPS. Soms kan je footers injecteren in de printer configuratie. Oplossingen genoeg met pfSense.

Met OpenWRT en DD-WRT ook hotspot services met captive portals gebruikt. Werkt alleen niet met grote bezoekersaantallen.

pfSense heeft niet een "PC" nodig, kan ook gewoon met een embedded doosje als de m1n1wall. Hangt er natuurlijk van af wat je wil betalen. http://store.netgate.com/...wall-2D13-Black-P216.aspx

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
De Captive Portal in Microtik routers al eens geprobeerd?

• UnicronNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
1. packetfence is daar goed in....zit veel in aan captive portal... en gpl
2. GRASE Hotspot.... ook gpl

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Bestaat er eigenlijk een captive portal die je als dns in je router kunt voeren en dan net zoiets krijgt als bij opendns (geblokkeerde websites)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoiets kan je met Meraki doen. Naast m'n interne SSID heb ik een SSID voor gasten.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XNyjUySK8gMhMm6ci1UOW2Nf/medium.png

Optioneel kunnen mensen dan m'n FB pagina liken.
Dit heb je al als je een enkel AP gebruikt. Iets als presence analytics zit er ook standaard op.

Presence Meraki

Een Cisco classic wireless netwerk kan dit ook, maar dan heb je CMX location appliance software nodig. Dit is alleen handig bij wat grotere wireless netwerken. Het is wel beter te customizen dan Meraki. Het Rijks Museum heeft bijvoorbeeld een app waarmee bezoekers content kunnen bekijken op een tablet die je kan huren. Sta je bijvoorbeeld bij de Nachtwacht, dan kan je informatie bekijken over dit schilderij. Deze app krijgt z'n location informatie via de API van de CMX location appliance.

In de toekomst komen er AP's waarmee dit naar 1 á 2 meter nauwkeurigheid gaat. Via pasieve Wifi-tags kan je hiermee bijvoorbeeld controlleren of insulinepompen in een ziekenhuis geserviced moeten worden (en waar ze zich bevinden) of andere logistieke toepassingen. (Location tracking geïntegreerd in een ERP systeem van een magazijn bijvoorbeeld.)

Een andere opkomende techniek is Bluetooth Low Energy (BLE) / bij Apple bekend als iBeacon. Kom je met je Smartphone in de buurt van een BLE-tag, dan kan je content in een app krijgen over de locatie of product waar die BLE-tag zich bevind. Deze BLE-tags moeten beheerd worden (ze raken kwijt, batterij loopt leeg na een paar jaar, etc.) Dit beheer kan je via het wireless netwerk doen. AP's hebben daarvoor een extra radio.

Je kan ook eens kijken naar Purplewifi. Dit is niet alleen compatibel met Cisco, maar ook met een groot aantal andere fabrikanten.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1