Advies: componenten upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Quintillius
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-02 14:23
Beste mensen, ik wil graag kijken wat de mogelijkheden zijn om de prestaties van mijn systeem te verbeteren.
Helaas is het na jaren zover dat mijn systeem niet meer de vereiste benodigdheden heeft.

Mijn moederbord en processor zijn nogal gedateerd. De videokaart is een aantal jaar terug nog vervangen.
Ik wil vooral weten wat de opties zijn voor de processor. Ik heb geen voorkeur voor een fabrikant, wel heb ik een
hekel aan geldverspilling. Volgens mij hoeft het moederbord niet vervangen te worden.

- Kan ik dit moederbord behouden en een betere processor aanschaffen?
- Of is het beter om beide componenten volledig te vernieuwen... wat wel de kosten verdubbeld?
- Misschien kan ik zelfs beter wachten tot mijn budget wat toereikender is?
- Ik ben nog niet over de drempel gestapt om te overklokken? Misschien raadzaam?
- Met een nieuwe moederbord/processor; moet ik dan ook een nieuwe koeling hebben?
- Is het het waard om nieuw geheugen erin te proppen?
- Misschien moet ik ook de videokaart vervangen voor maximale prestaties?

Budget: € 200 (met max. € 50 speling) € 450
Hoofddoel: Zware spellen spelen ;)! Attila TW op ultra / Battlefield 5 / modelleren / Photoshop
Vraag: Welk nieuw systeem raden jullie mij aan?

>Dit is mijn systeem<

[ Voor 4% gewijzigd door Quintillius op 01-04-2015 17:39 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Maak even zo'n lijstje: Handleiding Pricewatch. Uit dat lijstje wat jij gepost hebt kun je (in ieder geval ik) niet veel uitmaken wat er nu daadwerkelijk inzit. Succes ;)

Wat ik je wel kan zeggen is dat je niet blij zult worden van alleen een processor upgrade met die eisen van je :+

En je videokaart is ook bepaald geen hoogvlieger... Komt dan ook uit 2009...

[ Voor 34% gewijzigd door jorisvdelsen op 29-03-2015 16:41 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58
Je hebt een socket 775 moederbord wat niet echt meer toereikend is en dan moet je het geheugen ook nog eens vervangen. €200 is weinig daarvoor, zelfs tweedehands moet je geluk hebben wil je er iets voor vinden. Dus je kunt beter doorsparen.

Edit; nog even wat beter gekeken;
€60 V&A aangeboden: Intel Core i5 3350P boxed
€25 V&A aangeboden: ASRock B75 Pro3
€45 V&A aangeboden: Kingston 2x 4GB set 1333mhz DDR3 KVR13N9S8K2/8 LP 8GB
€70 V&A aangeboden: Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2

Zonder verzendkosten kom je op €200 en zou je BF4 op medium met gemak moeten kunnen spelen. Dan is er nog wel de vraag of je voeding voldoet.

Wil je alle nieuwe spellen op de hoogste instellingen spelen dan moet je toch echt doorsparen.

[ Voor 63% gewijzigd door NitroX infinity op 29-03-2015 16:56 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:38
Zie dat je huidige PC zo'n 7 a 8 jaar oud is.
Nieuwe processor betekent ook een nieuw moederbord met andere socket, nieuw geheugen DDR3 (min. 8GB) daarnaast moet je videokaart vervangen worden door een recenter exemplaar.
Bijbaantje zoeken en door sparen voor een geheel nieuw systeem.
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Als je hiermee battlefield wil gaan spelen though luck, dan heb je een nieuwe processor, een nieuw moederbord, nieuwe ram en een nieuwe videokaart nodig (misschien zelfs ook nog de voeding). Ik kan je dus aanraden om een gehele pc uit Vraag & Aanbod te halen

[ Voor 15% gewijzigd door Kevin1Smid op 29-03-2015 17:00 ]

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
Kevin1Smid schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:52:
Als je hiermee battlefield wil gaan spelen though luck, dan heb je een nieuwe processor, een nieuw moederbord, nieuwe ram en een nieuwe videokaart nodig (misschien zelfs ook nog de voeding). Ik kan je dus aanraden om een gehele pc uit Vraag & Aanbod te halen
Misschien een beetje muggenzifterig, maar het is "tough" luck. Het ziet er een stuk minder stoer uit als je het fout spelt.

