Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb het volgende.
De Vigor 2920 is aangesloten aan de UPC modem.
Dus UPC Mode > Vigor.
Als ik ga downloaden haar ik maar 70 Mbps via de kabel.
Haal ik de router weg, dan haal ik 200 Mbps via de kabel.

Heb bij de QoS gekeken, deze staat niet aan, alles staat op disabled.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Zover ik weet heeft de Draytek niet zo'n hoge doorvoersnelheid, dit zal waarschijnlijk de reden zijn.

Even de Specificaties doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De Draytek 2920 doet max. 80 Mbps, maar de snelheid zakt wel in naarmate je meer NAT sessies doet. Je zal je Draytek moeten upgraden. De 2860 kan je 200 Mbps wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Die Vigor 2920 kan gewoon niet zo snel. Ik zou meteen maar een goede router kopen, bijvoorbeeld een Routerboard of complete Mikrotik. Of anders een x86 pfSense systeem. Kan je flink mee knallen. Een J1900 gebaseerd systeem kost misschien 90 euro en dan heb je een flinke powerhouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Bedankt voor jullie reactie, sorry dat ik zo laat reageer.

Er komt een nieuwe router (zonder wifi, aangezien de router achter in de meterkast komt). Nu moet ik dus een acces point hebben die 24,Ghz en 5Ghz zal ondersteunen.
Heb even gekeken, maar zijn vrij prijzig een 5Ghz acces point.

Is het misschien niet verstandiger een router als acces point te gebruiken? Want wifi bereik is wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Ligt eraan wat je nodig hebt?
Wil je 2.4GHz en 5Ghz gelijktijdig dat kunnen de meeste geodkopere niet (noch routers noch AP's)
Wil je 802.11ac hebben wordt het nog weer duurder.

De goedkope routers zijn tegenwoordig goekoper dan een AP, maar zo gauw je iets meer nodig hebt kun je beter alleen een AP kopen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Hoeveel throughput heb je nodig? Als je geen hoge eisen hebt en aan 100Mbit wifi voldoende hebt kun je een Xiaomi MI mini router kopen en als AP gebruiken.

Als router is ie wat minder (100Mbit poorten) maar als AP is het een leuk ding voor het geld: Ong 30 eur voor een dualband 2x2 accesspoint.

Een los AP (of router als AP) raad ik wel aan in de meeste gevallen. Vaak zit de modem (en eventueel router) in de meterkast of andere plek die voor wifi niet optimaal is. Op 2.4Ghz maakt dat niet altijd uit, maar met 5Ghz is het bereik zoiezo al minder.

5Ghz heb je tegenwoordig steeds vaker nodig, zeker in drukke omgevingen is 2.4Ghz vaak al brak, los van de througput. Een (dualband) AP strategisch plaatsen is dan bij verre de beste oplossing.

Alternatief is om een router te nemen met wifi en die centraal te plaatsen, maar dat is niet altijd gewenst of haalbaar.

[ Voor 49% gewijzigd door DJSmiley op 06-04-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Woonoppervlakte beneden is 220 vierkante meter. Er is bijna geen beton gebruikt.
Apparaat wordt vrijwel centraal in het huis geplaatst.

802.11ac is wel gewenst, want nieuwste apparaten in huis ondersteunen dit.
De router die in de meterkast zit, dit zal geen wifi hebben, dit zal een router worden zonder wifi, want heeft totaal geen nut wifi daar.

AP moet goeie wifi bereik hebben en vooral stabiel. Zowel op 5Ghz en 2,4Ghz.
Liefst aan apparaat die beide ondersteund.

Heb zelf 2 gezien, schelen wel wat in de prijs, maar wat denken jullie?
1. pricewatch: D-Link Wireless AC1200 Dual Band Access Point
2. pricewatch: D-Link AirPremier DAP-2695

[ Voor 27% gewijzigd door Jieve op 06-04-2015 23:03 ]

Pagina: 1