Toon posts:

theorie: kunnen providers een website compleet blokkeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Het gaat me niet om een wettelijk kader of iets dergelijks. Gewoon puur of het technisch gezien kan. Dus stel dat alle internetproviders van NL amazon.com voor iedereen zouden blokkeren. Zou deze site dan vanuit NL onbereikbaar zijn?

verduidelijking: ik bedoel een consumentenprovider zegmaar, niet de hosting. Dus laat ik voor de duidelijkheid maar amazon.com nemen aangezien daarvan de hosting niet in nederland is.

extra: ik denk nu te snappen dat je natuurlijk volgens een proxy die in een ander land ligt natuurlijk wel op het dan geblokkeerde amazon kan komen? De extra vraag is dan alsvolgt: is er een mogelijkheid voor de Nederlandse staat (dus als ze het echt echt echt zouden willen en ook alle wetten worden erop aangepast) dat een website compleet uit de lucht gehaald word? In china gebeurd dit toch ook of moet je dan echt een soort firewall aan de grens waar de kabels de zee uitkomen plaatsen?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee. Want dan kun je er wel op via een VPN dienst of via iets als Tor.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. True is namelijk ook een ISP dus als die 't blokkeren is 't klaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Thepiratebay als voorbeeld? Het kan. Slimmerikken zullen er omheen werken als de site interessant genoeg is.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je kan gewoon van dns wisselen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dit kan. Als ze de netwerkkabel van de server die de site in kwestie host eruit trekken (of, als het een VM is, de NIC disablen/verwijderen) is de site onbereikbaar.

In ieder geval tot er een mirror in de lucht gebracht wordt dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wellicht is het handig als "internetprovider" even gedefinieerd wordt.

Als iemand zonder IT achtergrond zo'n vraag stelt dan ga ik in ieder geval uit van een bedrijf dat internet aan huis levert. Maar blijkbaar is niet iedereen hier dat met mij eens.

[ Voor 56% gewijzigd door Glashelder op 29-03-2015 16:18 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

[quote][b][message=43983137,noline]

Dat, gaat het dan om een hostingprovider (waar een website op wordt gehost) of over een toegangsprovider die internettoegang aan consumenten levert?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Een ISP kan jouw bereikbaarheid naar een bepaald IP, of netwerk, of (TCP/UDP) port in principe blokkeren ja. Maar als jij gaat proxy-en, of VPN gebruikt, of een andere vorm van tunneling, kun je daar omheen werken. Als ze iets DNS-wise doen zou je eigen resolvers kunnen gebruiken, en als ze dat weer blokkeren moet je die resolvers ook via proxies, tunnels of vpn diensten laten lopen. 100% kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
korte versie: ja, maar op ieder probleem zijn oplossingen.

Ze kunnen het elders hosten als ze het bij de bron aanpakken, je kunt een andere DNS gebruiken als ze het op die manier blokkeren, je kunt een VPN gebruiken als ze specifiek bij de eindgebruiker de verbinding omleiden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Technische oplossingen zijn voor de techfora hier, niet voor een onderdeel van General Chat. Dit topic lijkt dan ook bij hetzelfde paper dat je aan het maken bent te horen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.