Voor de rest wel volkomen eens met je reactie, met zijn huidige setup gaat het hem niet worden.

Met een budget van 200-250 euro ga je jammer genoeg niet ver genoeg komen. Er gaat hier minimaal 500 tegen aan gesmeten moeten worden, maar dan kan je beter voor een volledig nieuw systeem gaan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Als je 2e hands zoekt hoeft het natuurlijk niet 500 euro te kosten.
V&A aangeboden: ASRock 970 Extreme4 : 40 euro
willekeurige quadcore/6-core erop : 50 - 100 euro
8GB DDR3 geheugen : 40 - 60 euro
nieuwe voeding? (welke heb je) : 30 - 50 euro
en een 2e hands videokaartje : 50 - 100 euro.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:16:
Als je 2e hands zoekt hoeft het natuurlijk niet 500 euro te kosten.
V&A aangeboden: ASRock 970 Extreme4 : 40 euro
willekeurige quadcore/6-core erop : 50 - 100 euro
8GB DDR3 geheugen : 40 - 60 euro
nieuwe voeding? (welke heb je) : 30 - 50 euro
en een 2e hands videokaartje : 50 - 100 euro.
Ik ben het grotendeels eens met je suggesties, maar een dikke quad of 6-core op een Asrock 970 Extreme vind ik altijd gevaarlijk. Vooral een hexacore zal voor grote problemen zorgen op dat moederbord met een 4 + 1 Power Phase Design; de CPU zal te weinig power krijgen en gaan throttelen of het moederbord te warm maken. Ik zou dan toch een 8 + 2 VRM phase moederbord halen á la pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P .

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Quintillius
Bedankt voor de reacties!
Battlefield 4 op zijn hoogst spelen is trouwens geen eis, maar meer een indicatie, dus hang er niet teveel gewicht aan. Even een paar vraagjes nog:

Hoe slim is het om deze aan te schaffen (los van dat oude hardware upgraden zinloos is )?
http://www.marktplaats.nl...a109c354bbabe740c1b&previ ousPage=lr

Of deze hier: pricewatch: AMD FX 6300 met een nieuwe moederbord. Wat zijn eigenlijk de nadelen hiervan? Prijs lijkt mij erg laag.

• mitsumark
stin00 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:43:
[...]

Ik ben het grotendeels eens met je suggesties, maar een dikke quad of 6-core op een Asrock 970 Extreme vind ik altijd gevaarlijk. Vooral een hexacore zal voor grote problemen zorgen op dat moederbord met een 4 + 1 Power Phase Design; de CPU zal te weinig power krijgen en gaan throttelen of het moederbord te warm maken. Ik zou dan toch een 8 + 2 VRM phase moederbord halen á la pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P .
Dat moederbord kost het dubbele, erg lastig met 200-250 budget, al zou ik die voor een forse OC of 8-core ook zeer zeker aanraden.
Het asrock moederbord is welliswaar 4+1, maar wel met heatsink en low RDS mosfets, die gaat een 6 core (zelfs met lichte OC) echt wel verdragen en een quadcore al helemaal.
Daarnaast komt het Asrock bordje niet (of asrock eigenlijk sowieso erg weinig) voor in de overclock.net failure database.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 30-03-2015 19:26 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Op je vraag of het slim is de Q9550 aan te schaffen: nee, dat is weggegooid geld ;)
Je hebt dan nog steeds een GPU die je niet in de buurt van games wilt hebben en te weinig geheugen...
Vergeet het upgraden, probeer deze pc te verkopen om je budget wat op te krikken en spaar nog wat bij voor een nieuw systeem.
Verder is 80 euro voor zo'n cpu belachelijk duur :+

Fixing things to the breaking point...

• Quintillius
Is deze combinatie wat?
pricewatch: Asus M5A97 EVO R2.0

pricewatch: AMD FX 6300

Eventueel met een nieuwe videokaart van € 150 erbij?

