Beste mensen, ik wil graag kijken wat de mogelijkheden zijn om de prestaties van mijn systeem te verbeteren.
Helaas is het na jaren zover dat mijn systeem niet meer de vereiste benodigdheden heeft.
Mijn moederbord en processor zijn nogal gedateerd. De videokaart is een aantal jaar terug nog vervangen.
Ik wil vooral weten wat de opties zijn voor de processor. Ik heb geen voorkeur voor een fabrikant, wel heb ik een
hekel aan geldverspilling. Volgens mij hoeft het moederbord niet vervangen te worden.
- Kan ik dit moederbord behouden en een betere processor aanschaffen?
- Of is het beter om beide componenten volledig te vernieuwen... wat wel de kosten verdubbeld?
- Misschien kan ik zelfs beter wachten tot mijn budget wat toereikender is?
- Ik ben nog niet over de drempel gestapt om te overklokken? Misschien raadzaam?
- Met een nieuwe moederbord/processor; moet ik dan ook een nieuwe koeling hebben?
- Is het het waard om nieuw geheugen erin te proppen?
- Misschien moet ik ook de videokaart vervangen voor maximale prestaties?
Budget: € 200 (met max. € 50 speling) € 450
Hoofddoel: Zware spellen spelen ;)! Attila TW op ultra / Battlefield 5 / modelleren / Photoshop
Vraag: Welk nieuw systeem raden jullie mij aan?
>Dit is mijn systeem<
Helaas is het na jaren zover dat mijn systeem niet meer de vereiste benodigdheden heeft.
Mijn moederbord en processor zijn nogal gedateerd. De videokaart is een aantal jaar terug nog vervangen.
Ik wil vooral weten wat de opties zijn voor de processor. Ik heb geen voorkeur voor een fabrikant, wel heb ik een
hekel aan geldverspilling. Volgens mij hoeft het moederbord niet vervangen te worden.
- Kan ik dit moederbord behouden en een betere processor aanschaffen?
- Of is het beter om beide componenten volledig te vernieuwen... wat wel de kosten verdubbeld?
- Misschien kan ik zelfs beter wachten tot mijn budget wat toereikender is?
- Ik ben nog niet over de drempel gestapt om te overklokken? Misschien raadzaam?
- Met een nieuwe moederbord/processor; moet ik dan ook een nieuwe koeling hebben?
- Is het het waard om nieuw geheugen erin te proppen?
- Misschien moet ik ook de videokaart vervangen voor maximale prestaties?
Budget: € 200 (met max. € 50 speling) € 450
Hoofddoel: Zware spellen spelen ;)! Attila TW op ultra / Battlefield 5 / modelleren / Photoshop
Vraag: Welk nieuw systeem raden jullie mij aan?
>Dit is mijn systeem<
[ Voor 4% gewijzigd door Quintillius op 01-04-2015 17:39 ]