5.1 setup werkt het?

Pagina: 1
Acties:

• Slendertjeeeh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik ga volgende week een surround sound sytem aanschaffen voor gebruik met mijn chromecast en ik wil graag weten of de setup die ik gebruik werkt met 5.1.
Ik ben zelf helemaal nieuw in deze wereld dus mijn kennis op dit gebied is erg laag.

Teneerste weet ik niet zeker of netflix met chromecast surround 5.1 ondersteund, ik had het al opgezocht en geloof van wel maar toch fijn als iemand dat zou kunnen bevestigen.
Mijn tv heeft voor audio out alleen een tulp aansluiting dus dat gaat niet weken met surround, daar had ik dit kastje voor gevonden: http://www.ebay.nl/itm/HD...io-Splitter-/191461513595
Hier sluit ik dan mijn chromecast op aan met een kabel naar de tv en een naar de reciever.

De reciever is een JVC RX 7032V met deze beschrijving: "Home theater receiver with Dolby Digital EX, DTS-ES and Pro Logic II"
Hij support dus dolby digital maar komt dat ook uit die audio splitter?

En is het signaal uit de chromecast DD+ of iets anders? Want de reciever support geen DD+ en is dit backwards compatible?

Thanks,

Fabio

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Helaas

[ Voor 99% gewijzigd door baquelappe op 30-03-2015 07:31 ]

• Slendertjeeeh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02-2025
baquelappe schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:55:
De chromecast in de tv prikken en de audio-out van de tv in de receiver een optie? Zal dan wel met een S/PDIF moeten om 6 kanaals audio af te kunnen spelen.
Als je het topic leest staat er dat mijn tv voor audio out alleen tulp heeft en geen spdif.