[ Voor 10% gewijzigd door Quintillius op 30-03-2015 22:36 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Niet verkeerd, maar je zal dan ook nieuw geheugen moeten aanschaffen, dus een slordige 50 euro erbij.
En een aftermarket koeler, een AMD zescore wil je nooit met de stock laten draaien, tenzij je het op de landingsbaan van een vliegveld doet, dan maakt het weinig uit ;)
Verder is je videokaart, een 57xx ook al aardig verouderd, en zal moeite hebben met de nieuwste games.
Als je e.a. tweedehands voor leuke prijsjes kan vinden hoef je niet al te ver van die 200 euro af te wijken maar je gaat hoe dan ook meer nodig hebben ;)

Fixing things to the breaking point...

• Quintillius
Hmm, als ik het budget eens verhoog tot € 350, kun jij dan een selectie maken van processor, moederbord en videokaart en een indicatie geven met welke settings ik bijv. Battlefield 4 kan spelen (noem maar wat)?

Ben overigens niet helemaal overtuigd dat ik 8 GB geheugen nodig heb. Lijkt me dat 40% onbenut blijft.
(Je hebt het immers over € 50)

Als ik even rondkijk, moet dit iets gaan worden:
AMD FX-6300 (€ 110)
Radeon R9 270 (€ 90 tweedehands)
ASUS M5A78L-M/USB3 (€ 60)
Crucial Ballistix Sport 4GB (€ 32)
Antec VP-450 (€ 35) [heb misschien één nodig met 500W voor R9 270]

Dit wordt dan € 327. Hebbie enige suggesties? Bijvoorbeeld goedkopere onderdelen ;p?

Bron:
http://elitegamingcompute...heap-gaming-computers/#20

[ Voor 66% gewijzigd door Quintillius op 30-03-2015 23:14 ]

• mitsumark
BF4 zal goed draaien op de FX6300, echter TW Attila 'niet'.
Processor: http://tweakers.net/categ...RpYmwBFASKllQWpIKsVkoE8gE
Moederbord (bv): V&A aangeboden: MSI B75MA-E33
Ben je goedkoper uit, meer performance, wel 2e hands.
Geheugen zou ik 8GB nemen.
Videokaart is OK (maar liever een 7950 / R9 280)
Voeding kan beter (kwaliteit, niet meer Watt).

PS: welke windows heb je?, voor meer dan 3,5GB geheugen heb je een 64 bit versie nodig, daarnaast is xp al hopeloos oud, dus neem win7/8 (wellicht een goedkope upgrade versie).

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 30-03-2015 23:56 ]

• Quintillius
Ik heb Windows 7 64 bit. Heb er destijds goed aan gedaan om 64 bit te pakken.
Zal Atilla TW minder goed op die processor draaien? (!) Da's toch wel belangrijker voor mij, aangezien ik meer een fan ben van de TW series i.p.v. Battlefield.
Hoe zie je dat eigenlijk?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Reviewtje met CPU en GPU benchmarks

http://pclab.pl/art61577-7.html

Dus eigenlijk zal elke i5 ( 2xxx 3xxx of 4xxx) dit goed draaien. Wat inhoud dat je voor dit budget het beste gewoon een leuke i5 van V&A kunt plukken...

bv. : V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed

Moederbordje : V&A aangeboden: MSI B75MA-E33

geheugen 8GB : pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Voeding : pricewatch: Antec VPF Series 450W

Met bovenstaande kom je op ong. 250 euro uit.

Dan heb je nog zo'n 100 euro voor een 7950 of een gtx 670.

Met een beetje pingelen kun je misschien sommige prijzen nog verlagen...

