Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoeri
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 08:18
Even voorstellen, ik ben Tjoeri en ik ben vrij nieuw op Tweakers.net.
Ik zit al een tijdje met iets in de maag en wellicht kunnen de IT/ICT pro's van Tweakers mij helpen.

Ik ben afgestudeerd aan de kunstakademie en dit is voor mij een zegen en een vloek geweest, ik heb er goede tijden beleefd en een stuk van mijzelf gevonden. Ik kan nu met een heel open blik naar de wereld kijken en dat heeft mij veel goed gedaan.

Anderzijds is het realistisch gezien niet goed geweest voor mijn start op de arbeidsmarkt.

Ik heb een MBO diploma in Multimedia design gedaan en ben al van jongs af aan bezig met het friemelen en ook professioneel bouwen van simpele doch grafisch knappe websites. Ik ben een pro in Photoshop en kan daar van alles en nog wat in bouwen. Na de kunstacademie heb ik mij zodoende met deze toch wel beperkte kennis de markt op gevochten en had ik een baantje als webdesigner bij een e-mail marketing bedrijf weten te bemachtigen.

Dit bedrijf wou mij toch meer back-end in de vorm van JAVA laten doen na een jaar, ook had ik veel moeite met concentreren omdat ik veel stress had omdat ik dit eerste baantje beslist niet wou verliezen. Dit zorgde helaas in het averechtse en ik was na een jaar de baan helaas toch kwijt geraakt.

Ik heb daarna 1.5 jaar gewerkt bij mijn broer als UX designer en dat was een hele fijne job, ik heb daar veel opgestoken qua UX en Visual design en voor grote klanten gewerkt. Toch was deze baan vrij beschermt en vanwege bedrijfseconomische redenen is het nu tijd om toch voor wat anders te zoeken.

Ik ben nu erg ver in een solicitatie bij een promotie bedrijf waar ik advertenties en kleine lead generende sites zal gaan bouwen voor een aardig salaris. Tevens kies ik hier voor omdat ik mezelf ook nog net te Junior beschouw voor jobs bij meer technische bedrijven.

Mijn vraag is min of meer: Kunnen dit soort jobs zorgen voor een negatieve loop in mijn carriere?

En wat zou een goede manier zijn om mijzelf meer de front-end markt in de duwen? Ik heb goede kennis van HTML en CSS en ben ambitieus bezig met Javascript.

Sorry als ik erg lang van stof ben maar misschien geeft dit een goed compleet plaatje van mijn situatie. Ik hoor graag van jullie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat is hun motivatie om jou de backend in te duwen? Twijfelen ze aan je kunnen?
Je verleden hoeft niet tegen je te werken als je maar kan aantonen dat je kennis en kunde hebt op de baan waar jij op solliciteert.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoeri
Tegen die tijd werd er een nieuw persoon ingewerkt en ik werd er waarschijnlijk langzamerhand uitgewerkt door iemand die een betere aansluiting leek te hebben met JAVA.

Ik ben altijd een front-end man geweest en zit meer richting design dan development.

Ik merk dat het vanwege die reden wel lastig is om aan een baan te komen. Ik zou graag meer willen leren van bijvoorbeeld Javascript om me daarna te concentreren op 1 framework zodat ik mijn HTML en CSS kennis kan aanvullen met scripting.

Het is voor mij wel een aardig oerwoud geworden, heel veel vacatures zijn heel uitgebreid van stof en ik voel grote terughoudendheid met het soliciteren op deze functies.

Ik denk dat nieuwe dingen leren het belangrijkste is. Zou jij weten hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tjoeri schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:05:
Mijn vraag is min of meer: Kunnen dit soort jobs zorgen voor een negatieve loop in mijn carriere?
Te lang in junior functies blijven hangen is op de lange termijn schadelijk. Het lijkt dan op papier voor een nieuwe werkgever of je het niet in je hebt om meer taken en verantwoordelijkheden te dragen. Of dat je geen interesse hebt om je verder te ontwikkelen. Zie het zo, als jij op je CV hebt staan dat je 10 jaar lang junior posities hebt gehad dan komen daar vragen over.

De vraag is nu echter, wat wil je? Ik krijg het idee dat je veel liever ontwerpt dan ontwikkelt. Dat kan prima, UX design kan een fulltime baan zijn. Echter bij kleine bedrijfjes zullen mensen al snel meerdere petten op hebben. Je ontwerpt niet alleen, je moet het ook bouwen.

Misschien is het een idee om te solliciteren bij een van de grotere detacheerders in Nederland. Veel hebben ook UX designers in dienst. Dan kan je dus fulltime je daarmee bezig houden. Tevens helpen ze je vaak met verdere ontwikkeling. Je start doorgaans op interne opdrachten die een veilig leeromgeving zijn. En dan bouw je de verantwoordelijkheden steeds meer op.

Ik heb het idee dat UX design beter aansluit bij je opleiding en vaardigheden, althans, zoals jij het beschrijft.
Tjoeri schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:05:
En wat zou een goede manier zijn om mijzelf meer de front-end markt in de duwen? Ik heb goede kennis van HTML en CSS en ben ambitieus bezig met Javascript.
Een front-end bouwen voor wat? Dat is de grote vraag en dat bepaald ook welke vaardigheden nodig zijn. HTML, CSS en Javascript is leuk voor basale websites. Maar de frontend van een webapplicatie die met een database op de achtergrond werkt vereist meer. SharePoint sites maken vereist dan nog weer andere vaardigheden. En ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoeri
Ik kan hier echt wat mee, bedankt CMD. Het is opzich wel goed om te horen dat er een afscheiding is tussen echt front enden en design omdat ik inderdaad toch wel een echte designer ben.

Ik heb vandaag getekend bij een baan als webdesigner en zou hier graag nieuwe skills leren voor de toekomst.