Als de i5 2500k niet in prijs wil zakken zou je ook voor deze kunnen gaan :

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Kijk ff of je hem dan incl. verzend voor deze prijs krijgt. Doet ie wel es vaker :)

Betrouwbare verkoper. Processor presteert vergelijkbaar met een i5 2500.
Hier zul je dan wel ff een koelertje bij moeten kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Baloes op 01-04-2015 01:40 ]

• Quintillius
Bedankt voor het opzoeken! Zo krijg je indd een goed systeem voor maar € 250.
Ik ga het echter anders doen en verdubbel het budget. Dit wordt een langetermijn upgrade. Ik wil graag het hele systeem vervangen:

- Moederbord
V&A aangeboden: MSI P67A-C45 (B3) Socket 1155 / ALC892 USB 3.0 4x DDR3 (€ 33)

- Processor
V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed (€ 110)
of
V&A aangeboden: Intel Core i7 2600K Boxed (€ 175)
of
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr i7-3770 (€ 165)

- Videokaart
pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC) (€ 208)
of dit:
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr GTX 780 (€ 230)

- Geheugen
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (€ 67)

- Voeding
pricewatch: Antec VPF Series 450W (€ 50)
of
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt (€ 84)

- Koeler
pricewatch: Scythe Mugen 4 (€ 37)

- Kast
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) (€ 32)

€ 559 - € 658 totaal, enige suggesties?

Budget: € 450 (max. € 550, absolute grens: € 600)
Hoofddoel: Zware spellen spelen ;)!
Prioriteitenlijst:
1. Attila op ultra (met min. 35 f/s wanneer ingezoomd voor een veldslag met =<2 stacks
2. Assassin's Creed serie (Unity, en die andere die nu komt) [kan dit uberhaupt lukken?]
3. Battlefield 4
Aanvullende info
- Ik heb Windows 7 64 bit
- Resolutie maakt mij niet zoveel uit
- 's Zomers kan het nogal bloedheet worden hier, vrees ik
hete apparatuur niet lang mee gaan.
- Tweedehands heeft voorkeur, mits het prijs/kwaliteit ten goede komt

Vraag: Welk nieuw systeem raden jullie mij aan?

[ Voor 93% gewijzigd door Quintillius op 02-04-2015 15:47 ]

• Baloes
Nou...om te beginnen gaat de beide processoren niet op dat moederbord passen. Dat is een socket 1155 moederbord, geschikt voor sandy en ivy bridge processoren. fx 6300 en 8350 zijn socket AM3(+) processoren. Als je de review bekijkt voor attilla die ik linkte dan zie je in 1 oogopslag dat de AMD processoren het veel minder goed doen dan de intel i5 processoren.

Zowiezo is dat b75 moederbordje is alweer verkocht..aan jou? Anders zou je dit mobo kunnen nemen :
V&A aangeboden: MSI P67A-C45 (B3) Socket 1155 / ALC892 USB 3.0 4x DDR3

Prima bordje. Het voordeel van dit bordje is namelijk dat je de 2500K er op kunt overklokken. Dit zou betekenen dat wanneer wat meer prestaties van je processor vereist worden je hem nog aardig op kunt schroeven. Een goede betaalbare koeler hierbij is de pricewatch: Scythe Mugen 4.

Verder zou ik dan dit geheugen nemen pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Is minder hoog dan het eerder aangeraden geheugen wat het monteren van de koeler makkelijker maakt.

Die msi 780 is een erg mooi kaartje en presteert erg goed in attilla.Ook in andere spellen trouwens. Erg stil en koel ook.

Voor de voeding zou je bij die antec kunnen blijven. Maar je budget laat het ook toe een hele goede voeding te nemen bv. deze is erg goed : pricewatch: Seasonic G-series 450 watt

Hoger rendement, betere bouwkwaliteit dan de antec waardoor je een langere levensduur kunt verwachten. Krijgt 5 jaar garantie, de Antec 3 jaar.

Al met al kom je met de bovenstaande componenten op zo'n 560 incl verzend.

Als dat teveel is voor je budget zou je natuurlijk ook alsnog de Antec voeding kunnen nemen.
Dan kom je op 530 incl. verzend.

Weet niet wat voor een behuizing je nu hebt. Maar mocht je een betere nodig hebben dan heb je wanneer je de antec voeding kiest meer financiele armslag.
Het antwoord op de vraag over de behuizing is ook nodig om te weten of de gekozen CPU koeler gaat passen bijvoorbeeld..

• Quintillius
Bedankt! AMD processors presteren inderdaad minder. Ik kijk teveel naar dit:
http://www.cpubenchmark.n...Core+i5-2500K+%40+3.30GHz

Moederbord is niet aan mij verkocht. Met overklokken ben ik altijd voorzichtig. Mijn kast heeft weinig ruimte om lucht te lozen. 10-20 speling elke kant. Bovendien kan het aardig benauwd worden in de zomer.
Tot hoeveel wilde je hem overklokken?

Heb het overzichtje even aangepast naar jouw suggesties. Qua behuizing wilde ik deze aanschaffen:
http://www.coolgods.nl/di...list&utm_content=default1
Zou dat passen? Of wat zou je aanraden voor hetzelfde budget (€ 30+ voor een behuizing vind ik je reinste geldverspilling).

• Baloes
Je hoeft hem niet direct te overklokken. In de meeste games zal de processor in combinatie met de 780 een prima speelervaring afleveren. Het overklokken zou misschien pas nodig zijn wanneer je echt gaat merken dat ie te kort gaat komen omdat spellen te intensief worden voor je CPU. Maar voor hetzelfde geld ben je dan weer zoveel jaar verder dat je dan allang weer budget hebt om over te schakelen op de nieuwste ontwikkelingen..

Wat die behuizing betreft. Die zou ik niet nemen. Hij heeft maar 2 fanpoorten, dus airflow verbeteren zal er niet inzitten.. En wordt ook nog eens maar met 1 fan geleverd. De voediing zit boven dus zuigt warme lucht uit de kast aan.... Allemaal niet goed. En dan is het nog maar de vraag of de CPU koeler er in past.

Deze pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) is 30+ zoals je zegt :) maar wel veel beter. Komt met 2 fans dus al meteen goede airflow. Kan heel veel schelen. Je kunt flink wat fans toevoegen mocht dat nodig zijn. Hij heeft namelijk 11 fan poorten. Verder heeft ie stoffilters en USB 3.0 poorten aan de voorkant. Koeler past er in. Als je van plan bent zulke mooie componenten aan te schaffen en je hebt een warme ruimte dan is deze kast toch echt wat je minimaal nodig hebt.
Echt prima kast voor dat geld.

• Baloes
Ik zou niet voor die i7 gaan , voegt niet echt heel veel frames toe.. Anders deze aanbieding : http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Meteen bellen en "Wil hem graag voor de vraagprijs van je overnemen" anders gaat er geboden worden en schiet de prijs meestal naar een te hoog niveau.

Als je dat lukt kun je nog een pricewatch: Crucial MX100 256GB in je budget opnemen. SSD zorgt ten eerste voor hele snelle pc maar ook in bv.BF4 scheelt het heel veel tijd met het laden van de maps in multiplayer..zal voor bf 5 ook wel zo gaan zijn. Voor attilla schijnt het heel veel tijd te schelen in het laden van de campagnes.

-edit-

Ik heb dezelfde SSD en BF4 dus spreek uit ervaring :)

Hier nog een voorbeeldje met BF hardline : http://pclab.pl/art62700-10.html

Zonder overclock met een GTX 970 prima speelbaar op 78 fps..en met overclock (wat hier niet nodig is maar wel leuk :) ) trek je hem naar 91 fps.. In het ene spel zal de winst door overklokken groter zijn dan het andere, maar er zit nog best wat pit in zo'n 2500K :)

[ Voor 19% gewijzigd door Baloes op 02-04-2015 16:27 ]

• Quintillius
Super bedankt voor het advies! Jij bent degene die ik nodig heb.
De behuizing is niet helemaal mijn smaak, maar dat is geen heikel punt.Ik neem um :).

Wist niet dat er nog zulke concrete wensen gemaakt konden worden voor die stalen dingen :).
Oh trouwens. 2 fans worden meegeleverd, daarnaast zitten er nog één op de processor en twee op de videokaart. Wordt mijn computer zo niet één grote windturbine? Ghehe.

Mooie componenten inderdaad. Ik wil voor eens en altijd (okay, voor een paar jaar in ieder geval) af zijn van die zeurende pc requirements, lage f/ps en lagg. Ik kijk echter nog even wat ik kan met de processor. Volgens dit hier:
http://www.cpubenchmark.n...+Core+i7-3770+%40+3.40GHz
Schijnt de i7 veel beter te zijn. Bovendien is het de geadviseerde processor voor Assassin's Creed Unity. De 2500 is de minimum. Maarja, het overclock verhaal kan om de hoek kijken.
Wat adviseer je uberhaupt qua ouderdom van tweedehands computerspul. Wat is 'te' oud? 12mnd? 24mnd? Hoe lang zou dit systeem - zoals het er nu staat - meegaan in jaren? Rekening gehouden met ontwikkelingen op dit gebied, even die 'maffe' next-gen games/settings buiten beschouwing gelaten.

Zelf zat ik ook te kijken voor een SSD. Naar deze:
pricewatch: Crucial MX100 128GB
Hier moet ik nog even over nadenken. Lange laadtijden zijn voor mij niet echt een probleem. In Attila heb je die fantastische citaten en bovendien heb ik op mijn huidige HDD geen problemen ermee.
Is meer een optie voor toekomst, mocht ik het willen.

• Baloes
Je moet niet naar dat soort sites kijken voor vergelijking van processoren. Beter is het om naar de prestaties in de door jou gewenste spellen te kijken via reviews. PClab heeft er daar genoeg van :

unity : http://pclab.pl/art59163-15.html
far cry 4 : http://pclab.pl/art57559-9.html

Qua oudheid van je onderdelen tsja.. Een processor doet het of doet het niet nieuw of oud. Die overleven meestal de rest van je pc.
Meest gevoelige onderdeel is vaak de harde schijf. Wanneer je zorgt voor een goede airflow/koeling en de boel goed onderhoudt kan de rest ook lang mee.

Hoelang gaat een pc mee..tsja das koffiedik kijken. De ontwikkelingen qua snelheden/vermogen van CPU's hebben in den beginne grote sprongen gemaakt maar die ontwikkelingen lijken toch enigzins af te remmen.. Verder worden spellen vooral grafisch zwaarder.. De GPU's zullen eerder aan vervanging toe zijn dan CPU's. Het feit dat je het nu goedkoop houdt geeft je de mogelijkheid om, mocht dat uberhaupt nodig zijn, over een paar jaar te upgraden naar iets anders. Als de i5 2500K niet meer voldoet dan voldoet een dure i5 4460 ook niet meer tegen die tijd. Zo dicht liggen die 2 bij elkaar.

-Edit-

Link voor unity verwees naar bf hardline. Ff aangepast.

[ Voor 71% gewijzigd door Baloes op 03-04-2015 00:20 ]

• Quintillius
Oh bedankt! Zo te zien draait de 2500K best goed op Unity.
Hoelang een pc meegaat is inderdaad koffiedik kijken. Heb je trouwens nog de aanbeveling te wachten tot augustus, zodat de prijzen dalen? Hoeveel zou dat kunnen schelen?
(niet dat ik zo lang wil wachten ;.; )

Edit:
Ik heb nog ergens een aanbieding gekregen om componenten over te kopen voor een lief prijsje. Daarnaast wil ik deze maand op koopjesjacht en de beste producten voor de beste prijs uitzoeken.

Waar moet ik minimaal op letten bij het kopen van een moederbord met de onderdelen die ik beschreven heb? Degene die je had aanbevolen is alweer verkocht.

En de voeding? Hier is een mooi lijstje met aanbiedingen:
http://tweakers.net/categ...tZGxhZg5UBKQsIJSZUmxtbS0A

[ Voor 51% gewijzigd door Quintillius op 04-04-2015 16:56 ]

• Baloes
Nou..ook dat is weer koffiedik kijken. Zou niet zolang gaan wachten en denk ook niet dat de prijzen heel hard gaan dalen.

Zou gewoon es kijken of je leuke dealtjes kunt scoren en lekker een pctje kunt bouwen. Die i5 2500K van 90 euro staat nog steeds op marktplaats. Samen met een leuk moederbordje waarop je kunt overklokken (p8p67 of z77 moederbord)
Dan kun je goedkoop een erg leuke pc bouwen.

• mitsumark
De prijzen zijn nu ook 'asociaal' hoog vanwege de dollar-euro koers.
Daar komt vast wel weer verandering in, maar wanneer weet niemand.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/8nccbjgtp/Untitled.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door mitsumark op 04-04-2015 13:40 ]

Pagina: 1